1. Paper Mario 2

Paper Mario 2

Gisteren zagen jullie al de voorgeschiedenis van de Mario Roleplaying Games, vandaag zoals beloofd meer informatie over Paper Mario 2. In de lijn van het voorgaande avontuur kunnen we Mario, die zich zo plat als papier heeft gemaakt, weer in een 2D/3D wereld terugzien. Over het verhaal is nog weinig bekend, al is al wel duidelijk dat Mario hulp zal krijgen van veel van zijn vrienden. Peach schiet te hulp, en ook booswicht Bowser steekt zijn handjes uit voor de goede zaak. Er is ook een enorme deur die duizend jaar was gesloten, maar op dit moment valt er verder weinig over de verhaallijn te vertellen.

Gelukkig is er wel wat meer informatie over de aanpassingen en nieuwe mogelijkheden in Paper Mario 2. Naast het om de beurt aanvallen, wat in de voorgaande titels gebruikelijk was, zullen er ook actie-elementen aanwezig zijn. Zoals ook al in Mario & Luigi: Superstar Saga het geval was, zal de A knop gebruikt worden om tijdens een sprong in een gevecht het commando juist uit te voeren. Deze commando’s worden door middel van een ring boven het hoofd van een karakter uitgevoerd. Onder andere het springen van je karakter of het slaan met een hamer op het hoofd van je tegenstanders behoren tot de mogelijkheden. De hamer heeft daarnaast een eigen commando die uitgevoerd dient te worden. Beweeg de analoge stick van links naar rechts op het juiste moment om je vijanden hoofdpijn te bezorgen.

De commando-ring schijnt naast de overbekende aanvallen en andere opties ook de mogelijkheid te geven om je strategie van je karakter te bepalen. Hoe en op welke wijze dit zal worden gebruikt is nog niet bekend.

Mini-games spelen ook een grote rol in het spel. Het touwtjespringen in Mario en Luigi wordt nu vervangen door onder andere een enorme Bowser door een versie van Super Mario Bros. heen te loodsen. Mario heeft de nodige vragen te beantwoorden in een quiz die quizmaster Thwomp, het enorme blok steen uit de Mario-series, organiseert. Ook prinses Peach schijnt in dit avontuur wederom speelbaar te zijn, maar details daarover zijn nog onbekend.

Tijdens het avontuur hebben Mario en zijn vrienden nieuwe energie en verschillende items nodig om hun reis te vergemakkelijken en te voltooien. Bezoek een bar om op krachten te komen en betaal met de munten die je van verslagen vijanden hebt meegenomen, of breng een bezoekje aan de Badge Shop. Badges zorgen voor unieke, speciale krachten. Wil je je progressie bewaren? Geen probleem, spring tegen één van de S-blokken, die je vindt in het veld en de dorpjes, aan om je vorderingen op te slaan.

Ontwikkelaar Intelligent Systems neemt de taak op zich om ditmaal het tweede deel van Paper Mario te ontwikkelen. De sleeper-hit op de Nintendo 64 belooft veel goeds aan het einde van het jaar wanneer het spel uit zou moeten komen. Het visuele aspect van de voorgaande titel, de platte ‘papieren’ karakters en de stijlvolle vormgeving dus, zal dit keer een veel grotere rol gaan spelen. Verwacht zowel in puzzels als in het verhaalverloop de nodige unieke spelmomenten.

De titel lijkt op voorhand al aan de verwachtingen te voldoen, maar er moet opgepast worden dat er niet een te simpel vervolg op Paper Mario op de markt wordt gebracht. Gelukkig heeft de ontwikkelaar tot dusver ons vertrouwen nog niet beschaamd, en kijken wij vol spanning uit naar het moment dat wij het spel in handen mogen nemen. Verwacht de komende tijd meer informatie rondom het spel, en de nodige speelervaringen van onze InsideGamer vertegenwoordiging vanaf de E3 beursvloer.

Dit artikel delen

Over de auteur

Crew De redactie van InsideGamer.nl

Reacties

  • Ik dacht dat het een 1 april grap was… damn check hoe het eruit ziet.

  • Nu al een impressie? Das snel :) Screens zien er wel lollig uit. Paper mario op de 64 vond ik iig niet super… Mss deze weer wel. Leuke impressie btw, veel info :)

  • Ik word er nog niet warm van… Ook ik vond Paper Mario niet geweldig, het was leuk, maar om er nou een vervolg van te maken…

  • Dit ziet er zo geweldig uit! Hopelijk hebben ze er ook nog een hoop remixes van oude liedjes ingepropt. Weeeh, weer een topper

  • Zooow!! dat ziet er Retro uit!! Goed man….. dit word een goede game denk ik zo….



    Let's go back to 2d :P Let's hope it!!



    Ik hoop dat 2d weer een trend krijgt….


  • De actie elementen waren er ook al in super mario RPG en Paper mario (kweet niet of het ook in super star saga was) dan moest je gewoon precies op tijd iets indrukken of naar links en rechts en dan doet die aanval extra schade.

  • Lijkt mij iig een geweldig spel worden en ik denk niet dat ninty onze verwachtingen gaat schaden.

  • Mario & Luig is zwaar vet, maar Paper Mario was iets minder imo. Paper Mario 2 ga ik in ieder geval wel weer halen, want deel 1 was wel gewoon een ontzetten leuke game.

  • @ jonS_S%: in Superstar saga had je naast de gevechten waar je op A en B op het juiste moment moest drukken, ook diverse minigames waarbij je op tijd op een de a of b knop moest drukken.



    @ T1G: thnx :)

  • Is wel leuk gedaan dit. Ik vind het wel fijn om zo te spelen.

  • Dit wordt echt een coole game, maar ik hoop dat ze de goede dingen erin laten terwijl er wel genoeg dingen veranderen….dan zou het pas echt vet zijn! We shall see….

  • @notorious



    Jij bent hier de grap.. Damn check hoe jij eruit ziet!! hahaha

  • lyp, ik ga zeker halen

  • @ Magatanga enige grap zit tussen je benen. Little man!

  • Notorious: triest mannetje.



    Dit word echt een TOP E3! Paper Mario, Mario 128, Metroid Prime 2, Tales of symphonia, Baten Kaitos, Resident Evil 4, Zelda: Four Swords, Zelda: Wind Waker 2, Mario Tennis, Pikmin 2, Geist, Killer7 enz enz

  • Jij ben zeker zon mannetje dat alleen op graphics let? Dit spel maakt er juist gebruik van! Dit kan misschien wel een van de beste spellen op de cube worden!

  • die gasten bij nintendo zijn echt de potentie van de gamecube aan t negeren zeg.Potentie zit em niet alleen in graphics en geluid hoor.

  • Ja maar als je goede hardware hebt waarom zou je er geen gebruik van maken.

  • Ja maar als je goede hardware hebt waarom zou je er geen gebruik van maken. Omdat games niet beter worden als je bump mapping gaat gebruiken. Ze kunnen hun energy toch veel beter gooien in het bedenken van leuke ideeën.

  • Ja leuke ideeen met leuke graphics ja.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren