1. Lost (X360)

Lost (X360)

De meeste mensen kennen de populaire serie Lost wel. Ik ook. Ik heb de serie zelf nooit gevolgd, maar het concept sprak me altijd al aan. Mensen die neerstorten met een vliegtuig en dan moeten zien te overleven op een nog niet ontdekt eiland, want daar gaat het in feite toch om. Met eten zoeken, kampvuren bouwen en zorgen voor fatsoenlijke sanitaire voorzieningen, krijg je in deze game niet te maken, maar van het eiland afkomen, dáár moet jij je op concentreren.

Elliott Maslow is een nieuw karakter in Lost. Deze mazzelaar stort neer

met de rest van Oceanic Flight 815 op een prachtig, nog onbekend eiland. Elliott is een fotograaf en is zijn geheugen kwijt. Hij kan zich niks meer herinneren van zijn verleden. In de game moet jij met Elliott je weg zoeken door de jungle, puzzels oplossen en de weg naar huis vinden. Wanneer je bepaalde dingen hebt gedaan, krijgt Elliott een flashback waarin hij zich steeds iets herinnert uit zijn verleden. In zo’n flashback moet je eerst proberen de juiste foto te maken, voordat hij zich daadwerkelijk iets kan herinneren. Zo kom je er spelenderwijs achter wie Elliott nou echt is en waarom hij steeds in elkaar wordt geslagen.

Nadat je bent neergestort, ligt Elliott ergens buiten westen in de jungle. Wanneer je wakker wordt, begint de game ingezoomd op het rechteroog van Elliott. Niks speciaals, maar toen zag ik pas hoe mooi het er allemaal uitzag. Niet alleen zijn oog, maar het héle eiland ziet er voortreffelijk uit. Het zonnetje schijnt er van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat en er zijn altijd wel wat verse kokosnoten te vinden op het stuk strand waar de overlevenden hun kamp hebben opgeslagen. Je komt met Elliott op de mooiste locaties, waarvan enkele de Lost-kenners meteen zullen herkennen. Zoals de Black Rock, de Dark Territory, de Pearl, Hydra, Flame en Swan Station. Ubisoft heeft echt moeite gedaan om Lost er prachtig uit te laten zien en dat is ze wat mij betreft gelukt.

Niet alleen de locaties waar je in deze game langskomt, zullen worden herkend, maar ook de personages in de game. Zo kom je meteen in het begin Kate al tegen, die er van een afstandje zeker niet verkeerd uitziet. Lock, Hurley, Sawyer en ga zo maar door, ze zitten er zowat allemaal in. Dat wil zeggen, iedereen uit de eerste twee seizoenen, want daar is deze game op voortgegaan. Het probleem wat er dan wel weer is, is dat niet ieder personage zijn eigen vertrouwde stem heeft. Sommige acteurs hadden namelijk geen tijd om het in te spreken. Als jij een verwoed Lost-kijker bent zal jij je er vast aan storen, maar voor de mensen die de serie nauwelijks kennen is dit niet echt een probleem.

Nog iets anders dat ze in mijn opzicht beter hadden kunnen doen, zijn de bewegingsmogelijkheden van Elliott. Hij kan lopen en rennen, maar daar houd het dan ook op. Wel kan hij met verschillende voorwerpen acties uitvoeren, maar die zijn meestal niet speciaal. Bijvoorbeeld het omhoog houden van een toorts of aansteker en het gebruiken van een fotocamera of pistool. Ook irritant is dat, wanneer je dicht op een voorwerp staat, je niet snel om kan draaien, want dan lijkt het net alsof Elliott tegen een onzichtbare muur op loopt. Dus moet je met een boog om een voorwerp lopen en dat is niet bevorderend voor de gameplay. Ook kun je dicht tegen een muur geen handelingen uitvoeren. Logisch, maar vervelend als je in een smalle grotopening staat zonder licht en iets je probeert te vermoorden.

Het hele spel wordt opgedeeld in 7 episodes. Dat is echter naar mijn mening te weinig. Deze game zou je in één lange avond uit kunnen spelen, ofwel, de game is te kort. Het op een avond spelen zal ik echter niet aanraden, aangezien ik mezelf een paar keer kapot ben geschrokken. Ik kan mij voorstellen dat sommige mensen dat een kick vinden, maar 's nachts nog even de lucht invliegen van angst is niet handig als je daarna rustig wilt gaan slapen. Een echte replaywaarde heeft Lost niet. Nadat je hem hebt uitgespeeld ga je hoogstens terug om gemiste achievements te halen. Nadat je in de singleplayer een episode voltooid hebt, speel je die vrij in het hoofdmenu. Zo kan je makkelijk bepaalde episodes opnieuw doen. Daardoor is dat geen probleem meer.

Conclusie en beoordeling

None

Lost is een zeer vermakelijke adventure-game. Ook voor de mensen die de serie niet kennen is dit een leuk spel, want het blijft gewoon een spannend verhaal. Voor de fans zelf is dit echt een must-have. Het ziet er prachtig uit en is zeer herkenbaar. Dat je dan wat minder kan bewegen, maakt dan weer wat minder uit. Wel vind ik het erg jammer dat dit avontuur al zo snel was afgelopen. Ook jammer dat ze niet alle echte stemmen in het spel hebben kunnen stoppen.
7,3
Score
73
Score: 75
  • Pluspunten
  • Graphics
  • Herkenbaarheid
  • Spannend
  • Minpunten
  • Bewegingscapaciteiten
  • Te kort
  • Niet alle orginele stemmen

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Nouja, volgens mij heeft Nintendo al zo gigantisch veel geld verdient dat ze ieder bedrag wel kunnen betalen nu. ^^

  • @freestyledeforce



    Daar gaat het toch niet om, als jij een boete krijgt voor fietsen zonder licht kan je die ook betalen, dan nog baal je ervan. Het is toch niet: O die hebben geld, dus een boete maakt niet uit.

  • Ze hadden moeten dokken net als Microsoft en Sony en niet zo eigewijs zijn…

  • What the hell is Anascape:S Wrm kan Nintendo niet Piranja aanklagen. Of andere bedrijven want er zijn nep wii's en nep controllers. Ik vind dit een nutteloze rechtzaak…

  • Nou gosse, dat jij het een nutteloze rechtzaak vindt, zal de rechter vast in z'n oordeel opnemen:)

  • It's all about the money, it's all about the…

  • Nintendo zal het patent kopen.

  • @gosse: Daar ben ik het nou echt mee eens, heb zo'n hekel aan 3e Party Controllers!

  • Ik heb ook een pesthekel aan 3rd party controllers.

    Ik begrijp trouwens ook niet waarom het bedrijf er nu pas mee komt.

    De wavebird is alweer een tijdje op de markt…

  • Tsja Nintendo probeer hier maar eens onderuit te komen.

    Als het Nintendo lukt om de rechtzaak te winnen dan balen Sony en Microsoft wel hard.

  • ze hebben tog genoeg geld verdient met de DS en Wii dan kunnen ze nu het wel betalen maar het is tog vervelend voor ze xD

  • Ze kunnen in beroep gaan maar ik denk dat ze zoals sony het hierbij zullen laten en zullen moeten betalen

  • Gewoon betalen die hap, ik wil namelijk nog zo'n controller kopen als ik een Wii heb :')

  • Het is ongelovelijk dom dat ze in hoger beroep gaan, want nu riskeren ze dat de Wii-mote uit de schappen wordt gehaald. Betaal die miezerige 21 miljoen gewoon…. =/

  • Ehhh, op de Wii-mote zit geen analoge stick.

  • 21 miljoen. Waar heb je het over. Pff.

  • Nou ja, Nintendo is altijd al een beetje koppig. Uiteindelijk zullen ze wel gewoon moeten betalen.

  • En de N64 controller dan?

    Eerste controller met analoge stick.

  • Gooi het gewoon op een deal en het is klaar.



    Het is vaak wel zo dat bedrijven alles wel erg laat aanklagen…



    Immersion tegen de grote 3 waar Nintendo buiten schot bleef was ook erg laat. Dat doen ze natuurlijk zodat de bedrijven niet meer een remodel uit kunnen brengen wegens de leeftijd van de console omdat dat teveel zou gaan kosten.



  • Magnavox gebruikte in 1967 al analoge joysticks , Vectrex gamepad stick is ook analoog en uit 1979 of zo .



    Nintendo moet gewoon schokken net als de andere twee , ze zijn aan de beurt en zitten toch tot aan hun nek in het geld .

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren