1. Dragon Age: Origins (X360)

Dragon Age: Origins (X360)

Het was vrijdag avond, ik had een heel weekend voor me. En besloot om Dragon Age er bij te pakken, aangezien ik dat weekend toch niet veel anders te doen had. Toen een maal het schijfje van Dragon Age in mijn Xbox 360 zat, begon mijn Xbox 360 een heel raar geluidje te maken. Ik keek fronsend naar mijn Xbox 360 en merkte al gauw dat het ding geen ene moer deed. Toen ik vervolgens op de reset-knop had gedrukt, en hij opnieuw aan ging kreeg ik wit beeld….. Ja je raadt het al, ‘’Rings of Death’’ 2 weken later, en mijn nieuw xbox 360 was gearriveerd. Na al dat wachten beloonde ik mezelf maar met een weekend niks anders doen dan Dragon Age.

Een poging om de ervaring van Dragon Age in een paar punten samen te vatten is bijna onmogelijk gezien de diepte van de inhoud van het spel. Zes verschillende openingen, afhankelijk van je personage (die ook nog eens een paar uur duren), veel specialisaties voor elke klasse, veel tactische variatie, en een shitload aan sidequests houdt jou wel een heel weekend op je stoel.

Gameplay

Terwijl veel van de tijd wordt besteed aan het verkennen en gesprekken voeren, beleef je de grootste sensatie in Dragon Age tijdens de gevechten. Dit is geen hersenlose hack 'n slash-situatie, nee de gevechten zijn juist vrij tactisch, waardoor je je middelen ( Potions en dergelijke ) verstandig gebruikt, en verstandige beslissingen dient te nemen. Welke vijand vormt de grootste bedreiging? Kan je tank lang genoeg staan in het midden van elektrische storm van je magiër, om de vijanden uit te schakelen? de antwoorden op deze vragen veranderen afhankelijk van jou partij leden en hun vaardigheden. Bijna elk gevecht kan dodelijk zijn als je niet ge focust bent , Maar de ‘’loot’’ en de items die je verdiend maakt het allemaal de moeite waard.

Ook kan je je partij leden voorzien van tactieken, de een laten healen,de ander laten tanken, en de rest gaan voor de damage. Je zult zelden af gaan, door de uistekende A.I. van je partij leden. Net als in Mass Effect kun je de game pauzeren en je vijanden even goed inspecteren, dit maakt het een stuk makkelijker en kan je aan je partij leden doorgeven welke vijand je als eerste uitschakelt.

Naast het genieten van de battles, bied Dragon Age ook een boeiende decor voor de actie. Nog meer dan Mass Effect, het volk van Ferelden voelt aan als een volledig realistische omgeving met zijn eigen geschiedenis, conflicten en groepen. Dit is een van de belangrijkste redenen van het spel dat het zo verslavend maakt. voltooiing van quests gaat niet alleen om de buit, nee je volgt een prachtig verhaal.

Graphics

Dragon Age: Origins is leuk en uitdagend, maar de zes-jaar-in-de-maak RPG toont zijn leeftijd. Vergeleken met veel andere games vandaag, zijn de personages, animatie en speciale effecten wat verouderd, maar gelukkig heeft dit geen effect op de gameplay. En wat ook jammer is, is dat je nooit je eigen karakter hoort spreken, wat wel het geval is in andere BioWare games, zoals de 2007's Mass Effect.

Verhaal

Het land van Ferelden ondergaat een probleem. Het lijkt erop dat de Darkspawn, een plaag van monsterachtige dudes, zichzelf een Arch-Demon gevonden hebben om hen te leiden, en willen graag de wereld over nemen ( om het zo maar even te zeggen )De races die normaal samen horen te strijden tegen de ‘’Darkspwan’’ zijn nu in oorlog met elkaar. Jij als ‘’Grey Warden’’ dient de problemen van de verschillende volkeren optelossen, en samen de strijd tegen de Darkspawn aan te gaan.

Speelduur

Als je heel snel de main story line doorspeelt, dan komt het verhaal na 40 uurtjes wel ten einde. Doe je liever side quests, en hou je ervan om te verkennen dan ben je er ongeveer 70 uur mee bezig.

Conclusie en beoordeling

Ik heb een heerlijk weekend gehad,en heb me ontzettend vermaakt. Dragon Age origins is een RPG van een zeer hoog niveau.
9
Score
90
Score: 90
  • Pluspunten
  • Verhaal
  • Sfeer
  • Combat systeem
  • Keuzes
  • Speelduur
  • Classes
  • Races
  • Replay waarde
  • Minpunten
  • Kan soms te moeilijk zijn
  • Verouderde animaties/effecten

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Heb niet veel vertrouwen in de game, maar stemmen van de acteurs is natuurlijk altijd beter.

  • lijkt me niet meer dna logisch trouwens is dit al bijna standaard in het contract opgenomen van de acteurs alvoor ze beginnen met de film.

  • Mooi, hoop dat dat hetzelfde geld voor 'The Incredible Hulk'

    En waar de fuck blijft 'The Dark Knight' game?

  • Filmgame, hmm.



    Eerste gameplaybeelden, hmm.



    Neh, die stemmen gaan er niet voor zorgen dat de ervaring plots geweldig wordt.. hoewel het voor fans van Iron Man tof is natuurlijk!


  • wat leuk zeg… NOT!

  • Het spel ziet er wel okay uit. Misschien kan Sega nog iets uit deze Marvel licentie persen wat boven het gemiddelde uitkomt.



    En anders heb ik er zwaar de pest in wat betreft de Alien-games.



    Hopelijk pakt de keuze in acteurs voor de films goed uit, anders heeft het gebruiken voor de game niet zoveel zin. :P


  • Cool dat de stemmen door de acteurs van de film wordt ingesproken.

  • wat jenthe zegt

  • Ooh SuperVet.. Of togh ff helemaal NIET!! Interresant:P:P

  • Has he lost his mind?

    Can he see or is he blind?



    waarom niet een Ozzy Osbourne game =[

    deze hoop schroot vink nogal een kneus als superheld


  • Ow Yeah!

  • Is altijd veel beter voor de game!

  • Iron man??

  • wtf?? deze game zuigt zo hard

  • Beter!!

  • Het is meestal wel leuk als de echte stemmen van de film ook in de game zitten maar het is zeker niet noodzakelijk. Want die stemmen zorgen er niet voor dat het een goede game wordt.

  • word goede game denk ik nadat ik die fimpjes ervan hebt gezien!!:D

  • Da's altijd leuk! :)

  • 1 woord: Film game.



    Pass…

  • Game gaat van een 3 naar een 4 :D

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren