1. MotorStorm: Pacific Rift (PS3)

MotorStorm: Pacific Rift (PS3)

Samen met Resistance: Fall of man, was Motorstorm de leukste launch game van de ps3. Net zoals Resistance is er ook voor Motorstorm een deel twee uitgekomen dit najaar. Is het een waardige opvolger? In deze recensie zal ik jullie vertellen wat ik ervan vindt.

Motorstorm 1 was een woeste offroad race game die zich afspeelde in de woestijnen. Het zand, de rotsen en de modder werden op een gegeven moment wat eentonig en waren saai. Motorstorm: Pacific Rift is in een geheel nieuw jasje gestoken, de naam zegt het eigenlijk al, het speelt zich namelijk af op een tropisch eiland. Het eiland, en dus de zestien verschillende banen, zijn verdeeld in vier verschillende zones: Earth, Air, Fire en Water. In het earth gedeelte scheur je vooral door de modder, en door dichtbegroeide wouden. In het gedeelte Air race je over de bergtoppen, en scheur je langs de ravijnen. In het gedeelte fire ga je langs vulkanen en heb je te maken met lava en vuur. En als laatste het water gedeelte, hier kom je in grote plassen water terecht, neem je een duik van watervallen, en scheur je door rivieren.

Een van de leuke aspecten uit motorstorm 1 waren de verschillende voertuigen, ook in Motorstorm: Pacific Rift zitten deze verschillende voertuigen er weer in, er is er zelfs nog een bij gekomen: de monstertruck. De monstertruck is misschien langzamer als sommige andere voertuig klasses maar hij zorgt wel voor het brute geweld in de game. Het is natuurlijk ontzettend vet om andere auto's plat te rijden, en weg te beuken. Ook een leuke nieuwe toevoeging is het water, als je met je voertuig door het water rijd zal je motor afkoelen en kun je weer volop boosten. Je hebt ook vuur, hierdoor zal je motor uiteraard snel verhitten en kun je minder boosten.

Je hebt nu naast de gewone spelmodus nog twee nieuwe: eliminator en tijdsevent. Eliminator houdt in dat je gewoon moet zorgen dat je niet laatste rijd want om de vijftien of twintig seconde word degene die laatste rijd geëlimineerd. Tijdsevent is gewoon zo snel mogelijk een bepaalde route afleggen. In de campaign mode zijn deze dan ook verwerkt. Als je tegen bots racet, vooral op de hogere niveaus, deinzen ze er niet voor terug om jou en daarmee ook zichzelf de vernieling in te helpen om samen tegen een muur aan te knallen. Dit gaf mij soms wat irritatie.

Hetgeen wat misschien nog wel het meeste werd gemist in de eerste motorstorm was de splitscreen modus. En jawel deze keer zit hij erin. Dit is natuurlijk een extra reden om motorstorm te gaan halen, omdat het gewoon super vet is om met vrienden op een bank te gaan gamen. In motorstorm heb je zelfs de mogelijkheid om het met drie andere vrienden tegelijk te spelen. Als je liever op een volledig scherm met je vrienden of andere speelt, kun je ook nog online gaan racen. Een leuke toevoeging hier is dat je nu duidelijk kunt zien hoever je bent gerankt, want na iedere race krijg je een ranking balk te zien. Als je heel slecht presteert, of de race stopt zal deze achteruit lopen.

Conclusie en beoordeling

Motorstorm: Pacific Rift is een waardige opvolger voor de eerste, en is het kopen zeker waard.
8,7
Score
87
Score: 85
  • Pluspunten
  • interessante omgevingen
  • splitscreen
  • Minpunten
  • zelf opofferende bots

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Haha, humor :'). En niet eens een leugen…

  • Zou Sega het omgekeerde zeggen ?

  • Ik weet nu al dat veel mensen dit verkeerd gaan opvatten :')



    Mensen die dit verkeerd gaan opvatten, miyamoto is een respectvol man en zegt dit waarschijnlijk puur als grap. Denk niet dat hij nog steeds SEGA tegenwerkt maar zijn team slechts wil motiveren. Dank u!

  • Ja, de hele zin kan uit zijn verband zijn getrokken, en is mogelijk gewoon een knipoog ;-)

  • Tsja, hij heeft wel gelijk. Er is niet een echt supergoed spel de laatste jaren uitgekomen.

  • Onschuldig geintje, niks mis mee ;)

  • Hij maakt vrienden :P

  • Grappig, maar helaas waar…

  • Humor xD Hij heeft helaas wel gelijk..

  • Tsja hij heeft wel een punt helaas is het niveau vaak niet al te hoog meer van Sega spellen.

  • Ik zie het em zo zeggen (maar dan in het Japans natuurlijk), en dan met zo'n bigsmile op z'n gezicht.

  • Pfff sorry maar hij heeft ook echt gelijk de kwaliteit van de Sega games laatste tijd is gewoonweg SLECHT! The Incredible Hulk was ontzettend slecht b.v. Als ik nu zie dat een game wordt gemaakt door Sega dan hou ik me hart vast. Zelfde geldt voor Ubisoft.

  • Dit lijkt me niet bepaald ideaal voor de samenwerking met Sega…daarnaast zijn de spellen van die beste man sinds de SNES ook niet meer wat ze ooit zijn geweest.

  • Die blaaskaak moet z'n bek eens houden ze hebben al amper 3rd party support ze horen Sega's ass te kissen aangezien hun zowat de enige developer zijn die Nintendo serieus neemt.



    Ik hoop dat ze bij Sega zo pissed worden dat ze meteen stoppen met games voor de Wii. Fucking Nintendo wordt weer eens net zo arrogant als in de 80's.



    En die Miyamoto moet sowieso stil blijven sinds de N64 zijn z'n spellen gewoon stront geworden.


  • Al gezien op GoNintendo, maar volgens mij bedoelde Miyamoto dat Nintendo ervoor moet waken dat ze niet te veel op andere third-party ontwikkelaars gaan lijken, dat ze niet te vergelijken met anderen zijn.

    Dit omvat dus alle third-party ontwikkelaars, niet alleen Sega. Dat was een voorbeeld geloof ik.

    @Notorious: Volgens mij moet hier iemand even dimmen in z'n taalgebruik. Je mag drie keer raden wi(i)e. -_-

  • Binnenkort geen enkele 3rd party support meer dus :) En het is nu al zo povertjes.



    Niet dat sega de wii serieus neemt though, al die cheape dreamcast ports uit 2000 en nu ook weer een sonic unleashed voor de wii (PS2 port) die op alle vlakken onderdoet voor de andere versies. Check neogaf!

  • Haha Notty en Shenmue3 op hun pik getrapt. En zie ze weer eens gaan…



    Ik denk overigens dat IG het bericht uit zijn verband trekt. Ik denk dat het meer met de identiteit van de game te maken had dan met met de kwaliteit van de game. \"It looks like a Sega game\" snappen jullie. Miyamoto wil de Nintendo identiteit in tact houden.

  • Sadist, dus het moet er zeer goedkoop uitzien, leerzaam/motiverend zijn en goed verkopen?

  • Creed, heb je ooit toevallig een game van hem gespeeld? Dan weet je wel beter.

  • ja een miyamoto game houdt niet alleen barintraining in, dat zijn andere teams. Miyamoto zorgt voor de hardcore factor van nintendo!

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren