1. Uncharted: Drake's Fortune (PS3)

Uncharted: Drake's Fortune (PS3)

Het was altijd wel iets raar met het Need For Speed franchise, na 3 gruwelijke goede games kwamen ze met een game waar zelfs een kleuter niet mee wou spelen terwijl ze daarna opeens weer met zo'n gruwelijk goede game kwamen dat we het niet konden verwoorden hoe goed het was. EA heeft met deze nieuwe telg in de Need For Speed reeks alles omgegooid, in plaats van politie-achtervolgingen worden het nu technische races. Heeft dit Need For Speed uit het ravijn gehaald... of het er net nog wat dieper ingeduwd?

Ikzelf ben nooit wild geweest van Need For Speed, ik ben opzich gewoon nooit echt wild geweest van Race-games,enkel Gran Turismo wist me altijd opnieuw weer te bekoren. Maar ik moet toegeven, Need For Speed: Shift probeert van je een liefhebber van Race-Games te maken, en dat doen ze geweldig!

Het principe is simpel, je krijgt een auto, een paar lijntjes... En rijden maar. Nu kan je misschien wel denken dat iedereen hier kan opkomen, wel... Ik dacht het niet.

De eerste race dient om voor jou de juiste instellingen te bekomen, het zoekt uit of jij een hardcore racer bent, of net die ene casual gamer. Hierna krijg je je eerste 'echte' race, nu is het voor echt, naarmate hoeveelste je eindigt gaat jou hele carrière beïnvloeden. Je gaat namelijk, naarmate je eindresultaat van deze race, je eerste geld krijgen waar jij jouw eerste auto mee kan kopen(vanzelfsprekend was ik eerste en kreeg ik de volle pot).

Zo verschrikkelijk veel keuze aan auto's heb je nu niet, eigenlijk zijn het er kortom wat weinig. Na de juiste auto gekozen te hebben gingen we het circuit op, je begint in serie 1(logisch..niet ?). Die lijnen waar we eerder over spraken, wordt ook wel de ideale racelijn genoemd, als je deze exact volgt, krijg je onnoemelijk veel punten, spijtig dat deze lijn onmogelijk te volgen is en de andere rijders als magneten er aan hangen. Race na race ging voorbij, en hierbij bemerken we toch nog een kritiekpunt, namelijk die ongelofelijk lange laadtijden en het feit dat iedere keer wanneer jij bijna begint aan de race, je steeds hetzelfde hoort. Namelijk: Ga voor de podiumplaats.Geniet, maar rijdt veilig.

Er is één doel waar je eigenlijk naar streeft en dat is eigenlijk het Need For Speed world championchip. Het Mekka voor de racers eigenlijk.Er zijn 4 series, indien je deze allemaal voltooid hebt, krijg je *sterren* deze *sterren* zijn nodig om hogerop te geraken tot je uiteindelijk in het Need For Speed World Championship zit. En niet alleen sterren kun je verdienen, ook racepunten, die verdeeld zijn in precisie en agressie. Je kan met deze punten levels omhoog gaan tot lvl 50, voor ieder niveau heeft zo zijn voordelen, je krijgt iedere keer je een lvl omhoog gaat een nieuwe manier om je auto te tunen erbij, of een aantal stickers.

Het realisme in deze Need For Speed ligt hoog, de cockpit-view zou standaard moeten zijn voor dergelijke racing games, de spiegels zijn duidelijk zichtbaar, en in deze cockpit-view komt ook het schademodel en het realisme volledig tot hun recht. Wanneer je een zware botsing hebt gemaakt zul je niet enkel glazen scherven op je schoot hebben liggen, ook zal je wazig zicht hebben. Wat je ook zult hebben wanneer je tegen 300km/u over de wegen zoeft.

We hebben veel goeds gezegd, maar er zijn toch ook wat punten waar ze in de volgende telg op moeten letten, indien je op de hardcore modus speelt, is deze game niet uit te spelen, ook de 'ideale racelijn' is nog ver van ideaal. Indien je op 'makkelijk' speelt is er geen moeilijkheids verschil tussen de serie 1 en de Need For Speed World Championchip. Maar eigenlijk kunnen we bij deze punten leven, het zijn eigenlijk maar schoonheidsfoutjes.

Conclusie en beoordeling

De totale omslag van Need For Speed: Shift heeft het Need For Speed franchise veel goedCs gedaan, zowel casual als hardcore gamers zullen hun hier wel in vinden. Het puntensysteem houd je aan het racen, en zoals elke goede racegame kun je die binnen 3 jaar nog eens nostalgisch in je Playstation steken om tegen je vrienden te racen. Er zijn wat minpuntjes, maar die kunnen niet op tegen de pluspunten.
8
Score
80
Score: 80
  • Pluspunten
  • Schademodel
  • Grafisch een pareltje
  • Realisme
  • Minpunten
  • Ideale racelijn
  • Aanbod aan auto's
  • op 'makkelijk' is het te makkelijk en op Hardcore te hardcore

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Grapjas, ik vind hem groot genoeg!

  • altijd critiek leveren

  • Dat zou wat zijn:

    MGS4 helemaal af, dé game, past hij niet op een discje xD Weg game :P

  • hahaha nice..:p op naar de volgende dvds van uhm.. 500 gb?:P

  • Ach Hideo Kojima is echt een perfectionist :)

  • Het kan mischien ook zo zijn dat hij bewust heeft gekozen om niet te comprimeren.

    Maar als de Blu-Ray te klein is o_0.

    Dan zou ik zeggen comprimer ze Kojima:)

  • Omg,, te klein? Watn idioot xD

  • wow als je dat niet groot genoeg vind wat dan wel :P

  • hahahaha

  • Ik zeg: Pure marketing praat :').

  • 50GB moet toch genoeg zijn, maarja hij zal er wel meer verstand van hebben dan zal het wel te weinig zijn voor MGS 4.

  • dan wordt het wel een heeeeel grote game als hij echt die 50 GB nodig denk te hebben

  • De nieuwe generatie blu ray zou al tot 100gb per schijf aan kunnen. De ps3 ondersteunt het nog niet, maar zou via een firmware update de blu ray speler ook kunnen updaten zodat de 100gb schijfjes ondersteund worden.



    Als MSG niet op een 50gb schijf ongecomprimeerd past, dan kan dit maar twee dingen betekenen. Ofwel zeer veel content in de game, ofwel zeer veel filmpjes op hoge kwaliteit.

  • mha zal wel mee vallen denk ik zo

  • Hiermee geeft hij alleen maar aan dat HDDVD's al helemaal te klein zijn..

  • -_-' Zeik, zeik. Op 50 Gb zal dat makkelijk moeten kunnen. En met comprimeren al helemaal.

  • Lol!



    Tja, dat wordt wachten tot een nieuw discformaat, Kojima…

  • ik denk dat hij het alleen zegt om zo meer mensen te trekken voor MGS4, 50GB betekent dus dat het spel heel groot is, dus meer mensen die het spel zullen kopen =P

  • Laat staan dat hij op een 360 schijf past, als dit echt waar is, dan zijn de geruchten dat hij nog naar de 360 zou komen ontkracht.

  • er zijn al discs waar 1 tb op kan HVD dacht ik

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren