1. Grand Theft Auto IV (PS3)

Grand Theft Auto IV (PS3)

Dit is mijn eerste review dus wees A.U.B. niet te streng.

Ik zal maar beginnen met de verhaallijn. Je speelt met Niko Bellic hij komt naar Liberty City om zijn amirikaanse droom in vervulling te laten gaan. Mooie meiden, sportauto's en grootte villa's. Dit heeft zijn neef Roman Bellic hem laten weten. Helaas liegt hij dit allemaal bij elkaar en is helaas een arme sloeber. Lekkende huizen, een slecht betaalde baan en diepe geld schulden. Niko werkt zich daarom omhoog in de criminaliteit om zijn broer te helpen.

Dan de voertuigen. De voertuigen zijn stuk voor stuk uniek. De ene ziet er goed uit en de andere ziet er lelijk uit, de ene trekt snel op en de andere trekt sloom op. En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. In de vorige GTA had je erg weinig verschil tussen de auto's. Dit is niet erg realistich omdat elke auto in het echt ook verschillend rijd. Dit is daarom ook echt te merken nu in GTA IV. Daarom is het aan het begin erg wennen met het rijden. In San Andreas kon je volgas door de bocht zonder dat je er uit vliegt. Als je dit bij IV doet dan ben je echt kansloos bezig. Of je auto vliegt dan over de kop of je auto is na een paar bochten al helemaal stuk.

Dan ga ik verder op de stad Liberty City zelf. Vergeleken met de vorige GTA's leeft de stad veel meer iedereen doet zijn eigen ding. Dit komt er ten goede omdat de stad gebaseerd is op New York. Dan is er nog een oog voor het detail. Op straat liggen lege koffie bekertjes en iedere persoon doet iets anders op staart. De ene belt de andere praat met iemand.

De missies zijn zoals gewoonlijk erg spectaculeer, maar wat erg jammer is is dat sommige opties alleen voor de missies zijn. Zoals: Aan auto's hangen en bijvoorbeeld je kofferbak open en dicht doen. Voor de rest zijn de missies net zoals de voorgaande GTA's. Jat een auto, bescherm de persoon en haal drugs op. Alleen dit maakt echt helemaal niks uit! De missies die blijven gewoon leuk om te doen.

De multiplayer is erg vernieuwend, want namelijk in nog geen een GTA was het mogelijk om multiplayer te doen. (Tenzij het een mod was.) Ik vind het persoonlijk erg leuk, want voor console gamers was dit nooit eerder mogelijk. De multiplayer bevat de standaard free mode, deathmatch en nog veel meer. Natuurlijk zijn er ook wat modi die je niet zomaar in elke game heb. En dit maakt de multiplayer erg special in GTA IV. Daarom is dit zeker een erg grote verbetering met de voorgaande GTA's.

Punten waar ik mij aan erg is dat hij vastliep. (Dat is inmiddels al verholpen doormiddel van een patch.) Dan het acosialen gedrag van de mede bestuurders. Ik rijd namelijk nog wel is rustig door de stad met bijvoorbeeld een erg zeldzame auto de infernus. Ik sta dan rustig voor de stoplichten te wachten en ineens beukte en auto in mijn achterkant. En dit gebeurt niet 1 keer nee dit gebeurt bijna bij elk stoplicht. Dan nog over de snelweg op de snelweg rijd je namelijk vaak erg hard. En het ergste wat je dan kan gebeuren is dat iemand zijn auto zo voor jou gooit. Je slaat over de kop en je hele auto is stuk.

Het is een erg leuke game, maar gewoon geen een game is perfect. Maar dit is zeker een 'Must have game'. Daarom zal ik je zeggen als je hem nog niet heb koop hem dan nu nog, want je mis echt wat!
9
90