1. Nieuwe feiten over S.T.A.L.K.E.R.

Nieuwe feiten over S.T.A.L.K.E.R.

In het Duitse gamesblad Gamestar waren een aantal interessante nieuwe feiten over STALKER: Shadow of Chernobyl te vinden. Zo zal je in het spel een alternatief heden meemaken waarin de Sovjet Unie nog bestaat. De speelwereld zal zich uitstrekken over dertig kilometer, deze dertig kilometer is weer opgesplitst in achttien delen. Wanneer je van het ene naar het andere deel loopt zal het spel opnieuw moeten laden, daarbuiten verder niet.

In het spel zullen er 36 hoofdopdrachten zijn en nog tallozen andere subopdrachten. De kunstmatige intelligentie van de vijanden zal uitermate goed zijn als we Gamestar mogen geloven. Zo maakte Gamestar een situatie mee zij waarin één vijand de speler bezig hield terwijl de andere de speler probeerde te benaderen. Het ging hier om een niet voorgeprogrammeerde gebeurtenis wat het behoorlijk uniek maakt. In het spel zal het dag en nacht worden, één dag in het spel duurt drie uur voor de speler. Glas en andere materie zullen niet alleen kapot gaan maar kunnen ook schade bij spelers veroorzaken door rondvliegende scherven. Voertuigen zullen op benzine rijden wat je weer kan tanken bij benzine stations.

THQ heeft laten weten dat er voor de release van het spel eerst nog een beta test voor 50.000 man zal komen. Wanneer STALKER echter zal uitkomen is nog onduidelijk, ontwikkelaar GSC zegt september 2004 terwijl THQ een release in 2005 verwacht. De totale lijst met feiten kan je hier vinden.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Het ziet er mooi uit, maar heeft niet te hoge systeemeisen zoals Doom 3 en Far Cry. De gameplay is veel belovend en het zit volgens mij bomvol met unieke elementen. THQ heeft niet vaak hoge kwaliteit titels, maar dit lijkt toch echt iets moois te worden.

  • een spel om naar uit te kijken

  • awesome

  • Ook Half-Life 2?

  • Mij lijkt deze game ook vet kewl worden.

  • Ik heb nog nix gezien over de physics van STALKER. Het is moeilijk om een goede physics engine te maken, daarom hebben veel titels als Unreal Tournament 2003/2004, Painkiller, Half-Life 2 allemaal een aangepast versie van de Havok engine. Alleen Far Cry heeft wel een goede zelf gemaakt physics engine. Maarja we zullen zien, het spel is al voor lange tijd in ontwikkeling en gaat ook nog wel even duren dus we mogen er ook wel wat van verwachten.

  • Hoe bedoel je dat? Dat de wapens rechts zitten? Bij veel spellen kunnen ze ook naar lings. Wapens schieten altijd gewoon waar je schiet.



    Of wil je een centered wapens zolas bij Doom1 :P

  • @Sander: Er is een physics trailer aanwezig waarop je allerlei tegenstanders van een hoog gebouw naar beneden kan schieten. Tegen de muren zitten palen waarop de lijkjes afketsen. Er was ook nog een kleine trailer waar iemand weaponpratice op een braakliggend terrein deed, physiscs zitten goed in elkaar & doen zeker niet onder voor HL2 of FC.

  • Lijkt mij een tof spel. En aan welke kant het wapen zit maakt mij niet zoveel uit.

  • Weer een hoogstandje uit het oostblok! De amerikaanse industrie (lees microsft en EA) is er geweest! :D

  • Word een vet spel, toch vind ik dat HL2 nog steeds interessanter uitziet.

  • S.T.A.L.K.E.R lijkt me wel toppie alleen ik hou nooit echt van die gekke beesten die op je afkomen maar ik denk, dat ik hem toch ga halen…;)

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren