1. Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 2 (PS2)

Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 2 (PS2)

Vroeger (toen alles beter was), had ik als klein kind nog een rijke fantasie over wat ik graag wou worden. Was het eerst nog een dinosaurus wat ik wou zijn, werd het later opeens een Power Ranger. Acht jaar geleden was het heel anders. Toen liep iedereen te schreeuwen en rare handgebaren naar elkaar te geven. Reden was de succesvolle anime serie Dragonball Z, die vooral bekend werd door het veelvuldig geweld. Iedereen deed opeens hun favoriete persoonlijkheid en aanvallen na. De één deed de Kamehameha van Goku terwijl de ander weer een Gallick Gun van Vegeta uit zijn handen probeerde te toveren. Gelukkig is er geen reden voor inspanning meer, want sinds kort kan ik nu rustig zitten en toekijken hoe ik een gigantische Kamehameha afvuur in Dragon Ball Z Budokai Tenkaichi 2

Er zijn door de jaren heen meerdere titels van Dragon ball Z verschenen. Deze titels waren over het algemeen nogal middelmatig (sommigen ook verschrikkelijk), totdat de Budokai reeks zijn opwachting maakte. Dit was de eerste game die echt het Dragon Ball Z gevoel gaf, mede door de grafische stijl. Minpunt was alleen dat het meer aanvoelde als een Dead or Alive of Tekken, gezet in het Dragon Ball Z universum. Daarom hebben de makers van de Tenkaichi reeks niet stilgestaan, en het eerste wat je daarom zal opvallen, is het feit dat de gebieden waarin de gevechten zich afspelen enorm zijn. Je kunt vrijuit rondvliegen in gebieden, die rechtstreeks uit de anime komen, zoals Namek, Kami's Lookout en de Cell Games Arena. Doordat je meer vrijheid krijgt, krijgen de gevechten meer overeenkomsten met de serie. Iets wat ik nog miste in de Budokai reeks.

right! , of je hoort helemaal niets, maar je ziet wel een tekstballon met alleen uitroeptekens. Hier is dus blijkbaar niet al te veel tijd in gestoken, terwijl het geluid over het algemeen in gevechten vrij goed is om aan te horen. Wanneer de dialogen iets beter werden ingesproken, zou het me worst wezen wat er nog mis was aan Tenkaichi 2, want anders hoorde je wel weer uit mijn kamer iemand schreeuwen: KAMEHAMEHA."> right! , of je hoort helemaal niets, maar je ziet wel een tekstballon met alleen uitroeptekens. Hier is dus blijkbaar niet al te veel tijd in gestoken, terwijl het geluid over het algemeen in gevechten vrij goed is om aan te horen. Wanneer de dialogen iets beter werden ingesproken, zou het me worst wezen wat er nog mis was aan Tenkaichi 2, want anders hoorde je wel weer uit mijn kamer iemand schreeuwen: KAMEHAMEHA.">

Conclusie en beoordeling

None

Het is jammer dat Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 2 niet door mij is beoordeeld op de naam van de game, anders kreeg het wel een nominatie 'langste gametitel ooit' van mij. Desalniettemin krijgt Budokai Tenkaichi 2 een welverdiende voldoende van mij, mede door de geweldige gevechten die de naam Dragon Ball Z eer doen. Waren de dialogen maar iets beter en als de transformaties nu de gevechten eens niet onderbroken, kon het zelfs hoger scoren. Maakt niet uit, want dit is een must-have voor Dragon Ball Z liefhebbers.
8
Score
80
Score: 80
  • Pluspunten
  • Gameplay
  • De grote gebieden
  • characters om te kiezen
  • Audiovisueel netjes
  • Minpunten
  • Dialogen kunnen beter
  • Transformaties onderbreken het gevecht

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Als ze het goed gebruiken en uitwerken, kan het zeker iets worden.

  • KAn zeker wat worden als het online gaat!

  • laat maar zien wat ze er mee kunnen

  • binnekort zullen alle games er wel gebruik van maken dus.

  • Motion plus was al bij de release van de Wii mogelijk.

  • Nu nog een Mario Tennis Wii aankondigen. :)

  • Als ze het idd goed uitwerken kan het nog leuk worden. Hopelijk zonder mii's :P



    @ warrrbol

    En de trilfunctie was bij de release van de PS3 ook mogelijk ;) En zo kunne we doorgaan, maar t punt hierbij is dat bij alle consoles de nodige extra accesoires worden geleased naar de launch om meer uit je console te halen. En elke uitgever streeft hierbij natuurlijk naar meer opbrengsten. (Of zoals bij Nintendo: dikke winst :P)


  • joy

  • als iets simpel als wii sports tennis dagen kan boeien en nog steeds soms uit de kast komt, dan kan dit helemaal al iets worden.



    ben razend benieuwd welke meerwaarde de motion plus toevoegt.

  • leuk als het online gaat

  • Ik denk dat met de motion plus je gewoon de arm van de tennis speler bestuurd, ipv bij wii sports bij elke beweging di je maakt je hem laat slaan. Als dat gebeurt kan het nog wel wat leuks worden

  • Dit moet dus top spin gaan verslaan… mmm

  • Nice. Hopelijk wordt de Wii MotionPlus nog in vele andere games gebruikt.

  • Zal wel wat worden, maar ik zie veel mensen niet nog een tennisgame kopen (ervanuitgaand dat ze Wii Sports nog hebben)

  • Ja, dat is mooi! Ik vond het eigenlijk al raar dat EA Sports een sport als tennis zolang heeft overgeslagen. Maar hoezee, vervuld van vreugde zijn wij tennissers en tennisliefhebbers bij het horen van dit mooie nieuws. @broodje kroket. Ik denk dat Wii Sports voor veel mensen te weinig diepgang biedt; dus een tennisspel op de Wii met meer realisme zal het wel goed doen, hoewel er natuurlijk ook al topspin 3 op de markt is.

  • Ben benieuwd of ze een beetje overweg kunnen met de besturing :)

  • Klinkt wel tof. ipv een een klein swiepje te hoeven geven, moet je nu daadwerkelijk timen, je hele arm bewegen ed. Ik ben benieuwd. Misschien wordt Tennis ook wel weer zo'n reeks als NBA en FIFA :]

  • Daar houden we wel van:D

  • Driemaal hoezee voor EA!



    @ warrrbol: niet waar. De techniek daarvoor was pas later af ;).

  • Ik wil wel eens zien hoe dat precieze werkt dan.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren