1. Nieuwe details rondom Sea of Thieves bekend: Endgame, Character Creation, Kraken, Server Testing

Nieuwe details rondom Sea of Thieves bekend: Endgame, Character Creation, Kraken, Server Testing

Er zijn rondom de mmo Sea of Thieves die 20 maart uit wordt gebracht veel nieuwe details bekend geworden. De endgame-ervaring is bekend geworden door een interview van Eurogamer met de ontwikkelaar Rare. Door het interview weten we nu ook in hoeverre het mogelijk is om jouw personage te personaliseren. Daarnaast zijn er foto’s gelekt over de Kraken in het spel en heeft Rare bekend gemaakt dat het zal terugkeren naar de closed-beta om zo de servers te testen

Endgame
De endgame waarover Rare het heeft, slaat op activiteiten die beschikbaar wanneer het behalen van hogere levels niet meer het voornaamste doel is van het spel.
End game-activiteiten en -content bestaat uit:

  • A Pirate Cove for Pirate Legends

  • Tavern of Legends

  • Legendary Voyages

  • Legendary Outfits

  • Skeleton Forts

Als een speler de rank “Pirate Legend" heeft gehaald, krijgen ze toegang tot een geheime omgeving, genaamd Pirate Cove. Vanaf deze plek kan de speler op legendarische reizen gaan door ze te kopen. Deze reizen zijn het langst, het moeilijkst en vergelijkbaar aan raids, zo zegt designdirecteur Mike Chapman. Daarnaast kan er in Pirate Cove ook nog legendarische outfits worden gekocht. Rare heeft ook aangekondigd dat na de launch een rank van Legendary Captain beschikbaar komt. Hiermee kan de speler zijn eigen schuilplaats en schip vrijspelen.

Character Creation
Sea of Thieves maakt gebruik van iets dat Infinite Pirate Generator heet. Het spel begint in een virtuele piratenkroeg. Hier worden acht random geselecteerde piraten voor je neus gezet. Deze zijn allemaal samengesteld uit verschillende variabelen. Je krijgt de keus uit een mix van verschillende personages gebaseerd op gender, etniciteit, lichaamsgrootte, hoe stabiel je er uit ziet en hoe heroïsch je er uit ziet. Vervolgens kan men door de acht piraten heen scrollen en kan je animaties van de piraten bekijken om een gevoel te krijgen hoe ze spelen. Vind je alle acht piraten helemaal niks dan kan de Infinite Pirate Generator alsnog aan het werk worden gezet. Het is dus niet mogelijk om je eigen piraat persoonlijk samen te stellen, alhoewel in de game verschillende outfits te vinden zijn. Jouw personage blijft er dus altijd een die door het ontwikkelaarsteam van Rare is samengesteld.

Volgens Rare Studio Director, Craig Duncan, is dit opzettelijk gedaan. Zo zegt hij: “We willen spelers laten denken dat ze met hun eigen Rare-gemaakte piraat spelen. Het zal spelers aanmoedigen personages te kiezen waar ze zelf nooit voor zullen gaan. Het is niet alleen om jezelf te recreëren. Deze Infinite Pirate Generator biedt de ontwikkelaars ook de mogelijkheid om na de release van de game jouw personage nog aan te kunnen passen.” Ook zal de Infinite Pirate Generator ervoor zorgen dat er zoiets als The Fountain of Youth komt waardoor het personage jonger kan worden. Of deze optie officieel komt naar het spel is niet zeker.

Kraken
Het was al bekend dat een datamine uitwees dat er een mogelijkheid bestond dat het beest in het spel zal voorkomen. Er waren namelijk bestanden gevonden die met Kraken werden bestempeld. De geruchten waren al bevestigd in een Q&A door Design Director van de game, Mike Chapman. Een gebruiker van het forum Resetera heeft nu ook screenshots van het beest gepost. De foto’s zijn ogenschijnlijk gemaakt van een monitor. De gebruiker vertelt zelf dat hij de screenshots van 4Chan heeft geplukt. Hieruit blijkt dat iemand uit het ontwikkelaarsteam in een dronken bui de screenshots anoniem op 4chan heeft geplaatst. Daarbij staat ook dat hij geheimhoudingsplicht heeft.

De Kraken was niet te bewonderen in de closed beta. Volgens Chapman kan je het beest in de open wereld overal tegenkomen en heeft het een AI zodat het elke keer andere strategieën toepast wanneer je tegen het beest vecht. Zo kan het spelers oppakken door hen aan zijn zuignappen vast te zuigen en vervolgens de speler tegen het dek aan te slaan of onder water te dompelen. Het kan daarnaast ook inkt spuwen.

Servers testen
Sea of Thieves wordt 16 tot en met 20 februari voor de mensen met een closed-beta weer speelbaar. Met behulp van dit weekend kan Rare statistieken verzamelen en verbeteringen aanbrengen voor het serversysteem. Rare zegt dit in een blogpost op de officiele site. Een zogenaamde ‘scale test’ zal uitwijzen hoe de servers reageren op een overmatig gebruik van de servers. Tijdens deze scale test zal Rare zich focussen om servers opzettelijk overmatig te belasten, de game zal worden getest in verschillende datacenters in de wereld en er worden serveronderbreking gesimuleerd. De closed-beta is speelbaar voor mensen die voorheen ook toegang hadden tot de beta. Dit keer zal het alleen niet ongewoon zijn dat het spel zal crashen of dat spelers errors krijgen wanneer een server wordt gejoined. De gameplay van dit weekend zal hetzelfde zijn als voorheen.

In dezelfde blogpost wordt ingegaan op de mogelijkheid dat er nog een andere beta speelbaar zal worden met andere gameplay. Zoals executive producer Joe Neate zegt: “We zijn van plan om nog een beta te laten lopen wat dichter bij de release datum. Hier zullen spelers een breder beeld krijgen van de Sea of Thieves-ervaring, maar momenteel zijn onze ogen gericht op scale testing. We zullen meer info delen wanneer we dichter bij de releasedatum komen.” Bij de blogpost wordt ook een developer-update geplaatst in de vorm van een video.

Sea of Thieves komt 20 maart naar pc en Xbox One. In onze preview kan je lezen waarom wij vinden dat er is een sterke fundering gelegd, maar de vraag blijft of Rare je daadwerkelijk genoeg conent om op verder te bouwen. Hier kan je ook lezen hoe het progressiesysteem precies in elkaar steekt.

Dit artikel delen

Over de auteur

Pablo Bool Ik ga graag eindeloos dood in Dark Souls en speel nog steeds intensief Call of Duty 4 (mods) op de pc. In Fortnite: Battle Royale mag je mij ook graag komen afschieten. Daarnaast duik ik graag in obscure technoplaten rond de jaren 90

Reacties

  • Oke, dit klinkt in ieder geval al positief! :D

  • Dit wordt gewoon een heerlijke social game.

  • Dit is heel erg goed om te horen, er lijkt dus genoeg content in te zitten. Verder vind ik de manier van character creation niet heel fijn, ik vind het toch leuker zelf je character te maken.

  • Erg veel zin in!!

  • Vraag mij nog steeds af hoelang het leuk blijft.

  • Dat verschilt per persoon, sommige mensen spelen ook nog steeds the Division, terwijl ik het niet meer leuk vind. Kwestie van smaak.

  • Ja ik heb het sowieso niet op online focus games. En dat is wel de kant die de een groot gedeelte van de gaming industrie opgaat. Dat is voor mij persoonlijk slecht nieuws. Want zo verlies ik steeds meer mijn interesse in gaming.

  • Dan speel je toch spellen met een mindere online focus ?



    Voor de rest zoals Mythicz al zei : verschilt per persoon en ook per game wat de ontwikkelaars doen. Sommige games gaan jaren mee zoals Wow of FFXI ( 15 jaar )

  • Dan moet je ook telkens de Xbox niet afkraken, logisch dan toch dat de ps4 het in uw ogen een pak beter is, vermits daar de beste single player ervaringen op uitkomen.

  • Ik wacht ook op het moment totdat het hele internet gaat klagen omdat er geen content is.

  • Kijk, nu heb je mijn aandacht weer. Was en ben nog steeds redelijk sceptisch. Na dit gelezen te hebben zie je toch langzaam content verschijnen.



    Wel maak ik me nog zorgen over de eentonigheid van het schatten zoeken. In de beta was het alleen maar grinden en geen enkele quest bood enige uitdaging. De skeletten liepen je niet eens in de weg en hadden inderdaad het IQ van een dode.



    Ook al reageer ik op elk bericht negatief over "Sea of Thieves" maar zal met vreugde mijn ongelijk toegeven als dit toch een hele vete game word. Ergens heb ik er veel zin in als de game nog efe goed gevuld word met leven en content.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren