1. Age of Empires: Mythologies (NDS)

Age of Empires: Mythologies (NDS)

Het begin van een recensie is altijd het moeilijkst, want wat moet je hier nou inzetten. Vooral als je de voor de eerste keer er een schrijft, is het goed nadenken wat je aan het opschrijven bent. Maar goed, dat even terzijde, deze recensie gaat dus over Age of Empires: Mythologies (verder aangeduid als Mythologies, dit is een turn-based strategy game gebaseerd op de pc-game Age of Mythology en is de opvolger van Age of Empires: Age of Kings (verder aangeduid als AoK wegens typekramp).

Voor ieder die niet weet wat hiermee bedoeld wordt, je krijgt per beurt grondstoffen, en kunt je legers een aantal plaatsen verzetten. Dit heeft vaak verslavende gameplay tot gevolg. (nog een beurt..)

In de basis is het spel nog bijna hetzelfde als AoK, je loopt een beetje rond en bouwt mijnen en mills op plaatsen waar goud of voedsel te vinden is. Je doet wat research, behaagt de goden en gaat age up. Dit age up is hard nodig, want als je gaat achterlopen in age, kun je raken klappen krijgen van sterkere, geavanceerde eenheden. Gelukkig kunnen deze 'betere' eenheden worden verslagen door middel van alle terreinvoordelen, steen-papier-schaar, en goed toepassen van tactiek.

Maar niet elke tactiek is van toepassing op elk volk, want de verschillen tussen de volkeren zijn erg groot. Zo krijgen de Grieken extra favor van tempels/shrines, kunnen de Egyptenaren obelisken bouwen, en krijgen de Noormannen hun hoofdbrok favor door te vechten. Ook binnen de volkeren zelf zijn er verschillen, zij het tussen de keuze van een god. Deze goden hebben grote invloed, alleen al door het geven van godkrachten die het tij van een gevecht kunnen keren. ze zorgen ook voor diversiteit, want iemand die een god kiest die zich specialiseert in paarden, zal minder veel infanterie bouwen.

Elke keer dat je age up gaat, moet je een god kiezen. (Wat een keuzes hé) Deze god geeft je ook een godkracht en upgrades, maar wat vooral de doorslag kan geven zijn de mythische wezens die je kan trainen bij de tempel. Deze beesten zijn groot, sterk tegen mensen, enorm lelijk, en hebben veel invloed in gevecht, maar zijn toch neer te krijgen met de juiste eenheden/tactiek. En dan zijn er nog de helden. Deze hebben elk een speciale kracht met een cooldown van een aantal beurten, en zijn goed in het afslachten van mythische wezens.

Conclusie en beoordeling

None

Age of Empires: Mythologies is een leuke en verslavende Turn-based strategy game. Het is alleen jammer dat de campaign slecht is uitgewerkt, maar de goede multiplayer mogelijkheden maken veel goed
8
Score
80
Score: 80
  • Pluspunten
  • Scenario
  • Leuke Multiplayer
  • Verschillende volkeren
  • Goden
  • Overzichtelijk
  • Minpunten
  • Saaie campaign

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren