1. E3: Ghost Recon 2

E3: Ghost Recon 2

Op de E3 viel Ghost Recon 2 eigenlijk niet écht op. Het had namelijk flink wat concurrentie van onder andere Full Spectum Warrior en Brother in Arms. Toch denken we dat vele mensen naar dit spel zullen uitkijken. Ghost Recon, Island Thunder en Jungle Storm wisten namelijk allemaal behoorlijk goed te verkopen. Ondanks dat het spel er dramatisch veroudert uit zag.

Gelukkig maakt Redstorm voor het vervolg gebruik van een compleet nieuwe engine, wat de boel zeker wat aantrekkelijker maakt. Ook is er aan de speelbaarheid flink wat gesleuteld. In de eerdere delen had je de beschikking over twee teams van drie commando’s en kon je iedereen besturen. Daar is nu een einde aangekomen. Je speelt een vast karakter in een team van vier man. Aan jouw zijde heb je een sniperexpert, iemand voor het knalfestijn en iemand die goed met bommen om kan gaan. Samen zal je als team een aantal missies voorgelegd krijgen waarin een aantal objectives voltooid moeten worden.

Een andere grote vernieuwing is dat je het spel nu vanuit een derde persoonsperspectief speelt, in plaats van het eerste persoons uit de vorige delen. Dit heeft als voordeel dat je veel beweeglijker bent, zodat het niet meer voor de die-hard fans is. Sowieso het spel flink wat versimpeld. In de vorige delen moest er in een kaart flink wat vooruit worden gepland. In dit deel word je via de radio bij gepraat. Overigens kan jij jouw teamgenoten met een paar simpele commando’s opdrachten geven.

De E3 demo schotelde ons een vliegveld voor, die door een aantal terroristen was bezet. Naast jouw team, waren er ook een aantal Engelse SAS militairen, die te hulp kwamen schieten. Na een paar meter de basis ingelopen, werd mijn team meteen door een helicopter bestookt. Zonder al te veel moeite gaf ik een commando aan mijn assault teamgenoot, die meteen de bazooka er bij pakte. De afloop lijkt mij duidelijk. Vervolgens moest ik oppassen voor ‘vriendelijke’ airstrikes, die mij niet al te veel wisten te helpen. Daarna riepen de SAS militairen mij op mij af te rekenen met een paar sluipschutters, die in een communicatietoren zaten. Hierbij had ik twee keuzes. Of ik kon mijn teamgenoot de opdracht geven om proberen de sluipschutters uit te schakelen, of ik kan omlopen om zo een gastank die tegen de toren aan stond op te blazen met alle gevolgen vandien. Ik koos voor het tweede. Een instortend gebouw was het gevolg, waarna de SAS militairen verder konden.

Helaas heb ik niet meer tijd gehad om te spelen, maar toch laat dit kleine stukje al een paar sterke verbeteringen zien. Zo is er meer interactie met de omgeving, heb je keuzemogelijkheden hoe je een missie voltooid en is er interactie met de andere teamgenoten.

Wat mij nog wel wat tegen viel was het visuele aspect. Op de screenshots ziet het spel er een stuk mooier uit dan wat de demo wist te tonen. Gelukkig heeft Redstorm nog een aantal maanden om het spel te tunen, zodat we weer veel plezier aan de single en multiplayer mode weten te beleven.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • ghost recon is vet, vooral co-op.. vette game !

  • Jah, en deze zal SOCOM zker beaten. Prachtig ingame filmpje!

  • w0000t gr2 :) muahahah gr1 was al goeie game maar dees o_0 ziet er m8ig uit :D

  • Damn wat vet, egt onwijs mooi!!

  • ik hoop wel dat deze game iets langer is dan deel 1 want die had ik in een middagje uitgespeeld!

  • Je kunt switchen tussen thirth en first person view. Dit stond in de oxm van vorrige maand waar een erg uitgebreide preview van deze game stond. Je kunt dus nog tseeds in firstperson spelen. Hoop alleen dat ze communicatie makkelijker maken. Door niet meer de witte knop in te moeten drukken om te praten.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren