1. Race Driver: GRID (PS3)

Race Driver: GRID (PS3)

De nieuwe DTM Race Driver, nou Race Driver: Grid maar hé. Grid is de opvolger van de welbekende DTM-serie alleen de naam is veranderd om buiten Europa ook een succes te worden. Ik weet nog dat ik DTM Race Driver Two op de PlayStation 2 speelde en ik was er helemaal weg van, daarna ben ik vrolijk verder geracet met DTM Race Driver Three, ook alweer zo'n geweldig spel. Nu Grid als de opvolger aan de startlijn is gekomen kan ik het niet laten om weer achter het stuur te kruipen en deze naar de finishlijn te brengen. Alleen de vraag is lukt dat ook zo soepel als met de andere Race Drivers? Ik zeg: the lights standing on green and we are off! Go! Go! Go!

Dus ze hebben de naam veranderd in Race Driver Grid om meer naam te maken buiten Europa. Logisch als je ziet dat ze DTM niet kennen in Amerika of Azië en het klinkt trouwens wat beter dan DTM Race Driver. Want

Conclusie en beoordeling

Ik heb deze Race Driver met wat hobbels over de finishlijn kunnen krijgen en heb het met veel plezier kunnen spelen. Grafisch ziet het er zeer goed uit en het is leuk om met die dure auto's over die bekende circuits te rijden. Ook online alleen die geeft geen meerwaarde aan de singleplayer en er zijn gekken die niet kunnen rijden. Waar ik me ook aan kan storen is het schademodel, dat komt niet helemaal uit de startblokken.
9
Score
90
Score: 90
  • Pluspunten
  • De gameplay
  • Grafisch goed
  • Online...
  • De bekende circuits
  • De A.I.
  • Minpunten
  • online voegt niks toe aan de singleplayer
  • Het schademodel

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Vet! :D



    Alleen jammer genoeg duurt het nog wel even voordat het er is.

  • Wat is XNA ????

  • Hopenlijk komer ook programma's voor mediacenter, divx e.d. ?

  • jaja, 100 euro per jaar dikke reet met hun

  • Dat hadden ze trouwens op E3 al gezegd in hun persconferentie :-p

  • Die 100 euro is (als je goed leest) alleen maar als je spellen wilt maken. Dit nieuwbericht gaat er dus over dat er spellen die door mensen met XNA zijn gamaakt op XBLA komen.

  • XNA: xbox nooit alleen. nee geintje kheb geen idee, ik zou wel zo'n spelletje willen maken maar dan geef ik microsoft geld, zodat ze zelf nog meer geld kunnen krijgen door mijn spelletje. lekker is dat

  • Dat hadden ze trouwens op E3 al gezegd in hun persconferentie :-p

    En nu heeft MS het uitgebreid aangegeven tijdens haar keynote op Gamefest 2008



    Die 100 euro is (als je goed leest) alleen maar als je spellen wilt maken. Dit nieuwbericht gaat er dus over dat er spellen die door mensen met XNA zijn gamaakt op XBLA komen

    Soms vergeten mensen wel eens te lezen :)


  • Geen wonder dat Microsoft hier geld voor vraagt. Bedoel kijk naar die GamerPics en Themes.

  • een tijdje terug kon je al tijdelijke versies van de XNA games spelen (nu zie ik dat niet meer op Marketplace) en daar zat een heel leuk spelletje bij, maar ik weet niet meer hoe die heette. Iets met 'Friends' of zo (niet die comedyserie :P). Het had een South Park look-a-like sfeertje.

    En zo'n spel waarbij je met een kleutertekening een auto over obstakels moest laten rijden vond ik ook zeer leuk!



    (NB: Voor XNA moet je wél een beetje programeerkennis hebben. In feite koop je een 'developerskit' voor die €99. Maar daar hebben wij niets mee te maken als je die games gewoon wilt spelen.

    Wij leken kunnen die games die dus gemaakt zijn door semi-amateurs gewoon downloaden via XboxLive arcade net zoals we dat nu doen met het huidige aanbod aan arcade games)


  • Heb daar echt geen geld voor xD

  • @ Mole28

    Beter had ik het zelf niet kunnen vertellen ;)

  • Pff 800 points maximum voor een xna game is teveel voor mij ik vind dat die prijzen maar mx 400 mogen zijn zeker gezien het kwaliteits verschil met xbox arcade games.

  • XNA is helemaal gratis. Je kan gewoon gratis je games voor de PC ontwikkelen, alleen om je games op de XBox werkend te krijgen moet je licentie kopen voor de XNA Creators Club. En dat kost idd 100 euro, maar ook voor studenten is dat weer gratis ;)



    Ik heb het afgelopen half jaar ook een game gemaakt voor XNA, in samenwerking met de HKU, dus misschien moet ik die ook maar eens gaan submitten :D

  • lijkt me wel geinig… duurt nog even:P

  • Wat is XNA :P ?

  • Waar bijven toch XNA games. Ik dacht dat Mircosoft dit vergeten was ofzo, maar nu eindelijk komen deze games naar de Xbox Arcade toe.

  • Dat ga ik echt niet doen.

  • Die 100 euro is (als je goed leest) alleen maar als je spellen wilt maken. Dit nieuwbericht gaat er dus over dat er spellen die door mensen met XNA zijn gamaakt op XBLA komen.



    hehe, okee dan 8]

  • Voor mensen die zo boos zijn dat je als ontwikkelaar Microsoft een beetje geld moet betalen; 99 euro + 30% omzet is best wel goedkoop als je beseft dat je er:

    - een ontwikkelstudio voor krijgt.

    - onwikkeltools voor krijgt (liberaries waardoor je zelf niet meer hardcore een achievement systeem, online ondersteuning, etc. hoeft te programeren. Micky heeft dat al voor je klaar gezet).

    - Een manier krijgt om je games te distribueren.

    - Online support.

    - etc..



    Ik vind dat Microsoft veel fout doet en ik weet niet of XNA echt wat zal gaan worden (volgens mij krijg je teveel games van lage kwaliteit die de markt overspoelen, Arcade is vaak al slechte kwaliteit). Maar het idee dat ze zo laagdrempelig voor prive programmeurs en amateur developers de mogelijkheden bieden om games te bouwen en zeker ook zo gemakkelijk aan een groot publiek aan te bieden is wel erg stoer van ze.



    Voor 99 euro krijg je als je de game zelf schreef zonder micky support echt geen game -hoe klein dan ook- gepubliceerd en gedistribueerd.







Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren