1. Sacred 2: Fallen Angel (X360)

Sacred 2: Fallen Angel (X360)

De tegenhanger van Fukushima is ontploft op Ancaria en lekt T-Energy, ondanks dat de regering dat nog zo hard ontkent. Aan jou dus de schone taak op de boel onder controle te brengen en en passant ook dan maar leiding nemen over de wereld.

Hiermee is het flinterdunne verhaal van Sacred 2: Fallen Angel wel zo’n beetje beschreven. Echter laat je hierdoor vooral niet afschrikken. Is een goed verhaal een must dan kun je Sacred 2 beter links laten liggen.

De wereld redden kan op een aantal manieren, zes om precies te zijn. Je hebt de beschikking over een Seraphim, Dryad, Shadow Warrior, Inquisitor, Temple Guardian en High Elf. Deze classes verschillen op het oog als dag en nacht, maar als je gaat kijken naar hoe de gameplay van Sacred in elkaar steekt dan verschillen ze niet zo veel. Het grootste verschil is het gebruik van wapensoorten per class.

Nadat je je class gekozen hebt en wat sumiere uiterlijke aanpassingen hebt gedaan (haarstijl en kleur, elk 3 keuzes) kom je in je class-specifieke begin gebeid terecht. Eén klik op de map button leert dat de wereld GIGANTISCH is. De allereerste keer dat ik deze game speelde heb ik me ruim 3 uur bezig kunnen houden in het allereerste dorpje en de daarbij horende quests. Voor mij voelde het net als World of Warcraft, alleen dan net even iets praktischer. Ik moest een leger goblins slachten, dit bleek een eind weg te zijn! Vol goede moet kom ik bij de bergpas aan waar de goblins zich verscholen hadden. Ik loop de helling op en onder het genot van het geluid van een kabbelend beekje vielen er toch een hoop kleine lijfjes neer! Toen ik met een grijns op mijn gezicht 50 goblins had omgelegd (de berg was nu rood in plaats van bruin) pakte ik rustig de teleporter terug naar het dorpje, ideaal! De quests hebben verder niet veel meer om het lijf dan de gebruikelijke ARPG quests.

Tot nu toe niet veel spannends Frolos, zie ik je denken. Nee, klopt, tot nu toe vrij recht toe, recht aan. Maar nu komt het! Iedere class unlocked tijdens het spelen 10 skills (uit een mogelijk aantal van 40 per class) Deze skills kunnen individueel weer gelevelled worden wat weer kan leiden tot punten om je Combat Arts mee te modificeren. Daarnaast verdien je per level een punt om je attributen te verbeteren. Om dan nu terug te komen op de gameplay die ik eerder aanstipte. Iedere class heeft 3 aspects, deze bevatten 5 skills (4 actieve skills en 1 buff). Deze hebben alle 6 modificatie opties waarvan je er drie mag kiezen. Deze Combat Arts kun je mappen op je knoppen, met de LT en RT kun je dus 12 combos/skills mappen. Iedereen heeft de beschikking over wat AoE aanvallen en One target aanvallen.

Als je me nu nog kunt volgen dan heb je dus voldoende manieren om de verschillende monsters die de wereld van Ancaria rijk is (en dat zijn er nogal wat!) een kopje kleiner te maken. Hoe sommige skills samenwerken brengt keer op keer een lach op je gezicht. De landschappen zijn immens, de main quest erg lang, het aantal side quests niet te tellen, de diepgang haast te diep, de moeilijkheid net zo moeilijk als dat ze zou willen, het aantal bosses (waaronder draken!!) per gebied meestal twee en ongelooflijk veel loot, maken Sacred 2: Fallen Angel een meer dan vermakelijke game.

Conclusie en beoordeling

De game is niet perfect, er zitten aardig wat bugs in, het geluid had beter gekund, de quests zuigen je niet mee in het verhaal. Maar dat neemt niet weg, dat het omleggen van honderden monsters op creatieve manieren en het verzamelen van alles wat ze bij zich hebben erg vermakelijk is!
7
Score
70
Score: 70
  • Pluspunten
  • Loot, Loot, Loot!
  • Gigantische wereld
  • Minpunten
  • Bugs
  • Grafisch en qua geluid niet top

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • hebbe hebbe, vo men ps3.. zit ik al een tijdje op te wachten. nog een vette shooter van epic.

  • Splitscreen is altijd goed ;)

  • als het goed is gedaan en niet digonaal

  • spitscreen is wel leuk maar is er ook wel co-op?

  • Dat zou zwaar meesterlijk zijn :D

  • Ga ik toch niet spelen. Splitscreen… moet eigenlijk standaard zijn toch?

  • dat zou echt vet zijn hopelijk komt het ook naar de 360 :D

  • Hmmm is UT3 voor de PS3 niet al een tijdje uit? Een vriend van me heeft em al een tijdje en ik stond laatst ook op het punt hem te bestellen op bol.com.



    EDIT: Idd op bol kun je em pas over een tijdje bestellen, eens even vragen hoe die gast er dan aan gekomen is

  • zit nog steeds te w8en op de 360 versie…hopelijk komt tie er niet te laat achteraan…kan niet w8e:D

  • Cool

  • hijs in nederland nog niet uit, alleen in amerika in nederland komt ie 23 februari d8 k.

  • hmja ik wil deze game ook zeer graag, maar het heeft niet als CoD rankings als je online gaat…

  • @mr-nice-wan: Geen rankings maar wel leaderboards waarin bijgehouden wordt hoeveel kills met elk wapen.. Hoeveel double kills etc etc.. Gigantisch veel wordt bijgehouden ^^ Tip kijk bij de PC leaderboards @ enemydown.co.uk

  • als ze splitscreen in de 360 versie doen, dan koop ik em, anders wss niet :(

  • Splitscreen is en blijft vet.

  • \"…wist man niet te vertellen.\".



    Splitscreen is voor mij een zeer gewenste gamemodus.

  • me wants splitscreen:O

  • Het zou jammer zijn als de splitscreen alleen voor de PS3 kwam, het lijkt me juist zo leuk om hem dan op mijn 360 te spelen

  • FF afwachten.

  • Hopelijk gaan ze verder dan denkt na over ;)

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren