1. Commentaar - Assassin's Creed voor onderwijs en CoD: WW2 prestige level

Commentaar - Assassin's Creed voor onderwijs en CoD: WW2 prestige level

Einde van de week! We hebben het weer gered en kunnen bijna met de pootjes omhoog op de bank hangen en een weekendje games spelen. Maar eerst nemen Martin en Dennis de week nog even door en natuurlijk ook jullie comments. Ze stippen aan dat Assassin's Creed in het onderwijs gebruikt kan worden, er huisdieren in Sea of Thieves komen én dat TheseKnivesOnly de elfde prestige heeft behaald. Zonder een schot te lossen.

Oh en Martin heeft heugelijk nieuws, want op ******* gaat de nieuwe site live! Dennis durft het echter niet aan om dat uit te spreken, maar Martin weet het zeker: het wordt *******!

Dit artikel delen

Over de auteur

Crew De redactie van InsideGamer.nl

Reacties

  • Ik kan niet wachten to het ******* is.

  • Ik ben benieuwd of er aan de verwachting voldoen kan worden.

  • Nee, de nieuwe website is als Duke Nukem Forever of The Last Guardian. Maar ik kijk er in ieder geval naar uit!

  • Ik vraag mij al zolang af wat er sinds BO2 met CoD is gebeurd…ik ben jaren een trouwe slaaf van de franchise geweest, heb ieder deel op de release gekocht maar elk jaar wordt het steeds minder en minder…



    Vroeger (tijd tussen MW2 & BO2) had ieder deel zijn eigen smoel en het was zo verslavend. Tegenwoordig lijkt het wel of CoD geen eigen identiteit meer heeft(BO3 had het dan wel net wat meer dan de anderen), tevens is de verslavingsfactor ver te zoeken.



    Speel ik de franchise al te lang of?? Ik zou zo graag dat oude vertrouwde gevoel weer terug willen. :(

  • Kan inderdaad zo zijn dat je het te lang al speelt.
    Probleem met CoD is juist dat het zo'n enorm publiek heeft, het moet aan iedereens smaak voldoen, en dat gaat moeilijker met de editie.
    Ik zelf begon het te spelen ten tijde van MW, dus ja.
    Maar ik heb gewoon een hele andere smaak gekregen naar mate dat ik 14/15 werd, ben nu bijna 18.

  • Leuke aflevering van Commentaar.

  • De knop gaat om! :D

  • Gamen is de beste manier van het modern leren.
    Ik game al sinds ik 3 ben, ik speel dan ook vooral RPG en Adventure games, soms ook met puzzel elementen.
    Dit genre helpt, buiten de standaard reactievermogen, ook nog eens met leesvaardigheid en belangrijker: Context begrijpen.
    Mijn examens Engels en Nederlands bestaan vooral uit tekstbegrip/bestuderen. Als gamer heb ik dat al gelijk in de pocket. (beide haal ik voor elke oefening een 7 of hoger)



    Ik moedig het alleen maar aan als games in het onderwijs gebruikt wordt, nu Kingdom Come is uitgekomen kun je ook nog eens leren over de Hoge Middeleeuwen.

  • En over het inkomsten gedoe.
    Ik zelf weet hoeveel geld erom gaat in de industrie, heb het onderzocht voor mijn profielwerkstuk.
    Maar ik blijf van mening dat ik liever 2-3 advertenties zie na 3 online potjes. Of in het geval van Sea of Thieves, een advertentie in de hoek te zetten in een shop ofzo.
    Adverteerders betalen vast wel een hoop geld om miljoenen te bereiken. En zo hoeven ook geen Lootboxes of andere Microtransacties in de game te zitten. Misschien als één uitgever dit besluit met succes, dat de rest hier ook overstapt.



    "Het haalt de speler uit zijn spel", microtransacties is soms een pay-to-win service en is oneerlijk tegenover de spelers. Liever eerlijk dan smerig.

  • De meeste AAA games die loot boxes implementeren hebben de inkomsten van deze boxes helemaal niet nodig. Door de groei van de markt verdienen ze uiteindelijk veel meer dan een aantal jaar geleden. Zelfs met inflatie en al meegerekend wordt er meer verdiend.



    Het is een risico voor kleinere ontwikkelaars, je ziet alleen dat zij het risico op een andere manier minimaliseren en geen gamble to win loot boxes in de game stoppen.



    Dus, nee laat je niets wijs maken. Loot boxes zijn niet nodig en advertenties al helemaal niet! Games als Battlefront II en Call of Duty hebben geen loot boxes nodig, dit heeft niets met de kosten te maken. Ze maken al genoeg winst zonder. Loot boxes brengen alleen meer op dan de verkoop van de game zelf. Dus ja dat geld willen ze natuurlijk niet laten liggen en natuurlijk willen de aandeelhouders dat hebben. Natuurlijk willen ze nog meer verdienen dan ze al doen, maar je hoeft geen medelijden te hebben.



    Daarnaast is wat Martin over servers zegt is natuurlijk ook vaak niet waar. De meeste ontwikkelaars kiezen voor een peer to peer systeem, waardoor ze alleen de matchmaking hoeven te hosten. Bij games als Battlefield kun je zelf servers hosten en huren en zijn er in verhouding minder official servers. Daarnaast is het raar dat je niet kunt schalen als je meer verkoopt, dan doe je ook gewoon iets niet helemaal goed.



    Ik ben verder best bereidt om meer te betalen en de ontwikkelaar te steunen, maar het moet wel value for money zijn.

  • Games verkopen niet veel meer in vergelijking met de vorige generatie. In de vorige generatie kostte een grote AAA game ongeveer 60 miljoen. Tegenwoordig is het naar schatting 200 miljoen.
    En uiteindelijk zijn het de grote investeerders die het betalen, en zij willen graag het extra geld zien uit zo'n project.
    Nou is het dan juist de kunst dit zo goed mogelijk te implementeren, wat EA uitermate slecht doet. Take-Two doet het in sommige games goed, en in andere games zelfs slechter dan EA.

  • Erg leuk commentaar weer.



    Je zou imho ook wel heel erg zuur moeten zijn wil je niet in zien dat een game zoals Assassin's Creed (Origins) goed zou kunnen werken als hulp materiaal bij de geschiedenis les.

  • Behalve dan dat Assassin's Creed altijd heel erg 'creatief' omgaat met historische gebeurtenissen..

  • Nou ja veel historische momenten hebben ze ook gewoon accuraat gepresenteerd Assassin's Creed 3 was zelfs voor 80 %historisch accuraat.



    Dus Assassin's Creed in geschiedenis lessen gebruiken is niets meer dan een logische stap

  • En hoe zou je dat dan willen doen? Buiten dat je zelf al aangeeft dat de games niet volledig accuraat zijn (Hell in het echt waren er echt geen assassins aanwezig) is het natuurlijk veel makkelijker en efficiënter om een documantaire van een half uurtje te laten zien.

  • Door zoals ze nu al doen een Discovery tour modus te maken. Het Assassin’s gedeelte uitschakelen en je hebt een vrije accuraate representatie van bijvoorbeeld het oude Egypte. En zoals Durand zelf al zei



    "We zijn niet altijd accuraat, we maken ook creatieve keuzes. Het is daarom belangrijk dat er een dialoog tussen student en leraar ontstaat dat niet alles wat we zien noodzakelijk waar is."



    Dus Assassin’s Creed als les materiaal gebruiken is wel degelijk te doen.

  • Tuurlijk het kan, maar waarom zou je AC gebruiken ipv de methodes die nu worden gebruikt.

  • Omdat je de jeugd van tegenwoordig misschien makkelijker geïnteresseerd krijgt in de geschiedenis door games zoals Assassin's Creed



    Zoals je in het artikel



    http://www.insidegamer.nl/nieuws/1313…



    Kan lezen zijn het juist scholen en docenten die naar Ubisoft zijn toe gestapt met de vraag of dat ze een geweldloze versie van Assassin's Creed konden maken. Dus er is zo te zien vraag naar en in Amerika gebruiken sommige leraren al de AC games in de klas.

  • Mij zou het meer boeien als ik ook interactie mag doen. Er moet voor een student wel beetje een fun-factor in zitten. Dus het geweld liever erin laten:)

  • Als geschiedenisstudent en net niet afgestudeerde geschiedenisdocent (het enige dat ik mis is mijn bevoegdheid) bekijk ik de mogelijkheid van AC met grote interesse.



    Ik zie mezelf dit wel gebruiken in een klas en als het werkt zou ik andere docenten het ook zeker aanraden. Het is afhankelijk van de docent hoe die het in zijn lessen implementeert en of het bij hem of haar als persoon past. Een docent die niets met gaming heeft, moet het maar niet doen omwille van zijn of haar geloofwaardigheid, wil ik maar zeggen.



    De enige kanttekening die ik bij de Discovery Tour heb, is dat de docent die het gebruikt zelf ook kanttekeningen plaatst. Het kan een mooi middel zijn om leerlingen aan te tonen in hoeverre media, zoals films en games, een accuraat beeld geven als het vergeleken wordt met gedegen historische studies of wat de schoolboeken zeggen. Daarnaast geloof ik echt dat het een goede indruk geeft van het leven van het oude Egypte, maar dat omwille van het medium (gamen) zaken aangepast zijn om het beter uit de verf te laten komen. Zo gaat het ook in films en documentaires. Dat brengt me bij wat Shuckle zegt. Een documentaire tonen vind ik dan ook achterhaald. Zeker als die docent een documentaire toont, omdat het 'makkelijker en efficiënter' is. Dat vind ik inspiratieloos. Ik vraag me af hoeveel dan bij de leerlingen beklijft. Een documentaire moet ook een middel zijn om bepaalde leerdoelen te behalen en niet om zo maar even de les te vullen.



    Trouwens, fijne commentaar! Vorige keer was ik wat kritisch op jullie.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren