1. Assassin's Creed (PS3)

Assassin's Creed (PS3)

Ik ben zo’n kluns die altijd overal tegenaan loopt. Werkelijk, er is geen lantaarnpaal die ik mis. Free running is dan ook echt niks voor mij. Halsbrekende toeren uithalen, op flitsende wijze van dak tot dak springen, nee, als ik me daar aan waag ben ik in no time een pratende zak gevuld met gebroken botten, dus dat doe ik maar niet. In plaats daarvan ben ik gewoon een pratende zak. Misschien is mijn kluns-zijn ook wel de reden dat ik me virtueel aangetrokken voel tot de Prince of Persia games. En is dat ook de reden waarom ik Assassin’s Creed wel hoog heb zitten.

Jouw opdracht is om enkele sleutelfiguren om te brengen. De aanpak voor elk slachtoffer is continu hetzelfde. Eerst verzamel je informatie door overal in de stad mensen af te luisteren, bepaalde figuren te zakkenrollen en zo nu en dan iemand hardhandig uit te horen. Dit is het hele spel door hetzelfde, en is dus, zoals eerder al gezegd, behoorlijk repetitief. Maar daarmee niet minder leuk, want het is echt wel boeiend gedaan, en ook dit komt weer door het verhaal. Elk stukje informatie wat je verzameld behoort weer tot het grotere verhaal, dus hoe meer info je verzameld, hoe meer je meekrijgt van het verhaal. Vervolgens gebruik je deze informatie om erachter te komen waar jouw slachtoffer zich bevindt, en hoe je deze het best om kunt leggen.[p][screenright id=84699] Met het free-running systeem in Assassin’s Creed ben je in no-time waar je wezen moet, en is het omleggen van jouw slachtoffers en het wegvluchten daarna een eitje. Praktisch alles is beklimbaar en Altaïr is behoorlijk lenig. De game doet dan ook wel denken aan een free-roaming Prince of Persia game. Jammer genoeg had hier wel meer ingezeten. Het systeem is erg leuk, maar na enkele uurtjes heb je het echt wel gezien. Jammer is dat de potentie er echt wel is maar totaal onbenut gelaten. Neem nou de torens die je beklimt. Om informatie te kunnen verzamelen is het van belang hoge punten in de steden te bereiken om zo een goed overzicht van de situatie te krijgen. Deze hoge punten bereik je simpelweg door het beklimmen van torens, wat hetzelfde werkt als elk ander gebouw beklimmen in de game. Hier hebben de makers een kans laten liggen om de diversiteit in de game te vergroten. Denk je eens in, hoe vet zou het zijn als deze torens puzzels waren zoals de Colossi in Shadow of the Colossus, gecombineerd met subtiel ren- en klauterwerk zoals we dat kennen uit Prince of Persia?">

[p] Jouw opdracht is om enkele sleutelfiguren om te brengen. De aanpak voor elk slachtoffer is continu hetzelfde. Eerst verzamel je informatie door overal in de stad mensen af te luisteren, bepaalde figuren te zakkenrollen en zo nu en dan iemand hardhandig uit te horen. Dit is het hele spel door hetzelfde, en is dus, zoals eerder al gezegd, behoorlijk repetitief. Maar daarmee niet minder leuk, want het is echt wel boeiend gedaan, en ook dit komt weer door het verhaal. Elk stukje informatie wat je verzameld behoort weer tot het grotere verhaal, dus hoe meer info je verzameld, hoe meer je meekrijgt van het verhaal. Vervolgens gebruik je deze informatie om erachter te komen waar jouw slachtoffer zich bevindt, en hoe je deze het best om kunt leggen.[p][screenright id=84699] Met het free-running systeem in Assassin’s Creed ben je in no-time waar je wezen moet, en is het omleggen van jouw slachtoffers en het wegvluchten daarna een eitje. Praktisch alles is beklimbaar en Altaïr is behoorlijk lenig. De game doet dan ook wel denken aan een free-roaming Prince of Persia game. Jammer genoeg had hier wel meer ingezeten. Het systeem is erg leuk, maar na enkele uurtjes heb je het echt wel gezien. Jammer is dat de potentie er echt wel is maar totaal onbenut gelaten. Neem nou de torens die je beklimt. Om informatie te kunnen verzamelen is het van belang hoge punten in de steden te bereiken om zo een goed overzicht van de situatie te krijgen. Deze hoge punten bereik je simpelweg door het beklimmen van torens, wat hetzelfde werkt als elk ander gebouw beklimmen in de game. Hier hebben de makers een kans laten liggen om de diversiteit in de game te vergroten. Denk je eens in, hoe vet zou het zijn als deze torens puzzels waren zoals de Colossi in Shadow of the Colossus, gecombineerd met subtiel ren- en klauterwerk zoals we dat kennen uit Prince of Persia?">

Conclusie en beoordeling

Natuurlijk, geen enkele game is perfect, en Assassin’s Creed dus ook niet. Toch hint deze game naar een zeer boeiende trilogie die met kop en schouders boven het next-gen geweld uittorent. Ik kan in ieder geval niet wachten op het onvermijdelijke vervolg!
8,3
Score
83
Score: 85
  • Pluspunten
  • Free running werkt goed
  • Leuk verhaal
  • Zeer sfeervol
  • Simpele missies maken dat het verhaal goed te volgen is
  • Minpunten
  • Er had meer ingezeten

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • de…tering…

  • ..de..tandjes…

  • Instant buy!

    Die mag er wel wezen zeg. 8]

  • O.O

  • rawwrr

  • Zo zo… Die mag er zekker wezen… ;)

  • Gaat dit nou een gewoonte worden dat er in games mooie dames spelen om meer verkopen te realiseren? :P Neemt niet weg dat ze eruuggg lekker is btw.

  • sex

    sells

  • Waar kan ik hem pre-orderen want nu is het een must XD

  • Mooie grote … ogen … helaas zit ze wsl zo niet in het game :-p

  • mooie dame, ze is overigens ook aanwezig op het M Festival komend weekend om de game te promoten.

  • Silico.. ik bedoel, hot ;>



    Dit plaatje is beter IG:



    http://www.pixmix.us/hqviewer.php?file=nvmduycyb8ngrg5ugdmq.jpg


  • He winnares van Siliconen Valley 2008 XD. Ze is wel mooi maar toch liever een brunette :P

  • Doet ze die rol ook in lingerie? :P

  • dat is zoooooon KK lekker model :D

  • joy

  • Yay, weer neptieten!

  • Silicone alert ja.

  • nou nou, poe poe, dasse… leuk speelgoed :p

  • eindelijk tieten(fake or real), dit is tenminste beter dan C&C 3.

    Daar had je zo'n Aziatische wijf met 2 ruggen

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren