1. Killer 7

Killer 7

Hiroyuki Kobayashi en Shinji Mikami. De één staat in de schaduw van de ander, maar beiden zijn verantwoordelijk voor een titel die op zijn zachtst gezegd vreemd mag worden genoemd. Wij kennen Mikami vooral van zijn zieke geest die verantwoordelijk was voor de brute en angstaanjagende Resident Evil spellen. Killer 7 is een spel dat geproduceerd wordt door beide heren samen en moeilijk in een hokje gestopt kan worden. Het spel is het best te omschrijven als een film noir actie thriller combinatie.

Rolstoelen worden vaak gebruikt door hulpbehoevende, zielige mensen. Dat is de gedachte waar een spel als Munch’s Odyssee al korte metten mee maakte. Ook Herman Smith, de hoofdpersoon in Killer 7 is aan een rolstoel gebonden. Herman Smith heeft alleen de gave om in zeven verschillende persoonlijkheden te transformeren: allen even dodelijk. Killer 7 wordt door de regering van Verenigde Staten – die volgens de makers niet als dé Verenigde Staten moet worden gezien - ingeschakeld om een groep terroristen uit te schakelen.

De terroristen, die zichzelf Heaven’s Smile noemen, zijn niet geheel normaal. Aangestuurd door een man uit het verre oosten zijn zij zombies, in staat om zichzelf op te blazen. Het hoe en waarom is niet duidelijk, maar ieder van de zeven Smith’s wordt ingeschakeld om een einde aan deze terreur te maken. Ieder ‘lid’ van Killer 7 beschikt over bovennatuurlijke krachten. Ook heeft elke Smith zijn eigen wapenset ter beschikking. Mask de Smith, één van de zeven, maakt bijvoorbeeld gebruik van twee grenade launchers. Het leger van Heaven’s Smile is voor het blote oog niet zichtbaar, en er zal dus gebruik gemaakt moeten worden van geavanceerde technieken om hen op te sporen. In het derde persoonsperspectief wordt normaliter het karakter bestuurt, maar zijn de Heaven’s Smile zombies in de buurt, dan is het zaak om over te schakelen naar een eerste persoonsperspectief. Daarin wordt de vijand ‘gescand’ waarna hij van lijf en ledematen kan worden ontdaan. Je zult echter op moeten passen. Wanneer het wezen te dicht bij je in de buurt komen zul je schade oplopen.

De vrijheid van je karakter ten opzichte van andere derde persoons actiespellen zal ietwat gelimiteerd zijn. Het is nog niet duidelijk hoe en op welke wijze, maar er is al doorgeschemerd dat in veel gevallen er alleen naar links of rechts moet worden bewogen om de weg van je personage te bepalen.

De personages in Killer 7 kunnen aan de dood ontsnappen dankzij hun speciale gaven, maar wordt er één van de zeven eenmaal dodelijk getroffen dan is het einde verhaal. Er zal met zes karakters doorgegaan moeten worden om het avontuur af te ronden: er is echter een manier om dit tegen te gaan. Eén van de zeven heeft namelijk de mogelijk om doden tot leven te wekken. Zo kun je alsnog het avontuur met zeven karakters beëindigen.

De verhaallijn in het avontuur is opgedeeld in hoofdstukken, die als in een boek zijn opgedeeld. Elke missie zul je een vooraf gesteld doel uit moeten schakelen. Japan lijkt een prominente rol te gaan spelen, en zal in één van de vele hoofdstukken worden bedreigd met nucleaire kernwapens. Japan lijkt goed contact te onderhouden met de Verenigde Staten en is daarom het doelwit van vele aanslagen.

Al met al lijkt de titel, die voor Playstation 2 en GameCube verschijnt, een frisse wind door de spellenindustrie te gaan blazen. Het spel is gewoonweg niet een hokje te plaatsen, en met de aparte stijl en vormgeving lijkt de titel niet direct geschikt voor de massa. Killer 7 is gecompliceerd, maar ook bruut, bloederig, en vertoont gruwelen die zeker niet voor het jonge publiek lijken te zijn bedoeld.

Kunst wordt echter ook niet door iedereen begrepen, maar laten we hopen dat Killer 7 wel de aandacht krijgt die het verdient. Capcoms Killer 7 zal ook op de E3 aanwezig zijn, waar InsideGamer hopelijk een goed beeld kan krijgen van deze veelbelovende titel.

Dit artikel delen

Over de auteur

Crew De redactie van InsideGamer.nl

Reacties

  • Mij lijkt dit wel een game worden waarvan ik wel zou kunnen genieten.

  • Dit is een origineel verhaal. Ik denk dat ik deze titel maar moet toevoegen aan mijn collectie!

  • Dat zijn GameCube screens jeroen.. =]

  • Origineel concept, nu nog kijken of het echt zo goed wordt uitgevoerd…maar met de graphics zit het al goed ;)

  • Ik snap nog steeds niet hoe ik het me nu allemaal voor moet stellen, maar ik zal het snel genoeg spelen :).

  • beetje jammer van dat railverhaal, dat je niet in zekere zin zelf loopt…begin steeds minder interresse in de game te krijgen, re4 in tegensetllig juist weer wel

  • Hij lijkt mij erg vaag maar dat vind ik leuk dus ik zou hem dnek ik wel kopen.

  • Eindelijk! Ik zou al haast gaan denken dat deze game ten ziele was gegaan…

  • Ik vind dit spel er wel lelijk uitzien.. Ben wel benieuwd.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren