1. E3: Snowblind

E3: Snowblind

Als je de line-up van Eidos van te voren zag, wist je dat je er niet al te veel van moest verwachten. Sinds jaar en dag leeft Eidos op de Tomb Raider-serie en in mindere mate op Hitman. De eerste schijnt pas in 2005 een vervolg te krijgen en van de tweede is net het derde deel uitgekomen. Met enige tegenzin ging ik dan ook naar mijn afspraak met Eidos. Maar al snel verdween die tegenzin.

Snowblind is een spel van Crystal Dynamics, dat eerder verantwoordelijk was voor Legacy of Kain: Defiance en Whiplash. Beide spellen waren niet meer dan aardig en daarom hadden we van dit spel geen al te hoge verwachtingen. Een man kan soms een grote fout maken. Snowblind speelt zich af in een futuristisch Hong Kong, waarbij jij deel uitmaakt van een antiterroristen team. De demo op de E3 bevatte twee verschillende levels. In de ene stormde jij samen met een team van ongeveer tien leden door de straten van Hong Kong, om vervolgens als een gek vijanden af te maken. Maar daarbij moest wel nagedacht worden, want de kunstmatige intelligentie van de vijanden was behoorlijk hoog. Ze werkten namelijk echt in teamverband. Zo schoot vijand A terwijl vijand B aan het herladen was. Gelukkig zijn jouw computergestuurde medespelers ook niet voor de poes en wisten zij flink wat kills op hun teller te plaatsen.

Het tweede level speelde zich af op een ambassade, waarbij het aan jouw de taak was die te beschermen. Constant werden terroristen door helikopters gedropt, wat ons erg deed denken aan het eerste buitenlevel van Halo. In dit level lieten de makers zien dat alles kapot kon. Dacht je eerst lekker veilig achter een muurtje te zitten, twee seconden later was er niks meer van het muurtje over. Chaos ten top, vooral omdat er telkens iets van twintig verschillende vijanden en medespelers op het beeldscherm te zien waren. Dit alles zonder een enkele framedrop. Erg indrukwekkend allemaal.

Speciale aandacht is er voor de verschillende wapens die in het spel zitten. Omdat het spel zich in de nabije toekomst afspeelt, zijn de wapens door de makers zelf verzonnen. Zo was er een soort viruswapen, dat een aantal elektronische vliegjes afschoot, waarna die vliegen de vijand zelf opzochten en ze probeerden hun af te maken. Als de vijand ze in de gaten kreeg, begonnen ze er als een gek op te schieten, waarbij ze soms ook hun teamgenoten de dood in hielpen. Verder waren er ook nog de nodige machinegeweren, granaten en zelfs een wapen waarmee je vijandige robots kon besturen. In totaliteit zullen er 24 wapens in het spel zitten. En alsof het nog niet genoeg is, is het spel ook nog online te spelen voor zestien man, waarbij er in zestien verschillende maps gespeeld kan worden.

Wat we hebben gezien was zeer overtuigend. Het spel zag er nu al behoorlijk goed uit en had een uitstekende framerate. Dit kan zomaar eens een Killzone-killer worden.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • WExcuses voor het matige plaatje, er is nog helemaal geen beeldmateriaal van het spel beschikbaar…

  • dus een killzone killer en daarmee dus weer een Halo2 killer? niet slecht :)

  • niks voor mij :S

  • Als er geen media van het spel is, kan ik er niets over zeggen.

  • @ megaman idd vink ook maja het klinkt goed :P meer ken ik er idd niet van zeggen

  • klinkt-goed, vooral het vliegje-wapen :P

  • wel lache spel, maar halo 2 killer lijkt me sterk

  • halo 2 killer ??? killzone killer stond er tog? anyway, makers van blabla defiance en whiplash, nou joepieeeeeeeee. okay huppelepup defiance is nog wel aardig maar whiplash is gewoon zwaar kut (hoewel het er best grappig uitziet) ik ga hier niet al te veel van verwachten. Eerst zien dan geloven

  • kom maar op met de screens en movies, dat alles kapot kan vind ik al een heel groot pluspunt, hopen dat Crystal Dynamics er wat van weet te breien

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren