1. Wanted: Weapons of Fate (PS3)

Wanted: Weapons of Fate (PS3)

Ratschhhh... Wesley Gibson snijdt een arm af van een van de badguys uit ''Wanted: Weapons of Fate'', waar hij op volgt, ''I gotta give you credit, man. I would screamed like a bitch if that'd been me.

Ja, als je dat al een leuke zin vond dan zul je dit spel te gek vinden want Wanted zit vol met dit soort oneliners met een hoog fuck-gehalte.

Wanted: Weapons of Fate, gaat verder waar de gelijknamige speelfilm ophield. Wesley Gibson wil uitzoeken wie zijn vader was en waarom hij een ''Killer'' werd. Enkele uren na het einde van de film wordt hij wakker. Als hij naar boven gaat ziet hij een Frans SWAT team dat heeft ingebroken. Het blijkt de Franse Fraternity te zijn. Hun leider, The Immortal, heeft als doel Wesley Gibson te vermoorden. Waarom? Daar kom je naarmate de game vordert achter tijdens het spelen met Cross, de vader van Wesley die op het eind van Wanted de film is vermoordt door Wesley. Zo begint ongeveer het hele verhaaltje van de game, wat vooral bestaat uit een stoet aan over-the-top badguys en de geschiedenis van Wesley's ouders. Een bijzonder punt uit de film was het curven met kogels, je schiet een kogel af met een boogje waardoor je vaak iemand die zich achter iets verschuilt toch kunt doodschieten. In de film zag het er erg cool uit en aan GRIN (de ontwikkelaar van de game) dus de taak om dit terug te laten komen in de game.

En dat is ze goed gelukt. Wanted beschikt over een cover systeem wat erg lijkt op die van Gears of War en dus erg goed werkt. Iedere ruimte waar je in bent, staan de nodige kisten, muurtjes, omgevallen tafeltjes etc. waar je je achter kunt verschuilen.

Vanuit daar schiet je vijanden dood door simpelweg te schieten, maar je vijanden zijn niet gek en zitten vaak ook achter een obstakel. Maar dat is geen enkel punt in dit spel door de Curving Bullets. Je houdt de L1 toets ingedrukt, dan verschijnt er een boogje naar je vijand, zodra deze rood is zal de curve je vijand niet raken. Is deze grijs dan kun je de L1 toets loslaten en wordt je vaak getrakteerd op een spectaculaire cutscene waarin je je kogel ziet vliegen en uiteindelijk dus dwars door het hoofd van je tegenstander heen boort. Dit klinkt leuk, en dat is het ook. Het is ook niet zo dat je het na een paar keer wel hebt gezien. Nee, je leert er steeds nieuwe dingen door, door bijvoorbeeld 2 vijanden tegelijk met 1 kogel dood te schieten dmv Curving Bullets. Naast die Curving Bullets heb je ook nog een mogelijkheid om de tijd te vertragen terwijl je naar de kist een meter naast je vorige kist glijdt. In die tijd kun je je vijanden die er nog staan overhoop schieten zonder dat zij op jou zullen schieten. En ja, ook dat is leuk. Deze 2 punten zijn waarschijnelijk het meest originele aan Wanted: Weapons of Fate. De locaties van de levels zijn oké, maar nergens opzienbarend mooi of uitdagend, met uitzondering van het spectaculaire vliegtuiglevel. Het is allemaal vrij linear, wat niet erg is maar wat het wel vrij standaard houdt.

De graphics zijn goed, een beetje een cartoon-achtige stijl, wat goed bij deze game past. Zeker als je bedenkt dat GRIN een combinatie van Wanted de film en Wanted de comic moest maken.

De soundtrack van Wanted (The Little Things) is lekker opzwepend en had wel wat prominenter mogen worden gebracht aangezien het het tempo in de game lekker opvoert. Het tempo zit er goed in ook al is er vrij weinig afwisseling, af en toe een Quick Time Event, die overigens wel heel spectaculair zijn. Dat er weinig afwisseling in zit zul je misschien niet eens merken aangezien Wanted niet heel lang is. De singleplayer doe je ongeveer 5 t/m 6 uur over. Je kunt hem best nog een keer spelen maar er is eigenlijk niets wat een replay interessant maakt (ook niet de mogelijkheid om met een van de badguys te spelen). Bedenk daar ook nog eens bij dat het geen multiplayer heeft en dat maakt het allemaal wel erg weinig. Dat is jammer want deze game had zeker potentie om een voorbeeld te worden van een perfecte filmgame (filmgames staan niet zo goed bekend). Nu doet dat het niet echt, maar dat neemt niet weg dat Wanted voor de prijs dat het nu in de winkel ligt (20 euro ongeveer) het toch eigenlijk best waard is om een keer te spelen. Het curven is echt leuk, en de filmische stijl is aantrekkelijk. In de laatste levels heb je naast een simpel pistool ook de wapens van Wesley's vader (2 uzi's) die heb curven nog leuker maken omdat ie gelijk een stuk of 6 kogel afvuurt. En geloof me als je die door het hoofd van een tegenstander mag afvuren, dat is echt bevredigend en adrenaline pompend.

Conclusie en beoordeling

Wanted: Weapons of Fate is zeker een van de betere filmgames geworden door het goed werkende coversysteem, de Curving Bullets, mooie graphics, en een lekker tempo. Helaas is de game nogal kort en standaard en heeft het geen multiplayer wat het allemaal erg beperkt houdt. Maar voor de prijs dat ie nu in de winkel ligt (20 euro) is het het toch zeker waard om jezelf door de singleplayer heen te sleuren.
7
Score
70
Score: 70
  • Pluspunten
  • Filmische stijl
  • Curving Bullets!
  • Het coversysteem werkt goed
  • Lekker tempo
  • Goede soundtrack
  • Vliegtuig level
  • Minpunten
  • Vrij linear
  • Korte speelduur
  • Geen multiplayer

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Awesome, dit houd ik in de gaten!

  • Vet.

  • Vet!

  • Ninja Theory heeft gemeld dat haar nieuwe game een totaal nieuw concept wordt en nog groter en beter gaat worden dan wat ze tot nu toe heeft gemaakt. De ontwikkelaar die onder andere Heavenly Sword heeft gemaakt hint wederom naar een actie-game, waarin de moves nog spectaculairder worden dan die in Heavenly Sword.



    Stoere praatjes vullen geen gaatjes ;) Ik hoef geen spectaculairdere moves… ik wil gameplay! en daar bedoel ik geen 5 uur hack&slash a la Heavenly Sword mee ;)

  • Dat zeggen ze allemaal.

  • leuk hoor

    (geen sarcasme)

  • zeker ninja GAYden

  • Eventjes afwachten dan maar.

  • Stoere praatjes vullen geen gaatjes ;) Dat was mijn tekst XD

  • zeker ninja GAYden



    1. Ik lach me dood! (dus niet)

    2. Ninja Theory is niet de ontwikkelaar van de NG serie. Kortzichtigheid slaat weer eens toe.

  • Dat moeten ze het niveau van de game toch eens flink opschroeven, want ik was persoonlijk best teleurgesteld in HS..

  • ja ik ook toen ik het speelde dacht ik zo van is dit alles waarvoor ik zo hypte… heavenly sword vond ik persoonlijk de slechste exclusive voor de ps3…



    - graphics waren niet zo mooi als ze hadden belooft.

    - verhaal is slecht en niet origineel.

    - ze durfde dit godess of war te noemen, vertrouw mij god of war is nog veel beter dan heavenly sword.

    - tja en de speelduur is echt om te huilen…



    kortom team ninja moet zich echt nog bewijzen dat ze een topontwikkelaren zijn.





  • Stoere praatjes vullen geen gaatjes ;)



    Dat was mijn tekst XD





    Hebje er octrooi op aangevraagd:P



    @Nieuwspost



    I want material first bitches!!!







  • We wachten af :)

  • hopelijk een lange game…

  • Heavenly Sword was toch wel een grote tegenvaller. Ik ben benieuwd waar ze nu mee aankomen.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren