1. The Conduit (Wii)

The Conduit (Wii)

The Conduit

Intro :

Toen ik 12 was zag ik voor het eerst de film aliens waarin de mens zich zelf moest verdedigen zodat ze niet zelf opgegeten werden. Ik zag hoe een man een alien door zijn hoofd schoot en ik dacht woow dat wil ik ook toen ik mijn wii had was ik jaloers op een vriend van mij die resistance fall of man had voor de PS3 ik was daarom erg blij met de komst van metroid prime 3.

Toen The Conduit aangekondigd werd Kreeg ik gelijk een smile op mijn gezicht "yess een nieuwe alien shooter voor de Wii"!!!

Eerlijk gezegd had ik nog nooit van High Voltage Software gehoord, Daarom had ik slechte hoop dat dit spel slecht zou zijn.Maar toen ze beloofde dat The Conduit een first person shooter zou worden met Xbox 360 graphichs,en ik de eerste screenshots zag kreeg ik hoop. De Ontwikelaar beloofde niet alleen een goede besturing maar ook een mooi diepgaand verhaal. Mij wisten ze te overtuigen dat deze game goed zou worden.

Het verhaal : ( ps. Dit stuk verklapt een stuk in het verhaal lezen op eigen risico!)

__________________________________________________________________________________

In de singleplayer modus speel je als Agent Ford, een goed opgeleide geheim agent die voor de organisatie genaamd:de trust onderleiding van mr.adams aliens(deze spawnen uit portalen genaamd (\"Conduits\") moet verslaan om New York te redden,Ook moet je opzoek naar de ASE(The All Seeing Eye) Dit apparaat helpt je met systeemen hacken verborgen secrets vinden en onzichbaare dingen/vijanden zichbaar maken. Al snel kom je er achter dat je veraden wordt door adams en dat hij de ASE voor zijn eigen kwade bedoelingen wil, en dat de aliens waar tegen je vecht adams creatie zijn. Al snel word je bijgestaan door promithius een computer stem die je helpt adams en de aliens die onze planeet willen overnemen te stoppen.

__________________________________________________________________________________

Multiplayer :

Naast de singleplayer modus, die ongeveer acht tot tien uur duurt, Is er ook een multiplayer. Met verschillende modes:

Free for all: Ieder voor zich in een death match.

Team reaper: Een death match tussen 2 teams rood en blauw van ieder 6 spelers.

Team objective: Andere variatie op capture the flag inplaats van een valg moet je de ASE veroveren, ASE Football, waarin je de ASE zo lang mogelijk bij je moet dragen, natuurlijk is het aan de andere personen om te proberen de ASE te pakken te krijgen.

Bounty Hunter: In bounty hunter moet je een bepaalde vijand omleggen, schiet je een andere speler neer krijg je hier strafpunten voor.

Ondanks dit alles zijn er helaas wel wat minpuntjes aan de online mode. Want soms zul je last hebben van lag en dit werkt erg frustrerend als veel van je tegenstanders als debielen rond springen en rennen en steeds weer terug komen naar een plek waar ze twee tellen terug waren.

De veelbelovende controles :

Er werden veel belovende controls beloofd, en dat hebben ze zeker waar gemaakt. De controles werken namelijk erg Goed en je hebt ontzettend veel opties om het aan jouw wensen aan te passen. Zo kun je instellen vanaf waar je personage moet gaan draaien (dus hoe dicht je richtpunt bij de rand van je scherm moet zijn), of je richtpunt automatisch naar het midden moet gaan als je de Wiimote niet op het scherm richt en gevoelig het richten gaat.Ook kun je scherm indelen bijv. waar je je ammo wil zien of je radar.

Schieten doe je met de B-knop, Springen doe je met de A-knop, een granaat gooi je door te zwaaien met de nunchuck. bukken met de C knop en locken op vijanden doe je met de Z-knop, Switchen van wapens/grenades doe je met de D-pad.

Beeld:

Op grafisch gebied is The Conduit meer dan geslaagd te noemen. Zo ziet de ASE er bijzonder mooi uit. De aliens, je wapens en andere belangrijke objecten zien er keurig uit en hier kunnen nog veel Wii ontwikkelaars van leren.

Geluid :

Ook het geluid in The Conduit is erg goed te noemen. Bij het begin van elke missie krijg je namelijk instructies door je commandant en de voice-acting is dan ook erg goed te noemen. Agent Ford is ingesproken door niemand minder dan Mark Sheppard, bekend uit de BattleStar Galactica serie.Het geluid in de game zelf is perfect en ook de geluidseffecten zijn erg mooi bijv als je de strike rifle reload. (je hoor dit geluid uit je Wii mote.)

Conclusie :

Ben je op zoek naar een vette shooter voor op de Wii,dan is The Conduit iets voor jou. De controls zijn erg goed,de beelden erg mooi en het geluid klinkt ook erg goed. High Voltage Software bewijst hiermee dat FPS-games perfect kunnen draaien op een Wii,De besturing is geheel naar eigen wens aan te passen en er zit een erg uitgebreide multiplayer bij.

The Conduit is ook leuk om een 2de keer uit te spelen met unlocked cheats ( bijv. een andere versie van de ASE), andere moeilijkheids graad, het halen van achievements en Met maarliefst 18 wapens om uit te testen.

High Voltage Software heeft al haar beloftes waargemaakt met The Conduit. Deze game is een game die je niet snel vergeet en weet tot het laatste moment spannend te blijven. Hou High Voltage Software in de gaten want daar gaan we vast meer van hooren.

The Conduit is er in een gewone edition en een special edition.

Conclusie en beoordeling

De Conduit is de enige echt goede shooter voor de wii met een uitgebreide multiplayer stand.
8
Score
80
Score: 80
  • Pluspunten
  • Goede besturing, mooi geluid,goede voice acting,verslavende multiplayer mode.
  • Minpunten
  • Soms lagg bij online multyplayer,Geen offline multiplayer,Vijanden soms erg dom. Singel player niet heel erg lang.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • mooi geschreven

  • leuk geschreven maar de emotie van gamecharacters komen nooit echt goed over. Het is altijd een 3dmodel die er staat er zijn weinig tot geen raakvlakken mee.

    Emotie is iets wat wij zelf nog geen eens kunnen verklaren helemaal laat staan dat we het kunnen vertalen naar de gamewereld.

  • @ManiAc E:



    Ik zelf vind dat bepaalde spellen als bijvoorbeeld Lost Odessey aardig goed emoties naar voren laten komen. Van een boek kan je ook tranen in je ogen krijgen omdat het zo intens is verteld een 3D model is alleen een stap omhoog, vandaar ook het gebruiken van Lost Odessey als voorbeeld omdat daar zowel schriftelijk en visueel verhalen worden verteld. Zowel bij de teksten van 'A Thousand Years of Dreams' als bij sommige cutscenes leefde ik vaak mee met de personages.





    Een geweldig onderwerp, ik zie maar al te graag meer van dit soort serieuse verhalen.



  • Heel mooi stukje! Maar het klopt wel, emoties zijn belangrijk in games en films.

  • Een spelervaring waarvan spelers moeten huilen laat waarschijnlijk nog even op zich wachten.



    De dood van Aerith in FF VII liet me anders toch effe slikken in die tijd :-)

    Niet alleen dat soort emotie vind 'k trouwens belangrijk. Je zodanig beginnen inleven dat je een rothekel krijgt aan de bad guy waardoor je hem met plezier zelf de nek zou omwringen, zou ook wel es fijn zijn.



    @ MaNiAc E : er zijn mensen genoeg die janken bij bambi, en das maar een handgetekend hert :-) Story-telling en voice-acting kunnen ook bij games zonder probleem voor emotie zorgen, zelfs al gaat het over 3D-modellen.



  • Klopt allemaal, je ziet atm emotie alleen in oorlog games.

    Met mooiuh achtergrond music

  • en SHENMUE dan!! damnit ik moest bijna huilen van het einde en deel 2 nog ook , zo mooi was de hele shenmue ervaring je ziet ook dat fahrenheit ook dingen van shenmue heeft zoals die quick time events en de verschillende keuze die je kan maken!!



    En inderdaad MGS reeks is erg emotioneel, van halo weet ik het niet zo ik vind het verhaal niet boeiend genoeg..

  • Er is één game waarvan ik moest \"huilen\", Final Fantasy X. Beste game die ik ooit heb gespeelt, waanzinnig verhaal!

  • FFX-2 was ook om te huilen ;)

  • Halo is Amerikaans-emotioneel :P. Ik kreeg toch echt wel emoties bij me naar boven toen ik in GTA IV bepaalde keuzes moest maken - waar ik niet op in kan gaan zonder te spoilen.

  • Verdulleme. De enige game waar ik enig medelijden kreeg met de hoofdpersoon was Mafia. Het einde was droevig, waar Tommy uiteindelijk als 50+er het loodje legde tegenover de mafia. De voorafgaande cutscene was ook behoorlijk aangrijpend.

  • Damn, precies zo'n zelfde column heb ik ongeveer jaar terug geschreven. Ben het er dus wel mee eens, al vind ik dat emotie ook in andere dingen dan enkel het verhaal kunnen zitten. Ook omgevingen, muziek en dergelijke dingen kunnen daar aan meewerken. Maargoed, wel grappig om te lezen wat ik maanden terug al aanhaalde :)

  • Naja, dan begin ik wel over Master Chief. Ik heb Halo 3 helemaal uitgespeeld, en snap het nog niet helemaal wat er gebeurt is met The Chief. Andere schreeuwen moord en brand dat ie KIA is en andere zeggen weer dat ie nog leeft. Maar het zo bij mij ook wat losschudden, want The Chief is gewoon een uber-personage.



    Hetzelfde had ik bij True Crime, niet echt een topgame, maar speelde het spel veel, en door die actievolle cutscenes vond ik Nick Kang best een stoere gozer. Toen ie van dat hotel afviel had ik dus ook iets van: ''slik''

  • Shenmue vergeten is inderdaad jammerlijk :)



    Max Payne heeft trouwens 1 van de beste storylines ooit. Heerlijk bruut motief van waaruit je de game start.

  • Iedereen heeft zijn eigen bedoelingen van emotie. De een vind FF emotioneel de ander Maffia. Het licht er maar net aan wat jij nou echt emotioneel vind.



    In Zelda zit geen voice-acting maar het kan bij mij toch een bepaalde indruk maken, omadat je de emotie op een bepaalde manier toch kan ontdekken zonder de stemmen of geluiden.

  • Emoties in games maakt een spel leuk

  • @the rev

    Je moet niet door drukken als je Halo 3 hebt uitgespeeld maar wacht tot de eindcredits helemaal voorbij zijn gerold en dan zie je nog 1 filmpje die alles duidelijk maakt.



    On topic:

    Emoties zijn in alle werelddelen hetzelfde alleen hoe ze uit worden uitgedrukt in boeken, films en games is weer anders. Jappaners hebben een andere manier van verhalen vertellen dan de americanen. Dat zie je ook terug in games.


  • En geen woord over Peter Molyneux en zijn streven naar emoties in Fable en Fable 2?



    Maarja, zeker geen verkeerd artikel :) Leuk geschreven en de juiste dingen behandeld. (Bijna alle dan)

  • @ wiiZzhole ik ben het met je eens ik moet spel overnieuw spelen verkeerde keuze gemaakt.



    @lamme tak hoe ben je daar gekomen ik kwam niet verder met die missie dat je een bom onder een auto moest doen hij wou het niet doen bij mij

  • Mooi stukje!

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren