1. E3: Vivendi stand

E3: Vivendi stand

Zeg je Vivendi, dan zeg je Half-Life 2. Het lijkt wel alsof ’s werelds favoriete uitstel-spel het enige is dat Vivendi te bieden heeft. Niets iets echter minder waar; op de E3 waren er een aantal zeer redelijke spellen aanwezig op de Vivendi stand.

Er is meer, maar om Half-Life 2 kunnen we desondanks niet heen. De ruimte waar de Half-Life 2 breefing werd gegeven nam een prominente plaats in op de stand. Hetzelfde gold overigens voor de lange rij die ervoor stond. Mensen die een afspraak hadden mochten echter direct naar binnen (en terecht). Binnen werden twee gloednieuwe filmpjes getoond. De filmpjes gingen voornamelijk over onderwerpen waar al het een en ander over gehoord hadden. Zo werd de physics engine uitgebreid getoond en werd er ook ingegaan op de manier waarop de omgeving te gebruiken is. Ik denk dat er best wat mensen redelijk onder de indruk waren van de filmpjes. Best leuk hoor, die filmpjes, maar laten we eerlijk zijn: het wordt toch hoog tijd dat Half-Life 2 eens speelbaar gaat worden, daarin hebben ze de strijd met onder andere S.T.A.L.K.E.R. al verloren.

Zoals gezegd viel er meer te beleven op de stand. Mijn oog viel al vrij snel op Fight Club. Ik heb de film meerdere keren gezien en was dan ook benieuwd naar het spel. Ik moet zeggen: het stelde me niet teleur. De besturing was soepel, het bloed op het scherm was grappig gedaan en bovenal: het was de eerste beat ‘em up in lange tijd waar ik echt weer plezier aan beleefde. Een erg leuk detail is dat botten van je tegenstander kunt breken. Tijdens het gevecht kun je dan je tegenstander verzwakken door bijvoorbeeld zijn arm te breken. Je kunt zelfs al direct aan het begin zijn nek breken, waardoor het gevecht meteen al afgelopen is. Mede daardoor is Figt Club een spel dat een frisse wind doet waaien in het genre. Ik moet echter wel toegeven dat Fight Club het, puur kijkend naar de kwaliteit van het vechten, niet haalt bij bijvoorbeeld Mortal Kombat: Deception.

Uiteraard kon ik ook niet om World of Warcraft heen. Nou zeg ik erbij: ik ben zelf nooit echt een fan geweest van de serie. Niet dat ik de spellen slecht vond, maar die sprookjeswerelden zijn niets voor mij. Toch kan ik niet anders zeggen dan dat ik behoorlijk onder de indruk was van World of Warcraft. Het idee dat alles wat normaal singleplayer spel kan, nu allemaal ook online –en volledig in 3D- kan is natuurlijk fantastisch. Laten we alleen niet vergeten dat World of Warcraft in augustus 2001 al is aangekondigd en de fans al lang genoeg hebben moeten wachten. World of Warcraft is echter het wachten waard en dat is wat telt.

Vlak naast World of Warcraft pikte ik ook meteen Starcraft: Ghost even mee. Perspectiefverandering is zeker populair dit jaar, want ook Starcraft: Ghost is volledig 3D vanuit derde persoon perspectief. Hoewel ik redelijk blanco naar deze titel toe ging vond ik het leuk om te spelen. Het gebruik maken van technologie is simpel en effectief. Misschien zelfs te effectief. Het opladen van je cloaking ging wel erg makkelijk waardoor je steeds tijdens de lastigste stukjes onzichtbaar kon zijn.

The Chronicles of Riddick: Escape from Butchers Bay Slechts een paar titels behandeld en er zijn nog zoveel toppers over. Wat te denken van Tribes: Vengeance, een shooter die het best eens heel goed kan gaan doen. Vooral de snelheid van de gameplay sprak mij enorm aan. Of bijvoorbeeld Men of Valor: The Vietnam War. Weer een spel over de Vietnam oorlog. Hoewel het spel er nog niet echt goed uit zag (er moest nog aan gewerkt worden, zo werd ons verteld) speelde het wel lekker. Verder waren er ook nog de nieuwe Crash Bandicoot en de nieuwe Spyro spellen. The Chronicles of Riddick: Escape from Butchers Bay sprong er toch nog wel uit. Het spel met Vin Diesel bleek beter dan dat ik van tevoren had verwacht. Ik heb zelden zulke mooie lichteffecten gezien op de Xbox. Laat ik tot slot niet vergeten Leisure Suit Larry: Magna Cum Laude te noemen. Ikzelf werd er niet warm of koud van, maar de humor waarmee het spel gemaakt is, is goed terug te zien in het spel.

Kortom, Vivendi had zijn zaakjes goed voor elkaar dit jaar. Het is wel te hopen dat Half-Life 2 binnen afzienbare tijd speelbaar wordt, anders vrees ik dat Vivendi, tegen de tijd dat het spel eindelijk uitkomt, de slag al verloren heeft.

Dit artikel delen

Over de auteur

Crew De redactie van InsideGamer.nl

Reacties

  • Van alle Vivendi titels ga ik toch voor Half-Life 2!

  • HALF-LIFE HALF-LIFE HALF-LIFE!



    Chronicles of Riddick heeft redelijke reviews tot nu toe gekregen. Mischien moet ik die spel toch effetjes proberen wanneer die uitkomt.

  • WHOLE-LIFE!!!

  • Hij is allang speelbaar (PC Gameplay heeft de game al gespeeld).

  • ik vind half-life vet ofzo maar kga dr tog niet egt flippen van the cronicles of riddick lijkt mij ook lache

  • @Artero



    juh natuurlijk is het speelbaar. Ontwikkelaars moeten het toch kunnen testen? Ik bedoel speelbaar als in: veel mensen kunnen het spelen. PC Gameplay is naar Valve toe geweest, dat is voor veel andere media niet weggelegd…

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren