1. Bullet Witch (X360)

Bullet Witch (X360)

Ik kan naar slechts gissen naar de redenering van de vriend die me Bullet Witch als verjaardagscadeau gaf. Misschien was het wel omdat er een schone vrouw in strak leer op de cover prijkte. Misschien was het omdat die schone vrouw demonen een kopje kleiner maakte met een big ass gun en vernietigende magie. Misschien was het wel gewoon omdat de game cheap was. Wat de reden ook was, ik ga een gegeven paard bij deze in de bek kijken en mijn oordeel vellen.

Jij speelt dus een schone vrouw met een big ass gun en een arsenaal aan magische wapens. Je naam is Alicia en je bent een heks. Gestorven als kind ben je terug tot leven gebracht om de wereldpopulatie te bevrijden van demonen en hun leger van Geists. Een Geist is een mens die in een soort half-demoon is veranderd. Met een voorliefde voor geweld en dood hebben ze de wereldbevolking terug gebracht naar minder dan 1 miljoen mensen. De overlevenden duiken onder of verweren zich tegen de bovenmenselijke overmacht. De strijd lijkt gestreden tot jij ten tonele verschijnt. Standaard draag je de Gunrod bij je, een machinegeweer in de vorm van een bezem. Met een magazijn van tachtig magische kogels die je kunt bijvullen zolang je MP-balk toereikend is, is het tijd om de bezem er doorheen te halen.

Bullet Witch speelt als een Third-Person Shooter. Als gevolg kun je je behoorlijk snel bewegen tijdens het schieten en zelfs acrobatische toeren uitvoeren om vijandelijke kogels te ontwijken. Door op het rechterpookje te drukken verandert het naar First-Person waarbij het rampzalige richten van Third-Person enigszins verbeterd. Helaas blijft het schieten met de Gunrod verre van nauwkeurig, waardoor je meestal het meer moet hebben van 't sproeien van je snelle kogelregens. Wanneer het je echt te heet onder de voeten wordt kun je terug vallen op je heksen krachten. Standaard beschik je slechts over enkele zwakke spreuken. Maar gaandeweg leer je heuse tornado’s en donderstormen naar je wil te buigen. Het is op deze momenten dat de game even schijnt. Het is heerlijk om complete gebouwen aan flarden te scheuren met een tornado en het puin neer te zien regenen op vijandelijke troepen en voertuigen.

Dit genot is helaas slechts een lichtpuntje in de storm van middelmatigheid die Bullet Witch heet. Behalve de belabberde besturing van je Gunrod is ook de magie omslachtig in gebruik. De AI-partners die je soms door je strot gedauwd krijgt zijn dommer dat het achtereind van een varken. De vijandelijke AI is overigens nauwelijks beter. Regelmatig staan hordes aan identieke vijanden naast elkaar en kun je als een beul ze een voor een trakteren een de dagelijks aanbevolen hoeveelheid lood terwijl de buurman rustig op zijn beurt wacht. Je zou verwachten dat een game met dergelijke AI en slechts vijf verschillende vijanden lekker zou lopen, helaas is het tegendeel waar. Gebouwen, auto’s en bomen verschijnen regelmatig uit het niets. Vijanden zweven vaker dan eens in de lucht of dwars door obstakels heen. Deze mankementen worden pas echt hinderlijk als je het opneemt tegen de eindbaas. Door de zes (!) levels die de game telt schiet je je zonder moeite heen. De eindbaas is echter een bitch eerste klas die je twintig minuten vol lood moet pompen voor hij het leven laat. Als de game dat dan niet registreert en dus niet naar de cutscene gaat is dat reden om de haren uit je kop te trekken. Dit hele pakketje is verpakt is een grafisch mager pakketje dat nauwelijks beter is dan de Xbox graphics

Bullet Witch probeert terug te grijpen naar de hoogtijden van de jaren negentig. De game is in vijf uur uit te spelen. Aan het eind van elk levels worden je beloond met een rank en skill points. Deze skill points kun je gebruiken om je wapens en magie te versterken en nieuwe magie en vormen voor je Gunrod aan te schaffen. Met de toevoeging van leaderboards en highscores probeert het een hoge herspeelbaarheid te verkrijgen. Maar enkel de echte achievementhunters als ik zelf zullen zich meerdere keren in het verhaal storten.

DLC:

Bullet Witch biedt een enorme hoeveelheid DLC. Je kunt gratis enkele kinky pakjes downloaden om Alicia op te leuken. Verder krijg je de mogelijkheid om voor elk levels extra zaken te downloaden zoals vrijheid om alle magie te gebruiken. Cavia en Atari zetten hierbij een voorbeeld door deze DLC voor slechts vijfentwintig cent aan te bieden. Maar waarom je deze DLC zou willen aanschaffen is mij een raadsel.

Conclusie en beoordeling

Bullet Witch kan best vermakelijk zijn, op een regenachtige zondagmiddag, als je totaal geen andere games hebt. Maar behalve het afvuren van machtige spreuken op je vijanden weet de game verder nergens echt te vermaken. De graphics, AI, duurzaamheid en variatie zijn alle matig tot rampzalig te noemen en bovendien ben je in slechts vijf uur aan het einde beland. De game moedigt je aan je scores te verbeteren, maar of iemand hierop zit te wachten?
5,7
Score
57
Score: 55
  • Pluspunten
  • Choas, Panic, Disaster
  • Minpunten
  • Bugs, en dan niet de insecten
  • Middelmatigheid in alles

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • ingame xmb zou idd erg vet zijn. nog even wachten dan maar!

  • Beter goed gejat dan slecht bedacht!

  • Nou ja ze moeten toch ergens hun inspiratie vandaan halen dus dan maar van de 360… triest!

  • ja zou wel heel handig zijn laat maar komen!

  • Tijdens Singstar kun je al wel de XBM met friends oproepen en berichten bekijken / versturen.

  • Hoezo triest?…gamers vragen hier al sinds de launch om, Sony luisterd alleen maar naar de gamerrs. Bedoel als het komt is het niet goed, als het niet komt is het ook niet goed.



    Dom gezeik iedere keer!

  • @ rivahe



    Hoezo is het triest!? Alle PS3 bezitters vragen erom, en bij de 360 werkt het super. Als je een telefoon hebt met een camera, dan vind je het toch ook niet triest dat het erin zit tov de fotocamera. Het wordt gewoon iets wat een console MOET bezitten om mee te kunnen.



    Edit:

    Het belangrijkste voor mij is de muziekfunctie's tijdens game's. Als dat er niet in zit valt het voor mij zwaar tegen.



  • Wat wel triest is, is dat het zo lang moet duren. Dat het in 2008 komt zal wel betekenen in december.

  • *crosses fingers* 2008 is lang :-/



    @ rivahe : dat heet luisteren naar je klanten, voor een keer dat ze het doen ga je het toch niet triest noemen?

  • WTF, hebben ze dat nog niet op de PS3 xD XD XD!!!! Whahahaah, die ps3 zuigt echt meer en meer jonge….

  • is egt fijn op de 360 dus goed dat ze dit ook voor de ps3 ook gaan doen

  • In 2008? Dit moet gewoon voor Q2 gebeuren!

  • is egt fijn op de 360 dus goed dat ze dit ook voor de ps3 ook gaan doen

  • Ik vind het ook onzin dat de Ps3 nog geen XBM heeft! Het werkt perfect, je hebt die ronde knop op je ps3 nu alleen maar om je ps3 uit te zetten :S



    De 360 is qua software toch ietsje verder dan de ps3.

  • ik vind het idd best fijn op de 360

  • Ergens in 2008… mmm wat kun je nou met die info. Kan idd pas December zijn.

    @ Rivahe

    Sony en Nintendo waren al heel wat eerder op de markt met de consoles dan Microsoft. \" Nou ja ze moeten toch ergens hun inspiratie vandaan halen dus dan maar van Sony en Nintendo… triest!\" dus zeg gewoon niks.

  • Eigenlijk schandalig dat het er nog steeds niet is, maar ja beter laat dan nooit.

  • Laat maar zo snel mogelijk komen!

  • Gt3luke



    Sony en Nintendo waren al heel wat eerder op de markt met de consoles dan Microsoft. \" Nou ja ze moeten toch ergens hun inspiratie vandaan halen dus dan maar van Sony en Nintendo… triest!\" dus zeg gewoon niks.



    Ookal snap ik de helft van je post niet, jij doet nu net alsof Sony en Nintendo tegelijk op de markt kwamen ;) Sony heeft zijn inspiratie anders ook van Nintendo ;) Dus zeg jij nu maar gewoon niks


  • De xbox360 kan 2 verschillende blades oproepen (1 voor muziek en achievements, de andere voor algemene fucnties zoals afsluiten) maar niet het volledige hoofdmenu.

    Ik ben benieuwd of de PS3 dit wel gaat kunnen, zou handig zijn.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren