1. John Woo Presents Stranglehold (PC)

John Woo Presents Stranglehold (PC)

Je bevindt je in een smal steegje met omgevallen afvalbakken, een wegrennende kat en waslijnen vol drogende kleding. Plotseling schieten er vanuit elke hoek leden van de Chineese maffia op je af om jou het loodje te laten leggen. De tijd vertraagt, je ontwijkt de kogels en maakt ze af.

Welkom in de wereld van John Woo presents Stranglehold.

Ik heb Stranglehold als een redelijk leuke, maar ook eentonige ervaring beleefd; de actie wist van geen ophouden en je zat op het puntje van je stoel, benieuwd naar wat zou volgen, al was dat spannende er na twee levels wel vanaf; waarschijnlijk zouden er toch wel mannetjes met pistolen komen die jij een lesje moet leren..

Zoals bij veel actiespellen/-films moet je je niet te veel focussen op de storyline, want zoals we ook al bij de John Woo-film 'Hard Boiled' hebben gezien, is deze niet al te diepgaand.

Ook in de game was alles nogal voor de handliggend en verwachten we de pluspunten dan ook uit de hoek van de gameplay.

Zoals ik al eerder zei, is er qua actie niks te klagen; zo schiet je per level zo'n 400 mensen neer, wat ik toch als 'redelijk veel' zie.

Ten eerste wil ik opmerken dat ik een beetje een arcade-gevoel bij dit spel heb gehad; aan het eind van elk level krijg je te zien hoeveel vijanden je hebt gekilled en wat je score is, waarmee je in de unlock-shop nieuwe dingen zoals filmpjes, concept-art en muziek kan verkrijgen.

Ten tweede vond ik het erg leuk dat je ook in je speelstijl een aantal dingen kon vrijspelen; precision aim, wat inhoudt dat je in Tequilla-time kan inzoomen op je slachtoffer en deze kan vermoorden - voor elk lichaamsdeel wat geraakt wordt, is een andere scene te zien, barrage, waarmee je voor korte periode extra vuurkracht krijgt en spin attack - hier heb je geen controle over Tequilla, maar worden alle tegenstanders in een bepaalde range uitgeschakeld.

Wel is het jammer dat alleen deze drie dingen te unlocken zijn en dat heb je al vrij snel gedaan. Van mij hadden er wat meer unlockables in mogen zitten.

Ook is het leuk dat veel van de omgeving interactief is; oplichtende (interactief bruikbare objecten lichten op) balken zijn geschikt om over te lopen, een touw kan dienen als kabelbaan en ga zo maar door.

Het verwoestbaarheidsgehalte ligt vrij hoog, want veel is kapot te schieten, zoals deuren en muren, maar je kan ook dingen laten instorten, zoals een hek kapot schieten waardoor een steenlawine bovenop je vijand valt, erg leuk dus.

Maar veel variatie zit er niet in deze game, het is vooral er op los knallen en pakken wie je pakken kan, maar soms krijg je wel iets anders voorgeschoteld, zoals mensen neerschieten met een machinegeweer vanuit een helicopter.

Juist door gebrek aan variatie heeft dit spel me niet zo diep geraakt; de tijdvertraging was wel aardig, slowmotion zag er gaaf uit, maar het ging maar door en door..

Dit spel heeft voor mij als een goed tijdverdrijf gediend, alleen geef ik de makers een tip mee om voor een volgende game toch met meer vernieuwende dingen te komen, zodat de spanning die ik in het begin voelde, de hele game bij me blijft.

Conclusie en beoordeling

Mooi spel, alleen de makers hadden het beter kunnen uitwerken door meer variatie in de doeleinden en meer unlockables. Al met al een game die de moeite waard is om sowieso een keer gezien te hebben.
7
Score
70
Score: 70
  • Pluspunten
  • Mooie cutscenes
  • Tequilla time
  • Unlockables
  • Minpunten
  • Al vrij snel eentonig
  • Oogt soms wat ouderwets

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • zou leuk zijn natuurlijk :)

  • nice!

  • vet strak cool

  • spannend :)

  • grof:P

  • Wtf!

  • Ja leuk 2012……

  • de oude engine



    Zet die oude maar tussen aanhalingstekens ;)

  • wat is dat nou om te zeggen: 3 tot 5x beter wtf… ga friet bakken ofzo!

  • wat dat dan wel niet zal gaan brengen.

  • Is wel leuk, maar ik vind ook dat Crytek het toegankelijker moet maken voor meerdere gamers om een game op een Cryengine te laten lopen, niet alleen voor de gamers die een HARDCORE PC hebben staan van ong 4000 euro

  • nice…

    mar 2012 pas…?

  • Jullie missen iets IG ;)..



    De CryEngine2 draait nu nog niet 100%, maar dit komt door de hardware van nu, de hardware bottlenecked de Engine ;)



    @Johnnyboy:



    Please start nu niet weer hetzelfde gezeur dat we zien in elk Crysis nieuws -_-'




  • dan is ps4 al (bijna) uit

  • Kom maar op ! :P

  • heb van daag een 9800GT aangschaft :) kreeg er ook assassing's creed bij en speel crysis nu op very high gewoon ziekelijk

    die kaart kost nog maar 140euro !!

  • Zijn we al bijna toe aan fotorealisme..? :P

  • Nou dan staan ons nog goede tijden te wachten!

  • Iedereen die beetje kennis heeft van kunstgeschiedenis weet wat er gebeurde toen de fotografie werd uitgevonden. De kunst werd voor het eerst abstract en het was gedaan met het realisme.

    Aangezien veel mensen denken dat games ook kunst is vraag ik me af: wat als het fotorealisme is bereikt??



    Ik voorspel dat we meer games zien die ook echt een game zijn.

    Titels als Okami, Zelda TWW, Braid….zijn misschien wel beter houdbaar dan het zogenaamde realisme van nu.



    Kijk eens naar de PS2 games….ik weet nog goed toen ik voor het eerst GT1 zag. Ik was weggeblazen. Als ik het nu zie krijg ik hoofdpijn van ellende. Als ik dat dan weer vergelijk met een tijdgenoot , pak hem beet REZ, vind ik dat toch wat beter houdbaar.




  • eerst zijn dan geloven hè ;p

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren