1. Kingdom Hearts II (PS2)

Kingdom Hearts II (PS2)

Ergens in een land hier ver vandaan, woont een jongen genaamd Roxas. Roxas is een normale tiener die graag met zijn vrienden rondhangt, en zee-zout ijs eet. Maar op een dag veranderd zijn leven als hij tegen een dief gaat vechten, en de Key-blade bemachtigd. Hiermee begint ons verhaal.

Wanneer je je eerste stappen in het spel zet, vallen er meteen een paar dingen op. Je bent Sora niet meer, je bent niet meer op zoek naar Riku of Kairi. Je bent een gewone jongen Roxas, in de stad Twilight Town. De stad ziet er grafisch er mooi uit, net zoals de NPC's om je heen. Als je een beetje verder bent met het verhaal, komt er een missie waarmee je geld moest verdienen, je moet dit geld verdienen door klusjes te doen. Deze klusjes zijn mini-games die verschrikkelijk saai zijn, en je verdient er maar heel weinig mee. Daarom kies je meteen voor de makkelijkste en snelste en is de variatie eigenlijk alweer weg. Wanneer je aan het einde komt van het verhaal van Roxas, zat er niet zoveels speciaal tussen, maar dan word je toch weer wakker geschud door een vette boss-fight, en vergeet je het verleden. Het verhaal begint eigenlijk pas wanneer je weer terug gaat naar de normale werelden met Sora, Donald en Goofy. En als je weer met de drie helden speelt, keert het oude en goede gevoel van kingdom- hearts weer terug, een gevoel dat je krijgt van een geweldig (emotioneel) verhaal, en mooie gevechten die je beleeft met verschillende Disney figuren.

Wanner je op reis gaat naar andere werelden, Moet je eerst een mini-game spelen en voltooien voordat je de wereld mag verkennen. In deze mini-game bestuur je een vliegtuig genaamd een gummi-ship. tijdens het besturen van een gummi-ship, moet je de andere vliegtuigen van de heartless & nobody's neerhalen, dit zorgt voor afwisseling en is erg leuk. Een toepassing bij de gummi-ships is dat je ze zelf kan bouwen, de methode die ze hebben gekozen werkt erg goed, je kan bijvoorbeeld een blok nemen, en het vol proppen met wapens, maar dan kan je haast niet manoeuvreren, neem je een schip met maar één wapen en allemaal manoeuvreer objecten dan ontwijk je wel alles, alleen krijg je bijna niemand dood! Kortom je moet het wel gebalanceerd houden. Je kan het mini-spelletje ook vaker doen om meerdere wapens en pantser te krijgen, of je gaat verder met het verhaal. Een andere toepassing in het spel is Mooglen. Mooglen houdt in dat je verschillende ingredieënten gebruikt om bruikbare voorwerpen te maken voor de personages, zoals potions of wapens en ringen. Hier zit wel een nadeel bij, dat je niet zomaar ingrediënten bij mekaar kan doen om nieuwe te vinden, aangezien je een lijstje hebt met wat er allemaal te maken valt.

Het vechtsysteem is ook veranderd sinds het vorige deel, je hebt nu ook een action-command button die je vaak gebruikt tijdens het vechten. Je gebruikt het als een monster je net aanvalt en er een tegen aanval op te doen of net als god of war stijl, eindbazen te verslaan. dat vind ik een hele goede toepassing en word je steeds weer verrast door een nieuwe actie! Over monsters gesproken, er is een hele nieuwe soort bij gekomen. de normale soort, de heartless, zijn zoals ze heten, ze hebben geen hart en zijn achter de key-bearer aan om hem te vermoorden. Als een persoon doodgaat door een heartless, verlaat zijn hart zijn lichaam en het hart verandert ook in een heartless. Het lichaam dat is overgebleven veranderd in een Nobody. Nobody's zijn slimmer en sterker dan de heartless, en dus heb je ook wat meer tactiek nodig om ze te verslaan.

De muziek in het spel is goed, alleen bij de gevechten is het fout gegaan vind ik. Tijdens een gevecht heb je 3 types muziekjes die al snel gaan irriteren, en vervelen. Hierdoor zet ik al snel de tv op stil. Over gevechten gesproken. Het grootste deel van Kingdom hearts II is vechten voor de rest is het mini-games en filmpjes. Desalniettemin Verveeld het vechten nooit. Dat komt misschien door de action-command button en nog een extra toevoeging. Die extra toevoeging houdt in dat je van vorm kan veranderen door Drive te activeren. Om zo'm vorm te activeren heb je bijvoorbeeld Goofy of Donald nodig, en een drive bar die maximum staat, dan ga je gewoon naar het drive menu en verander je van vorm. het nadeel is dat er tijd opzit waardoor het weer lang duurt voor je het weer kan gebruiken. Maar als je in drive vorm bent staat je een leuke verrasing te wachten!

De graphics zien er mooi uit voor de playstation 2, Allen bij sommige stukjes zoomt het beeld ergens op in en zie je alleen maar pixels, dat vind ik niet zo storend alleen het valt wel op. Het verhaal is over de top goed, alleen soms was ik wel een beetje in de war met wie is wie of wat is wat. De lengte van het verhaal hoort bij het over de top gedeelte, je bent er lekker lang mee bezig, ong. 40 uur. Het beste van alles is dat de verveling nooit aanslaat in de volle 40 uur. Het grote nadeel is dat als je het spel hebt uitgespeeld, en het weer opnieuw wil spelen, dat je dan weer met roxas moet beginnen wat een ongelooflijke sleur is, en alle plezier op het begin weg haalt. Gelukkig zitten er weer oude en nieuwe Disney personages in, waarmee je heel veel lol mee beleeft.

Conclusie en beoordeling

Kingdom hearts II, is een spel met veel lof en waardigheid. Grafisch ziet het er goed uit, er is nooit het gevoel van verveling en het verhaal is subliem. door de extra toevoeging van de gummi-ship mini-games en creator, zit er nog genoeg afwisseling tussen! Met kingdom hearts II ben je nog uurtjes zoet, over zoet gesproken ik heb wel zin een een zee-zout ijsje.
9
Score
90
Score: 90
  • Pluspunten
  • Speelduur.
  • Verschillende Vormen.
  • Grafisch erg mooi.
  • Heel mooi verhaal.
  • Gummi-ship mini-game en creator.
  • Nieuwe werelden.
  • Nieuwe Disney-figuren om samen mee te spelen.
  • Minpunten
  • begin is een sleur.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • zo, misschien gaat Take Two toch nog wel accepteren, het zou niet slecht zijn!

  • ik hoop dat het EA zal lukken…,,



    sterkte EA

  • Zeker nu EA games maakt voor de Mac hoop ik dat het ze lukt, GTA for Mac lijkt me zeker leuk :)

  • Take-Two ownt EA dik. En nu wil EA zijn geld inzetten om winst te maken. Fock off EA!

  • Dit is toch gewoon hetzelfde als de nieuwspost van gisteren?…

  • Heel goed dat ze wachten nadat ze GTA 4 hebben uitgebracht.

  • ik weet het niet hoor, EA heeft niet zoveel goede games. hoop eigenlijk dat tak-two t niet accepteerd

  • zo wat een leeswerk!

  • Bioshock en GTA naar EA, mwa weet niet wat ik er van moet denken.

  • Liever niet…

  • Haha, dacht EA nu echt even mee te gaan profiteren van DE GAME VAN 2008: GTA4! Screw them.

  • blij dat ze niet naar ea gaan

  • EA maakt zeker een mooie overeenkomst.



    @Cheatcn: bedrijven worden gekocht om winst te maken.-_-\"

  • Stelletje geldwolven EA, denken ze maar even voor de release van GTAIV de gamesindustrie in hun handen te krijgen.

  • Nou ik ben benieuwd

  • ik hoop dat Take-Two onafhankelijk blijft.

  • EA met zijn snak naar geld…

  • Ik zie de makers van GTA niet graag in de handen van EA vallen. Dit alleen al omdat EA dan een slaatje uit de nieuwste GTA's wil slaan.

  • Ik hoop dat EA dit niet gaat lukken. EA heeft al voldoende.

  • EA just got PWNED bij Take-Two

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren