1. Red Dead Redemption (X360)

Red Dead Redemption (X360)

Red Dead Redemption

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Ga naar: navigatie, zoeken

Red Dead Redemption

Ontwikkelaar(s) Rockstar Games

Uitgebracht 21 mei 2010

Genre(s) Free Roaming, Actie

Engine Rockstar Advanced Gaming Engine

Platform(s) Xbox 360, PlayStation 3

Media DVD, Blu-ray

Voorloper Red Dead Revolver

Website Rockstar Games

Red Dead Redemption is een videospel ontwikkeld door Rockstar San Diego. Het is de opvolger van Red Dead Revolver, welke in 2004 uitkwam.

Inhoud

1 Uitgave

2 Samenvatting

3 Multiplayer

3.1 PvP

3.2 Wapens

4 Ontwikkeling

5 Bronnen, noten en/of referenties

Uitgave

Red Dead Redemption zou oorspronkelijk op 29 april 2010 in de winkels liggen. De ontwikkelaar gaf in maart echter aan dat ze een paar weken meer tijd aan de game willen besteden om er zeker van te zijn dat de game van de hoogste kwaliteit zal zijn. Hierop werd bekend gemaakt dat het spel uitgesteld werd naar 18 mei 2010 voor Amerika, en 21 mei 2010 voor Europa.

Samenvatting

Het spel speelt zich af in 1911 en concentreert zich rond een voormalig outlaw, John Marston, die naar de American Frontiers wordt gezonden om te helpen de wet te handhaven. In de trailer werd onthuld dat Marston zijn voormalig partner Bill Williamson moet vermoorden of gevangennemen. Het spel zal het concept open wereld hanteren, te vergelijken met de GTA reeks met sandbox omgevingen en free-roaming mogelijkheden. De omgevingen zullen twee voorsteden, prairies, en bergpassen bevatten, te weten de Noord-Amerikaanse gedeeltes West Elizabeth en New Austin en het in Mexico gelegen Nuevo Paraiso.

Realistische paarden, gemaakt met de Euphoria physics engine, zullen een groot deel van het transport van het spel innemen en er zullen meer dan veertig verschillende dierentypes waarop gejaagd kan worden in het spel zitten. Ook zullen er realistische weersveranderingen, inclusief seizoenen in het spel zitten en is er de mogelijkheid om met treinen je versneld in de spelwereld te verplaatsen.

Multiplayer

De multiplayer van Red Dead Redemption is verdeeld in twee onderdelen, Free Roam & de algemene PvP(Person vs. Person). De free roam mode is opgebouwd als een soort GTA role playing game. Hierbij kan met een mogelijke posse (groep van maximaal 8 spelers) gejaagd worden op wilde dieren, gang hide outs worden overgenomen en kunnen er hevige conflicten ontstaan tussen verschillende posse's en computer gestuurde AI. Het overnemen van gang hideouts levert de speler ervaring op waardoor nieuwe levels beschikbaar worden. Nieuwe levels leveren de speler nieuwe wapens, karakters en mounts (paarden, stieren of bizons) op om de speler sneller te kunnen verplaatsen over de enorme wereld van Red Dead Redemption.

PvP

Het tweede gedeelte van de multiplayer van Red Dead Redemption is het PvP gedeelte, hierbij kan de speler plaats nemen in bijvoorbeeld Team Deathmatch, Capture The Bag of Free For All. Het winnen van een wedstrijd levert de speler ook ervaring op maar in het algemeen is dit minder dan de ervaring die te verkrijgen is in de free roam.

Wapens

Door middel van het omhoog gaan van levels speelt de speler ook verschillende wapens vrij, hoe hoger het level des te beter de wapens worden die beschikbaar worden van de speler. Tijdens het spelen in de Free Roam heeft de speler dus een rij aan wapens beschikbaar zodra hij een hoger level heeft bereikt. Het enige nadeel hieraan is dat deze wapens niet beschikbaar zijn in het PvP gedeelte. Tijdens de PvP beschikt de speler over een standaard set wapens waar elke speler mee begint, wel zijn er andere wapens verdeeld over de map die de speler kan oppakken.

Ontwikkeling

Een trailer van het project werd in 2005 aan een select aantal mensen getoond tijdens de Sony conference. Op 4 februari 2009 werd de eerste trailer aangekondigd door Rockstar Games.

Op 6 mei 2009 kwam de debuut trailer beschikbaar op de officiële websites van IGN en Rockstar. Het spel zal ontwikkeld worden met gebruik van de Rockstar Advanced Game Engine, welke ook voor Grand Theft Auto IV en Midnight Club Los Angeles werd gebruikt met middleware, waaronder NaturalMotion's Euphoria animation engine.

De tweede trailer werd officieel gereleased op 1 december 2009, getiteld 'My Name is John Marston', en gaf informatie over het hoofdpersonage van het spel. De officiële release voor Europa was op 21 mei 2010.

Bronnen, noten en/of referentiesBronnen, noten en/of referenties:

(en) Engelse Wikipedia

? http://www.rockstargames.com/reddeadredemption/news/article/3721/red_dead_redemption_now_coming_this_may_to_ps3_and_xbox_360_

Ontvangen van "http://nl.wikipedia.org/wiki/Red_Dead_Redemption"

Categorieën: PlayStation 3-spel | Xbox 360-spel | Computerspel uit 2010

Conclusie en beoordeling

het is een leuk spel
10
Score
100
Score: 100
  • Pluspunten
  • alles
  • Minpunten
  • niks

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • ik baal van die graphics, alles is leuk en aardig alleen die graphics;x

  • Alhoewel ik liever echt op skilatten sta ziet het er niet eens zo slecht uit :)

  • Okey, dat ziet er dus egt niet uit he. lijkt me facking saai spel!!!

  • Had al wat filmpjes gezien. De graphics lijken mij juist wel snor te zitten. Misschien krijgen we ook een 1080 Wii.

  • Geen Mii's en verder ziet het er ook niet spectaculair uit!

  • Wie gaat er nu 4 balanceboards kopen.. !? Alleen spelen lijkt me geen zak aan.

  • Njaa Njaa Njaaaa!! Niet Echt Titel van de Eeeuw he :P

  • Het had zo mooi kunnen zijn, een echte ski game op je balance board !



    Maar zijn helaas weer verpest door van die kinderachtige figuurtjes. Graphics zijn ook weer back to the nineties ;-)



    Ik wordt doodziek van die klote japanse domme figuutjes, ook op mijn DS worden serieuze spellen verziekt door niet-uitziende kleurige kiddy poppetjes met ogen als meloenen.



    Even ter verduidelijking, ik kam de Wii en Nintendo niet af , maar als ik zo eens door de releases blader, zie ik 70% japan achtige games.

    We Ski is hier weer zon overduidelijk voorbeeld van :-(



    Een goede ski game op een balance board is voor mij zeker een reden om een Wii te gaan aanschaffen, maar niet We Ski.







  • krijg ik nog een snowboardfunctie te zien??:D

    en btw, je kunt beter een SSX spel kopen naar mijn mening:p

    heb je nog vette actie ook:D

  • dit spel wordt koning

  • Ben benieuwd naar het Balance Board inclusief functies.

  • \"We\" ski? Moet dat niet \"Wii\" ski zijn? Klinkt overigens errug als \"Whiskey\" :P

  • Lijkt me wel leuk met het Balance Board

  • booring

  • Ja ja.

  • @Koppa Is dat niet logisch? Nintendo is toch echt Japans lol



    @Captain_Hooker Lees je wel goed? Er staat dat je ook met wiimote/nunchuck kan spelen =]



    Wat maakt het nou uit of het er niet uit ziet…De game is net als de meeste andere Nintendo games gemaakt om te vermaken, niet om je omver te blazen met graphics =/


  • Klinkt leuk. Maar weer zo'n typisch PartyGame.

  • Wordt denk ik snel saai, maar een beetje skieen!

  • @Valor



    Zo is ook de PS1,2 en 3 maar daar zie ik toch meer \"normale\" poppetjes dan nu op de Wii ;-)

  • Ski liever in het echt.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren