1. Call of Duty: Black Ops - Rezurrection (XBLA)

Call of Duty: Black Ops - Rezurrection (XBLA)

Onlangs is de laatste map pack voor Call of Duty: Black Ops uitgekomen namelijk Rezurrection. Rezurrection bevat alleen maar zombie maps en dus geen multiplayer maps. In mijn ogen is dit geweldig want ik ben een groot zombie liefhebber. De Rezurrection map pack bevat de 4 oude maps van Call of Duty: World at War namelijk Nacht der Untoten, Verrückt, Shi No Numa en Der Riese. Ook bevat de map pack de hele soundtrack van zombies (20 nummers in totaal met 3 compleet nieuwe) en een nieuw zombie theme voor je Xbox dashboard. Als je de Hardened of Prestige edition had gekocht had je de 4 oude maps van Call of Duty: World at War al. Daarom kreeg je als je de Hardened of Prestige edition had gekocht deze map pack gratis. Maar dat is nog niet alles, ook bevat het een compleet nieuwe map genaamd Moon. Ik zal alle maps even langsgaan en er wat over vertellen.

Nacht der Untoten

De map waar het allemaal mee begonnen was. Technisch gezien ziet de map er het zelfde uit. Je hebt de begin kamer, de help kamer waar de mystery box staat en de grote ruimte boven.

Ik zelf had de zombie mode van Call of Duty: World at War weinig gespeeld dus voor mij was het praktisch nog nieuw. Ik vond het vrij moeilijk omdat je in dit level geen perks had zoals Juggernog, Quick Revive. Ook kon je jouw wapen niet upgraden. Naar mate de tijd vorderde begon ik wat grip op de map te krijgen. Zo werd het ook steeds leuker. Verschillen met de map van Call of Duty: World at War is dat het er even wat beter uitzien, je hebt Monkey Bombs en je hebt als superwapen de Thundergun. Deze gun blaast alle zombies weg. De Thundergun heb je ook in Kino der Toten als superwapen.

Verrückt

Deze map introduceerde in Call of Duty: World at War de Perk-a-Cola’s. Je hebt hier Speed Cola (hierdoor kan je sneller herladen; eigenlijk dus sleight of hand). Juggernog zorgt ervoor dat je pas na 5 hits van een zombie dood bent in plaats van 2. Double Tap Root Beer is gewoon Double Tap en zorgt ervoor dat je geweer 33% sneller gaat schieten. Dan heb je als laatste perk nog Quick Revive. Dit perk zorgt ervoor dat je iemand 2 keer sneller kan reviven. In Call of Duty: World at War had je in solo niks aan dit perk maar in Black Ops wel. Als je dit perk in solo hebt word je automatisch gerevivt. Helaas kan je dit maar 3x doen want dan gaat de machine weg in solo. Maar om de perks te krijgen moest je eerst de stroom aan doen. In Verrückt is de stroom helemaal aan de andere kant van het level. Ook waren er in Call of Duty: World at War in deze map voor het eerst traps. Dit waren elektrische barrières waardoor de zombies werden geëlektrocuteerd/verbrand. Deze map is moeilijker ondanks je in deze map perks hebt. Deze map is meer van het gangentje gangetje in plaats van grotere ruimtes. Dit maakt het veel moeilijker omdat je zo makkelijker kunt opgesloten worden door horde zombies. Ik heb veel plezier met deze map beleefd omdat hij vrij moeilijk was en ik houd altijd wel van een uitdaging. Net als Nacht der Untoten hebben ze ook weer even aan de graphics getweaked zodat het er beter uitziet. In Verrückt heb je als super wapen de Winter’s Howl. Dit wapen bevriest de zombies en na een paar seconden spatten ze uit elkaar. In latere levels gebeurd dit niet omdat de zombies dan te sterk zijn. De Winter’s Howl heb je ook als superwapen in de map Five.

Shi No Numa

Deze map introduceerde veel nieuwe dingen ten opzichte van de vorige twee maps in Call of Duty: World at War. Hier had je voor het eerst de Hellhound rondes. Om de 5/6 rondjes krijg je Hellhounds die je moet killen en aan het einde krijg je een max ammo. Dit zijn altijd vrij gemakkelijke rondes. Hier heb je als superwapen de Wunderwaffle DG-2. Dit wapen elektrocuteert de zombies. Ook hier zitten weer Perk-a-Cola’s in maar deze spawnen willekeurig. Verspreid over de map zijn 4 kleine kamers. Deze moet je open maken voor 750 punten. Als je één van deze deur opent zoekt hij een willekeurig perk uit. Als je bijvoorbeeld Juggernog wilt kan je hebben dat je de door de hele map alle deuren moet openen. Een verschil met de vorige maps van Call of Duty: World at War is ook dat je nu kan zien waar de mystery box is. Je ziet een fel licht in de lucht en zo kan je zien waar de mystery box staat. De map is de groter dan Nacht der Untoten en Verrückt bij elkaar. Je begint in een hut in een jungle. Dan kan je naar buiten en 4 kanten op. Ook heb je hier een nieuwe trap genaamd de Flogger. Dit is een balk met daaraan scherpe aren en prikkeldraad. Deze draait heen en weer en als het de zombies aanraakt gaan ze dood. Shi No Numa is heel divers en bied veel variëteit. Ook was in Call of Duty: World at War hier als eerst een kabelbaan in. Deze was handig voor ontsnappingen en kost 1500 punten. In het begin is de mystery box altijd op de zelfde plek. Je start in het begin kamer, koopt de barrière naar onder open voor 1000 punten en dan staat hij links van je. Ik heb deze map tot nu toe het minst gespeeld omdat de jungle sfeer mij niet trekt. Maar dat is mijn persoonlijke mening. De map zit goed in elkaar en ondanks de jungle sfeer mij niet trekt heb ik veel plezier met deze map beleefd.

Der Riese

Deze map had het in Call of Duty: World at War allemaal. Voor het eerst werd de Pack-a-Punch machine geïntroduceerd. Voor 5000 punten kon je een wapen upgraden. Dan kreeg je meer ammo, meer ammo in je magazijn, geluid en kleur van de kogels werden anders en je kogels werden sterker. Maar als je een wapen wou upgraden moest je eerst alle 3 teleporters linken. Ook introduceerde het voor het eerst in Call of Duty: World at War de Monkey Bombs. Net als bij Shi No Numa zijn de Hellhounds weer terug. Weer komen ze ongeveer na 5/6 en zit er in de laatste Hellhound een max ammo. Na de derde Hellhound rond in Der Riese spawnen Hellhounds in rounds met zombies maar dan zonder max ammo. Ook was dit de eerste map zombie map in Call of Duty: World at War die een Bowie Knife bevatte. De Bowie Knife verving je gewone knife en tot en met round 10 gaan de zombies met 1 hit dood. De Bowie Knife kost 3000 punten. Deze map is de beste van de 4 classic maps. Het heeft gewoon alles. De map is groot met open ruimtes en gangetjes. Natuurlijk keren hier de Perk-a-Cola’s ook weer terug. De prijzen zijn hetzelfde maar je moet net als Verrückt de stroom aandoen om de perks te gebruiken.

Moon

Overview map

Maar nu als klap op de vuurpijl, de kers op de taart en de crème de la crème de map Moon. Deze map heeft werkelijk alles wat een zombie lief hebber wil. Deze map raad ik iedereen aan want dit is sowieso de beste zombie map ooit gemaakt. Waarom? Dat zal ik je nu vertellen. Je begint eerst in Area 51 en daar spawnen zombies. Dan gaat de teleporter open en na een paar seconden worden de zombies gek en moet je vluchten. Iedereen moet in de teleporter staan want anders teleporteer je niet. Dan teleporteer je naar de maan. Je moet gelijk een zuurstofmasker pakken anders ga je na 20/25 seconden down. Je start in een kamer met twee gaten. Na een tijdje spawnt er een NPC. Als jij de host bent staat er één van jouw vriend zijn namen boven maar dat is niet echt relevant. Je kunt hem een beetje vergelijken met Romero in de zombie map Call of the Dead. Als je te dichtbij komt pakt hij je vast en word je naar de andere kant van de kamer gelanceerd. Als je al veel deuren hebt geopend zal hij je naar een willekeurige plek teleporteren. Ook als je een perk hebt gekocht en je word gepakt door de NPC ben je jouw perk kwijt. Als je meerdere perks hebt zal hij een willekeurig perk uitkiezen en die ben je dan kwijt. Ook kan je de NPC killen maar naar mate je hem vaker kilt word hij sterker. Maar als je kogels, granaten overhebt zou ik hem killen want het is zeer irritant dat hij de hele tijd rond loopt en zeker als je Juggernog hebt. Gelukkig is hij niet zo sterk als Romero want dat zou niet eerlijk zijn. De eerste keer kan je hem met ongeveer 8 granaten killen. Verdere keren weet ik niet echt precies. Als je het niet meer houd moet je een deur openen en ben je buiten. Je kunt 2 kanten op, ik adviseer dat je de kant opgaat waar de Olympia staat als wapen omdat daar sommige gangen ruimer zijn. Al hoewel als je via de andere kant gaat bespaar je 250 punten. Aan de andere kant heb je de m14 grand. De deur naar buiten kost 750, de deur naast de olympia kost 750, volgende deur 1000 en de volgende deur 1250. Als je gelukt hebt kan de mystery box hier staan. Als je de deur geopend hebt moet je de trap af en dan kan hij rechts van je staan. Ook is hier de stroom maar ik adviseer je die nog niet aan te doen. Ik zal later vertellen waarom. Dan ga 2 trappen omhoog, doet de deur open voor 750 punten, doet de volgende deur open voor 1000 punten en dan moet je weer even stoppen. Je moet nu kijken waar de mystery box staat. Als hij niet buiten staat moet je die andere deur open doen. Nu ben je in een grote koepel en hier moet je ook de hele tijd rondlopen. Ten minste dit is de beste tactiek die ik tot nu gevonden heb.

Als je net in de koepel bent en je had de stroom aangedaan was je op een platform gaan staan en werd je weggeschoten. Dit gebeurt 4 keer en dan land je op een kussen. Zonder Juggernog ga je dood als je z’n platform mist. Daarom is het verstanding om de power pas te activeren als je Juggernog gaat halen. Een tip voor het begin is dat Speed Cola in Area 51 moet staan als je begint. Want Speed Cola en Juggernog wisselen elkaar af. Maar hoe moet je dan weer naar Area 51 gaan? Via een teleporter ga je terug naar Area 51 en kan je Juggernog/Speed Cola halen. Na een tijdje gaat de teleporter weer open, worden de zombies weer gek en teleporteer je terug. Je bent weer in de beginkamer. De tactiek is om de hele tijd rondjes te lopen in de koepel.

Nieuwe dingen

Verder heb je een nieuw wapen, een nieuwe granaat en een granaat die terug keert. Het nieuwe wapen is de Wave Gun. Dit wapen kan je naar een primaire en secundaire stand schakelen. De primaire stand is de Wave Gun.Als je dan schiet op een groep zombies gaan ze in de lucht zweven en exploderen ze. De secundaire stand is Zap Gun dual wield. Dan deelt het geweer zich in tweeën en als je dan schiet worden de zombies geëlektrocuteerd. De nieuwe granaat heet Quantum Entanglement Device (QED). Deze granaat kan 23 verschillende dingen doen. Ik zal even een paar voorbeelden noemen. QED kan iedereen een Pack-a-Punched versie van zijn of haar wapen geven, geeft een random wapen, als je hem op iemand gooit die down is revivt hem of haar, een kleine ray gun die in cirkels ronddraait en schiet. Dan heb je nog het Gersch Device die terug komt oftewel de zwarte gaten. Deze waren er in Acension maar niet in Call of the Dead en Shangri-La. Je kunt al deze wapens en granaten krijgen van de mystery box. Je kunt maximaal 3 Gersch Devices of QED’s hebben. Je hebt ook een nieuw perk in Moon namelijk Mule Kick. Dit perk zorgt ervoor dat je 3 wapens kan hebben in plaats van 2. Dit maakt het leuker maar ook veel makkelijker. Denk je in dat je de Wave Gun, Ray Gun, Hk21 upgrade hebt + Gersch Devices. Dan ben je in theorie eigenlijk onoverwinnelijk.

Verder heb je ook nog boren die gaan graven in de tunnels. Deze kan kun je hacken met een “hacker”. Deze ligt verspreid in het level. Hij kan op 6 plaatsen liggen. Je moet deze boren hacken want anders kan je vast zitten en als je dan low ammo bent ga je waarschijnlijk dood. Je moet de hacker pakken (let op dit gaat ten koste van je zuurstofmasker). Dan moet je naar de begin kamer om één van de boren te hacken. Er zijn namelijk 3 verschillende boren. Er word omgeroepen welk boor gaat boren.

In Moon heb je geen Hellhound level, dus je hebt niet om 5/6 rounds een max ammo. Hellhounds spawnen alleen in Area 51. Als je jouw wapen wilt Pack-A-Punchen moet je naar Area 51 gaan en de hacker meenemen. Dan ga je naar de Pack-A-Punch machine en dan hack je die. Dan gaan de deuren dicht en dan zit je opgesloten bij de Pack-A-Punch machine maar dit moet anders ga je dood door de zombies die in Area 51 spawnen. Na een minuut of zo iets gaan de hekken open en moet je zo snel mogelijk weer naar de teleporter.Jammer genoeg kan je de teleporter alleen gebruiken als iedereen er in staat. Daardoor is dit level online vrij moeilijk te spelen doordat je weinig communicatie hebt.

Glitches

Ik lijk nu heel positief en dat ben ik ook. Maar er zijn ook glitches die erg vervelend zijn. Zo kan je vast komen te zitten in een zombie en in een steen. Ook kan het NPC helemaal gek worden en zuigt hij naar jou toe. Dit komt waarschijnlijk door een glitch met de Gersch Devices.

Soundtrack en Moon theme

Dan hebben we ook nog de zombie soundtrack en het zombie Moon theme voor je Xbox dashboard. Het Moon theme vind ik persoonlijk erg vet. Ook de soundtrack is leuk om te hebben. Dit zijn gewoon extraatjes want het gaat natuurlijk om de maps maar het is een leuke toevoeging.

Conclusie en beoordeling

Treyarch heeft met deze map pack zichzelf overtroffen. Ik had gedacht dat deze map pack niet super goed zou zijn omdat het de laatste was. De Escalation map pack viel mij tegen en dan bedoel ik vooral het zombie level Shangri-La. Ik dacht deze map pack het ook net niet werd. Maar dat is helemaal niet het geval. Misschien komt het omdat ik de 4 classic maps nooit/amper gespeeld had maar je moet toch zien dat Moon een fantastisch level is. Het heeft gewoon echt alles wat een zombie liefhebber wil. Wat Der Riese in Call of Duty: World at War was is Moon in Call of Duty: Black Ops. De map is werkelijk fenomenaal. De zombie mode van Call of Duty: Black Ops gaat er uit met een knal en wat voor één.
8,3
Score
83
Score: 85
  • Pluspunten
  • Veel variatie in de maps
  • Veel nieuwe dingen
  • Aan graphics getweaked
  • Soundtrack en Theme leuke extra
  • Minpunten
  • Maar 1 echt nieuwe map
  • Glitches
  • Moon vrij moeilijk zonder communicatie

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Nooit van gehoord maar ziet er best ok uit :P

  • Not heeft gwn zijn potentie kwijt echt jammer :(

  • not

  • Ik hou niet echt van race games. Burnout voor de PSP gaat er nog in en natuurlijk Gran Turismo, maar verder niets..

  • oftewel beter dan de andere race games naar mijn gevoel !!

  • hot het ziet er goed uit

  • lijk mu zo gaaf ik hoop dat beetje dirt achtig is echt mooi en lekker race.

  • Screenshots zien er goed uit. Maar om gelijk te gaan stemmen of deze game 'hot' wordt is nog maar de vraag. Ik gok erop! ;)

  • Ken de hele game niet, maar stem maar hot (niet overtuigd helemaal maar goed) op basis van deze info.

  • Hmm, not, lijkt me niet echt een vette game.

  • Ik zeg hot. DTM Race Driver 3 kwam boven mijn verwachtingen uit en dit oogt ook niet verkeerd moet ik zeggen.

  • gokje op hot….

  • Not. Ik ben geen fan van racing games.

  • Ziet er strak uit moet ik zeggen, wist er nog niet veel van. Dus ik zeg hot!

  • Ziet er goed uit, en het is van de makers van DTM, dus hot! Ook al ben ik zelf niet zo een fan van die zogenaamde race simulators die zo realistisch mogelijk proberen te zijn maar uiteindelijk totaal niet in de buurt komen van de realiteit…



    *kuch* Gran Turismo *kuch*

  • Ik hoop dat de gameplay ongeveer hetzelfde word als Dirt, maar dat je de bochten in deze game wel aan kunt zien komen.

    Daardoor, en omdat het op asfalt is, zou je foutlozer moeten kunnen

    rijden en meer controle over de auto's gaan krijgen.

    En geloof mij, als dat zo is, word dit echt een hele vette racegame.

  • ik hoop wel dat je kapot kan

  • Hot!! Zonder twijfel my numba one/race-game! :D

    Fuck de GT-meuk, Fuck hun *simulatie*, Fuck hun virtueel rijdend autosalon! *@ G ;-) *

    I just wanna Race…
    Give me those feelings BACK, Codies !! :-))

    Edit; En nee, heb geen 360, juist een glazen bol… ;-)

  • Word denk ik wel leuk

  • Het ziet er mooi uit + een race game, dus een gokje op hot…

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren