1. Far Cry 2 (PC)

Far Cry 2 (PC)

Far Cry 2, de eerste ideeën die in je opkomen zijn groot en open. Een game die nieuwe dingen bracht, zoals realistische vuur verspreiding, het roesten van wapens en een gigantische open wereld. Maar, hier alvast een waarschuwing, ikzelf ben wat minder enthousiast over Far Cry 2. Excuses voor het feit dat ik in deze review de negatieve punten extra benadruk, maar voor positieve berichten kan je elke andere review lezen.

Ik begon in Far Cry 2, mijn eerste indruk was geweldig. Ik besloot op Hardcore te spelen, niet het moeilijkste niveau, maar ook niet standaard. Na de opening van de game ging ik gelijk mijn eerste missie aan. Dood deze meneer luidde de opdracht.

Ik pakte mijn geweldige kaartje waarvan ik nog steeds niet weet hou die werkt, pakte een auto en sjeesde naar de missie. Op de kaart zag ik het eerste checkpoint naderen. Ik stapte 100 meter van tevoren uit de wagen en liep met mijn G3 langzaam dichterbij. Een vuurgevecht volgt. Wat een actie! Overal kogels, ik moet dekking zoeken om niet gelijk het loodje te leggen.

Na heel wat geschiet zijn de vijanden allemaal gestorven aan acute loodvergiftiging. Ik stap in mijn auto en rij verder naar mijn bestemming.

Als ik daar aankom is het al snel weer een puinhoop, iedereen wilt mij dood maken, dat is me nu wel duidelijk. Na heel veel injectie spuitjes en magazijnen kom ik de kamer van de vriendelijke meneer binnen. Hij wilde me verleiden tot een praatje, maar ik had daar geen tijd voor, en duwde een kogel in zijn hoofd. Weer een probleem minder.

Vele missies zoals deze volgen hierop. Na verloop van tijd, kom je erachter dat de missies ook niet gaan veranderen. De missies die je bij zendmasten verkrijgt gaan over het vermoorden van een belangrijk persoon, de missies van de facties gaan over het vermoorden of opblazen van iets over iemand en de missies van de wapenhandelaar gaan over het vernietigen van een konvooi die wapens vervoert. De essentie van de missies is nog wel: ga helemaal naar de andere kant van de perfect vierkante map, en schiet daar je wapens leeg.

Op deze missies van de wapenhandelaar wil ik nog even ingaan,

het vernietigen van een truck vol met wapens lijkt dan een slimme zet, maar zelf snapte ik er weinig van. Blijkbaar is de hoofdrolspeler de enige met een slimme kaart, want alle konvooien rijden altijd maar rondjes, ze komen toch nooit bij hij bestemming aan. Uiteindelijk sterven ze wel van de honger en dorst. Ik voel het commentaar al komen, maar bedenk even of het gegrond is, de gemiddelde gamer is slim genoeg om een konvooi op te blazen, zelfs als het geen rondjes rijd. En als je dan per se wilt dat er geen tijdsfactor aan de missie wordt verbonden, laat het konvooi dan beginnen met rijden als jij er x meter vanaf ben, er zijn genoeg alternatieven om dit idiote schouwspel te vermijden.

Hoe geavanceerd de game wel niet is vind ik niet het belangrijkste, ik kijk meer naar de indruk die het achter laat, en de irritaties die je als gamer tegenkomt. Denk daarbij aan het feit dat de Hardcore modus niet alleen zorgt dat jij als speler minder pijn kan hebben, maar ook dat het kevlar percentage van de vijanden stijgt. Een headshot met een Desert Eagle is in tegenstelling tot deeltje een nu wel dodelijk, maar ik moet nog vaak drie keer in de romp schieten voordat er een vijand dood is. Natuurlijk, Hardcore betekend moeilijker, maar waarom dan zo? Maak de vijanden slimmer, maak de speler kwetsbaarder, zorg dat er meer vijanden die op je schieten. Stuk voor stuk manieren om het moeilijker te maken. Moest het echt zo? Als ik een soldaatje met een Desert Eagle in zijn borst schiet, dan moet hij neervallen en niet zijn AK47 pakken en op mij gaan knallen, dat slaat gewoon nergens op.

Als laatste wil ik nog even klagen over de outposts.

Er zijn er namelijk zo veel van, dat als je voor een missie ergens heen rijdt, je om de 500 meter moet uitstappen en iedereen moet uitmoorden. Dit vergt een hoop tijd, en word zeker irritant. Als dit nog niet erg genoeg is, blijken de facties ook altijd genoeg manschappen te hebben om zo\\\\\\\'n outpost binnen een dag weer helemaal up and running te hebben met 20 verse soldaatjes. Het zijn dus blijvende problemen.

Begrijp mij niet verkeerd, tuurlijk is het een goed spel. Ik zie het echter meer als een fundament voor andere games, die technieken zoals het roesten van wapens en het verspreiden van vuur zijn goed, maar die heb je in deze game binnen korte tijd wel gezien. De verdere uitwerking is gewoon niet lekker, de game valt je lastig, in plaats van dat het je motiveert om meer te spelen. Als jij zelf de game nu opstart en een missie gaat doen weet je dat je naar de andere kant van de map moet, dat je een kamp moet uitmoorden, dat je buddy je gaat bellen op je mobiel omdat hij het zogenaamd beter weet, het is allemaal teveel van hetzelfde. Als ik op een berg wil klimmen spring ik tegen een onzichtbare muur, vijanden missen nooit met een mortier, het zijn deze dingetjes die me motiveren om op EXIT GAME te drukken.

Conclusie en beoordeling

None

Een game die veel goede nieuwe technieken met zich mee bracht, maar die teveel irritaties heeft op het spel gebied. Na een tijdje is de game niet meer uitnodigend en valt in herhaling.
6
Score
60
Score: 60
  • Pluspunten
  • Groots
  • Wapentuig
  • Sfeer
  • Minpunten
  • Kevlar vijanden
  • Wordt eentoning
  • Geen coöp

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Lijkt me egt un zwaar vette game. K hoop iig op een Demo op PSN zodat k het un keer goed kan bekijken, mja duurt nog wel ff voordat ie uitkomt.

  • Ik weet niet wat ik ervan moet denken of hij wordt f*cking vet, of zwaar klote.

    Bah quick-time events. :S

  • lijkt me wel leuk

  • Van wet ik heb gezien word dit een game met God of War-achtige combat, Zelda-achtige puzzels en een Metroid-achtige progressie door de spelwereld.



    Zeker een game om in de gaten te houden!

  • Mwha ik hou wel van een leuke hak en slacht game.

    Maar ik ben ook nog niet echt overtuigent.

  • Ik weet nog niet of dit zo'n top-game word..

  • Nou het klinkt toch niet echt slecht vind ik!

  • leek me best leuk, maar nu ik dit lees…

  • Lijkt me niks…

  • *op een sarcastische toon -_-* Autos op demonen gooien? OMG! AUTOS op DEMONEN gooien??? shit dit spel is echt TE VET VOOR WOORDEN!!!! GOTY BABY!!!! Dat moet wel!! Fuck waarom ben ik er niet opgekomen?

  • @ Nand69



    waarschijnlijk omdat je lichtelijk retarded bent.

  • @oelewapper; your name says it all

  • Middelmaatje :(.

  • @oelewapper; your name says it all



    OWNT!!!!!!!!!!!111111111111111!!!!1!!!



    Maar een beetje te veel Hack en Slash voor mij…


  • lijkt me erg cool

  • God of War is toch wel iets beter, meen ik…

  • lijkt mij niks, geef mij dan maar 200 man tege monsters gevechten in huxley

  • Hmm… Ik geef het wel een kans.

  • Dit lijkt me toch wel een dikke game!!Ik geef deze game zeker wel een kans! Spreekt me toch wel aan…

  • Even afwachten nog. De boel nog wel wat verduidelijkt worden. Ik zit niet te wachten op een vage hack & slash waar geen touw aan vast te knopen is..

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren