1. Shrek the Third (NDS)

Shrek the Third (NDS)

Iedereen kent het. De release van het volgende deel van Shrek is pas over 2 maanden en de winkelrekken liggen nu al vol met Shrek-zooi. Ik zeg nu niet dat Pixar dat niet doet, maar we hebben het nu even over Shrek. Natuurlijk gaat deze recensie niet over de game van de nieuwste Shrek-film maar wel over die van 3 jaar geleden, Shrek The Third.

Een filmgame van Shrek, oeioei! Dat kan nooit goed gaan! Dat denk je misschien! Ik moet je er wel even op wijzen dat de vorige Shrek-game het absoluut niet slecht deed! En met 'de vorige Shrek-game' bedoel ik die van 2004. Wil je het echt weten? Of weet je het zeker dat je vooroordeel het beste is?

De verhaalmodus start op een (en dat moet ik toegeven) redelijk originele manier. Het lijkt net of je een boek zomaar openklapt! Je moet je DS-scherm inderdaad wel verticaal draaien. Donkey (Eddie Murphy) leest de pagina voor. Natuurlijk kun je het begin zomaar overslaan als je zo ongeveer een beetje weet waarover het verhaal gaat. Artie, een (gepeste) leerling van Woostershire, een middelbare school, is net megenomen (lees: ontvoerd) door Shrek. Hij wordt zogezegd de 'Nieuwe Koning van Far Far Away' omdat Fiona's vader de koning dood is. Shrek heeft geen goesting om hem te vervangen en neemt dus de 2de troonopvolger mee uit zijn school.

Het doel van je level is simpel gezegd gewoon wat jongleren met verschillende personages (=Shrek, Artie, Puss in Boots,..)om zo te uitgang te bereiken. Eén probleem, de levels hebben ongelooflijk veel van elkaar weg waardoor je de intresse redelijk snel verliest. Misschien is de achtergrond wel het enige wat echt veranderd. Zoals in andere games zijn er bazen en niet te vergeten, vijanden, die je moet verslaan. Blah, blah, verder kun je het al raden. Level, level, level, level, baas, level, level, level, baas,... en zo voort. Meppen, springen, slaan, enz. wordt enkel en alleen bestuurd met de stylus. Wat zeg ik nu?! Heel het volledige spel wordt gewoon bestuurd door het 'penneke'. Verslechterd touchscreen? No problemo! Precies zijn is echt niet nodig.

Zoals je al kon verwachten, hebben de personages waar je mee moet wisselen (maar pas op, tegen het einde van het level moeten ze wel samen bij de eindpoort komen!)ieder een eigen specialiteit. De kleine personages zijn wel echt mooi gemodelleerd en bewegen mooi, wat toch ook wel een rol speelt. Zoals je Shrek hebt. Die mept er oplos en kan muren inbeuken. Handig en verwoestend! Puss in Boots kan hoog springen en hard steken. Komt ook wel van pas! Artie, met een schild in de hand, kan 5-meter hoge schakelaars aan zetten zodat de poort voor je neus geopend wordt. Aanvallen kunnen ze dus allemaal.

En nu? Is je vooroordeel nog steeds hetzelfde? Misschien toch eens proberen, als ik van jouw was!

Conclusie en beoordeling

Zoals je misschien al las, is dit niet echt een game om naar huis te schrijven. De co-op mode is wel leuk, als je daarvan houdt. Je zult je eerder storen aan het feit dat de levels erg op mekaar lijken. De gameplay voelt ook niet echt gemakkelijk aan. Wat je er wel van zult kunnen zeggen, is dat het op een saaie dag een echte tijdvreter kan zijn. Het mag dan ook niet echt een heus compliment zijn om dit de beste Shrek-titel op de DS te noemen, tot nu toe. De multiplayer is wel goed daarintegen.
6,7
Score
67
Score: 65
  • Pluspunten
  • Mooi geanimeerd
  • Redelijk origineel
  • multiplayer keurig
  • Minpunten
  • Geen blijvende aantrekkingskracht
  • levels lijken te hard op mekaar

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • GameLoft is toch DE mobiele game developer?

  • Om de een of andere reden lees ik Gameloft als Camelot. :S

    Maar goed, van een mobiele ontwikkelaar zou je ook niet anders verwachten dan dat ze hierin meegaan.

  • hmm ik vind de iphone te duur en nog steeds niet helemaal geschikt voor gamen. koop dan een handheld voor €150 of zo.

  • Vijftien? Dat is erg veel…

  • Tsjonge, dat wordt iPod Sudoku, iPod Brain Trainer en iPod Tamagochi, ik kijk er nu al naar uit..

  • Tsjonge, dat wordt iPod Sudoku, iPod Brain Trainer en iPod Tamagochi, ik kijk er nu al naar uit..



    Dat lijkt me ook, gewoon weer al die oude concepten gebruiken.

  • De DS-spellen van Gameloft zijn tot heden niet echt pareltjes… hopelijk is er een kwaliteitsverbetering op de iPhone.

  • Nou met 15 games hebben we keuze zat

  • Idd 15 games is zeer mooi hopelijk zijn ze goed ook

  • quality above quantity.

  • Ze doen maar.

  • netjes. Maar kwaliteit voor kwantiteit!

  • De IPhone kost 600 euro, voor een mobiel!

  • Ben je verbonden aan een abo trouwens naast die 600 euro? Wel eens iets van gehoord namelijk.

  • De Iphone zal een adviesprijs krijgen van 399 euro en niet €600 en zal pas in juni overal te koop zijn in Nederland.

  • @ WiiZzhole



    Ja je bent verbonden aan een abo en je betaald tussen de €350 en €400 (hangt af van de provider) voor de Iphone zelf.

  • Iphone is niks, dus waarom zouden mensen hem halen…

  • Ik wacht wel op de PSPhone

  • Tja soms is kwantiteit toch de beste strategie als je indruk wil maken op consumenten.

  • Niet doen! dat word zuigend!

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren