1. God of War II (PS2)

God of War II (PS2)

Het oude Griekenland, dat is toch wel een van mijn favoriete onderwerpen bij geschiedenis. Dat niet alleen omdat het een coole mythologie heeft of heel erg mooie gebouwen, nee, dit komt omdat een van mijn favoriete games zich daar afspeelt, namelijk God of War 2.

In God of War 2 speel je de Spartaan Kratos, een heel erg sterke soldaat die ook bekend werd als ‘The Ghost of Sparta. In het voorgaande deel kon je zien hoe Kratos de God van de oorlog Ares versloeg en zo zelf de god van de oorlog werd. In deel 2 kun je zien dat Kratos in zijn harnas op Mount Olympus zit en wacht op bericht van zijn leger dat er weer een stad valt voor de Spartanen. Er komt geen bericht, en hij trekt er zelf op uit. Op dat moment wordt hij tegen gehouden door Athene, de godin van de wijsheid, maar Kratos luistert niet. Daarvoor boet hij, want zodra hij geland is pakt Athene een deel van zijn krachten af en brengt zo een standbeeld tot leven. Maar Kratos pikt dit niet.

Na een tijdje knokken en het spel onder de knie krijgen start een cutscene zich, hier zie je Zeus (de Oppergod) Kratos een zwaard geven, maar dit is niet zomaar een zwaard! Het is ‘The Blade of Olympus’. Maar even later blijkt dat Zeus je in de val heeft gelokt, Hij neemt al je goddelijke krachten af en steekt dat zwaard ook nog eens in je maag. Maar als Kratos door de handen van Hades de vergetelheid word ingetrokken krijgt hij een bericht van een paar titanen die ook wraak op Zeus willen, Zo wordt Kratos wakker, vecht zich uit de hel en zo kan je avontuur beginnen.

Er is heel veel vernieuwing in God of war 2 als je hem vergelijkt met God of War 1. Er is nieuwe magie, nieuwe hulpwapens en nieuwe tegenstanders. Net als in God of War 1 moet je tegen een aantal bekende mythologische personen vechten zoals Perseus. De hulpwapens waar ik het eerder over had zul je maar zo af en toe gebruiken aangezien je oude zwaarden veel coolere combo´s hebben en ook veel soepeler vechten.

Ook zullen er natuurlijk heel veel puzzels in de game zitten, zo sta je bijvoorbeeld in een smalle gang waar deuren met ijzeren punten langzaam op je af komen en je dat alleen tegen kunt houden door alle vijanden te

vermoorden. Een andere puzzel die er in zit is bijvoorbeeld allerlei schakelaars op tijd en in de goede volgorde overhalen.

De graphics vind ik zelf behoorlijk goed, dat is eigenlijk een van de grootste pluspunten. Als je ziet hoe gedetailleerd alles is en hoe prachtig het spel is zou je weten waarom ik dat vind. Wel een minpunt is dat de monsters erg veel lijken op monsters uit de eerste game en ook erg eentonig worden als je een stukje verder bent. Ook een minpunt is dat er geen multiplayer inzit, stel je voor dat je samen met een vriend lekker monsters en goden af kon slachten! Helaas biedt deze game ons die mogelijkheid niet.

Ik vind dat God of War 2 veel beter is dan zijn voorganger en ik verheug me heel erg op God of War 3 (ook al heb ik geen PS3).

Conclusie en beoordeling

None

God of War 2 is een lekkere hack and slash game met een geweldig verhaal en veel beter dan de vorige. Als jullie hem nog niet in huis hebben ga hem dan snel halen en speel the crapout of it.
8
Score
80
Score: 80
  • Pluspunten
  • geweldige graphics
  • leuke puzzels
  • oneindige combo's
  • Minpunten
  • geen multiplayer
  • soms word het nogal eentonig
  • enemies vaak hetzelfde als in het eerste deel.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Eindelijk, als ze dit goed aanpakken, kunnen we EINDELIJK realtime gamen (zwaardvechten woohoo!).

  • Dit hadden ze beter vanaf het begin kunnen doen. Dan had het mij wat meer aangesproken.

  • cool zo kunnen ze in de games een hoop nieuwe leuke dingen toevoegen.

  • @Tenshu: volledig gelijk. Ik dacht dat de Wiimote hier gewoon tot in staat was.



    Het kan overigens wel super zijn als sommige games dit perfect gebruiken. Dit is imo dé revolutie van de Wii, maar dat je hiervoor weer extra gaat moeten betalen gaat ervoro zorgen dat de support minimaal gaat blijven.

  • Tsja, dit had natuurlijk vanaf het begin gemoeten…

  • ja beetje een ''update''.

  • Dat gaat zeker geld kosten.

  • ja, denk t wel

  • Als het goed werkt is het zeer goed, maar dan moeten er ook games voor uit komen die het gebruiken.



    En ik hoop dat het niet te duur gaat worden.

  • Straks krijg je nog de Wii Motion Plus Extra… Dan wordt er nog een extra optoe aan toegevoegd waardoor je meer in de game wordt gebracht.

  • Ze zullen het wel net als de Expansion pack van de N64 bij de grote games doen waardoor je er toch voor zorgt dat het grote publiek de expansion krijgt.



    Ik voorzie dat de nieuwe Zelda gebruik gaat maken van deze functie en dus de Add-on erbij zal leveren.

  • Ik hoop dat nu wel Kid Icarus of Zelda of een andere grote Nintendo franchise dit zal gaan gebruiken. Het is idd wel een beetje laat.

  • Ik wist het gewoon en ik weet honderd procent zeker dat Zelda het gaat gebruiken, vraag me niet hoe xD.

  • mocht ook well de wii mote reageerde nou niet super..



    maar nog belangrijker is de vraag: komt er nog iets voor de echte gamers ipv die familie/super toegankelijke zooi.



    wordt tijd dat ze hun 'hardcore' fanbase een beetje brood geven


  • Dit had echt al vanaf het begin gemoeten! Maar het is toch wel heel erg tof!

  • dit had al vanaf het begin gemoeten

  • Moet je hem dan ook met drie handen vast houden? Want dan zie ik een probleem waar Nintendo waarschijnlijk over heen heeft gekeken.

  • Mag hopen dat dit niet Nintendo's E3 aankondiging is, dat zou namelijk mooi zuigen. Vorig jaar was Nintendo's E3 ook behoorlijk zwakjes.



    Een Zelda vanaf de grond af gebouwd voor de Wii met dit systeem zou wel een mooie aankondiging zijn. Maar goed het zal wel weer niet echt in een ijzersterke hardcore game komen.

  • dit is wel ubervet, ik denk me al in… een zelda game die elke beweging volgt

  • netjes

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren