1. WWE Smackdown vs. Raw 2008 (Wii)

WWE Smackdown vs. Raw 2008 (Wii)

Sommige mensen zullen WWE genaamd: World Wrestling Entertainment wel kennen, maar daar verder niks over, we gaan het hebben over WWE SMACKDOWN VS RAW 2008 voor de Nintendo Wii.

Ik heb deze game gekocht omdat ik op de TV ooit WWE zag. Later zag ik het als een game bij de Media Markt en dacht ik: ``Hee, dat lijkt me wel leuk,, Dus heb ik het maar gekocht. Laten we maar beginnen met mijn eerste Recensie:

Mogelijkheden: In Smackdown vs Raw 2008 heb je heel veel soorten mogelijkheden om het te spelen Bijv: Single match, Tag team match, Hardcore match, K.O & Triple Threat. In Tournament kan je een eigen carrière beginnen, kies een Superstar uit en beginnen maar. Aan het begin in Tournament moet je kiezen in wat voor soort type je wil vechten: Voor Smackdown of voor Raw (later kan je ook kiezen voor ECW) Je moet ook kiezen of je met gewone trucjes wilt vechten of met valse trucjes. Je hebt je eigen kamer met kalender TV en mobieltje, hoe verder en hoe beter je in je carrière bent hoe mooier je kamer wordt. Op je mobieltje kan je kijken of je een uitnodiging hebt gehad van iemand om tegen je te vechten. Zelf kan je ook kiezen met wie je samen wilt vechten of tegen wie je wilt vechten. Als je een wedstrijd hebt gehaald krijg je Training Points. Daarmee kan je jou Superstar beter laten vechten. Je MII poppetje die je hebt uitgekozen voor je profiel in Smackdown zie je ook als je hem wilt masseren. Hij kan Groen, Geel en Rood zijn. Als ie rood is heeft hij geen massage nodig, als hij geel is kan het maar hoeft niet perse en als je rood hebt heeft hij het echt nodig. Als je jou Superstar niet masseert en een wedstrijd start dan heb je minder leven, dus vandaar dat je jou Superstar kan laten masseren. Het uitspelen van zo een carrière kan 5 tot 6 of langer duren, maar je kan natuurlijk ook verder gaan met vechten en andere dingen unlocken. Het doel is om eerste te worden van alle Superstars, en als je dat bent win je de ring(die je om je buik doet en niet rond je vinger xD) Als je je carrière heb uitgespeeld krijg je 1 nieuwe superstar, plus een maar om weer te unlocken.

Controls: De controls werken verschrikkelijk lekker. Hier is een schema hoe je jou Superstar moet laten bewegen en laten vechten:

Superstar bewegen: Richtingsstick

Strike(aanvallen): Wii-afstandsbediening zwaaien

Running Strike(rennend aanvallen):Zwaai de Wii-afstandbediening(ver van de tegenstander verwijderd)

Running Grapple(rennend worstelen) Houd de A of B knop ingedrukt en zwaai de Wii-afstandbediening(ver van de tegenstander verwijderd)

Quick Grapple: Houd de A-knop ingedrukt en zwaai de Wii-afstandbediening

Interactive Grapple(interactief worstelen) Houd de B-knop ingedrukt en zwaai de Wii-afstandbediening

Strike Counter(tegenaanval) Zwaai de wii-afstandbediening

Grapple Counter(terugworstelen) Houd de A of B knop ingedrukt en zwaai de Wii-afstandbediening

Favorite Move(favoriete beweging) A-knop + B-knop + zwaai de zwaai de Wii-afstandbediening wanneer de gezondheidsmeter van de tegenstander geel is

Finisher(afmaker) A-knop + B-knop + zwaai de zwaai de Wii-afstandbediening wanneer de gezondheidsmeter van de tegenstander rood is

Pin Fall(pakken en vallen) Z-knop

Taunts(pesten) C-knop + zwaai de Wii-afstandbediening en/of nunchuk

Irish Whip(Ierse zweepslag) Zwaai Nunchuk + richtingsstick (om een richting te kiezen)

Eigen Superstar: Je kan natuurlijk ook je eigen Superstar maken. Als je je Superstar wilt maken kan je zijn grootte van spieren kiezen en wat voor spieren, je kan ook tatoeages kiezen en in welke kleur vorm enzovoort en voor kleding heb je petten, maskers(bijvoorbeeld gasmasker), broeken, schoenen, sokken, onderbroeken, en nog vele andere dingen. Je kan ook een eigen vechtstijl samenstellen voor de geselecteerde superstar(bijvoorbeeld je eigen gemaakte) Je kan zijn entree muziek kiezen naam en wat hij doet als hij binnenkomt.

Multiplayer+Single player: De multiplayer is in 1 woord overweldigend! Je kan samen een toernooi doen en Triple Threat en alle andere mogelijkheden. De single player is ook geweldig! Je hebt oneindig veel mogelijkheden om het hele spel uit te spelen. Voor de multiplayer en de singleplayer heb ik bijn geen woorden over!(zo geweldig is het)

Smackdown vs Raw 2008 voor de Nintendo Wii is zoals deze Recensie zegt geweldig. Het is een aanrader voor mensen die van vechten houden(en natuurlijk ook een beetje van de show)

Dit was mijn allereerste Recensie die ik ooit heb geschreven over een spel, reacties zijn welkom!

Groetjes, Vincent

Conclusie en beoordeling

Smackdown vs Raw 2008 voor de Nintendo Wii is een heel leuk spel voor zowel single-player als multi-player!
8,7
Score
87
Score: 85
  • Pluspunten
  • Grapics
  • Besturing
  • Multiplayer
  • Single-player
  • Mogelijkheden
  • Minpunten
  • Soms gaat zijn hand door het touw van de ring

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • juist

  • Metal Gear Solid heeft al altijd lange cutscenes, dat maakt het deels zo geweldig, waarom veranderen?

  • dat vond ik jammer van mgs4. heel knap gemaakt die cutscenes enzo maar daardoor vond ik mgs4 1 keer spelen wel genoeg wnat de gameplay was erg saai nu ligt die een beetje in de kast te liggen. erg overhyped game maar het was wel leuk hoor :P



    ik hoop dat kojima scripted events gaat gebruiken dat vind ik altijd wel vet.

  • Spijt van die geweldige cutscenes!? Ik heb er heel erg van genoten en vond ze nooit te lang. En imo blijft het de beste manier om een verhaal te vertellen, als ze maar goed uitgewerkt zijn.



    @hierboven, dat is gewoon MGS gameplay, niks aan veranderd door die cutscenes.

  • Ik vondt de idioot lange laadtijden erger, soms wel 10 minuten eerdat er weer wat op de hdd was geinstalleerd.

  • ja dat weet ik maar ik had wel gehoopt dat het wat interresanter was zeg maar. mooiere animaties, slimme AI misschien was het dan leuker om het nog een keer te spelen.

  • Daar had ik ook spijt van. Die cutscenes waren echt niet normaal lang. Wel mooi hoor, maar op een gegeven moment kwam het gewoon mn neus uit.

  • Kan je die cutscenes niet skippen?

  • Kojima heeft spijt van cut-scenes



    Hij geeft ruiterlijk toe dat dit niet de meest ideale manier is om een verhaal te vertellen. Hij is volop bezig met het verzinnen van nieuwe mogelijkheden voor het toepassen van dieper gaande verhaallijn, zonder dat het ten koste gaat van de gameplay.



    ————————–

    Volgens mij is dat iets anders dan spijt hebben van de cutscenes…



  • Lange cutscenes horen gewoon bij Metal Gear Solid, zo simpel is het. Ik heb me er nooit aan geërgerd, de mensen mogen blij zijn dat er games zijn waarbij het verhaal zo diepgaand is. Als dat verteld moet worden door middel van lange cutscenes, dan moet het maar.

  • Lange cutscenes, of ze nu mooi zijn of niet zijn een teken dat iemand een slechte game-developer is op dat punt. Ik weet dat alle Metal Gear fans dat niet willen horen, maar het idee van een game is dat jij als de speler interactief bezig bent en cutscenes zijn nu eenmaal niet interactief. Ze zijn wel soms nodig en je kan er heel erg van genieten, maar als ze te lang worden is de opzet van je spel \"fout\". Je bent dan niet meer bezig met een computerspel, maar met een soort van cgi-film waarin je soms keuzes mag maken. Een beetje zoals die oude boeken waarin je 4 pagina's las en dan een keuze maakte en je naar een ander pagina nummer doorverwezen werd en zo had je wat invloed op het verhaal. Maar uiteindelijk is het niet echt interactief.



    Nu voordat alle fanboys me verrot schelden. Ik zeg niet dat je hier niet enorm van kan genieten of dat metal gear slecht is (ik speel de serie al vanaf het eerste deel). Het is meer alsof je een film kijkt soms dan een game speelt, en dat is ook gewoon een keuze waar je voor kunt kiezen en waar je als \"speler\" enorm van kan genieten. Maar in termen van een interactieve ervaring maken? Dat is het gewoon niet meer. En ik persoonlijk vind het toch een zwakte bod als je een game geen game kan maken en het verhaal vertellen tegelijkertijd.



    Blijkbaar heeft Kojima dat ook eindelijk door…


  • Say what? This comes as a surprise…



    Ow wacht. Hij zegt niet spijt te hebben. Hij zegt dat het wss beter kon. Da's iets anders, Ruudje :D. Stel je voor dat je in het echte leven spijt had van alles wat beter kon. *Boehoe, een 9 voor Latijn. Als ik een half uur langer leerder had ik een 10!*. Zie je het voor je?

  • Ik ben het eens met Kojima. Het is soms wel fijn dat je het gevoel hebt dat je in de film meepseelt, maar die cutscene's zijn soms echt gewoon te lang.

  • Haha weer een jaar vertraging?!!

  • De cutscenes zijn inderdaad te lang. Ik had regelmatig dat ik heerlijk onderuit gezakt zat te kijken en dat je na 3 kwartier weer eens denkt: \"O ja, ik was aan het gamen\" en dat is niet goed voor een game. Wat mij betreft is een kwartier de max.

  • Ik kon geen genoeg krijgen van die MGS4 filmpjes, elke minuut was een meesterwerk ^^

  • Laat hem ff kijken naar games als Fahrenheit en straks Heavy Rain. Games die laten zien dat je zonder ellenlange cutscenes prima een verhaal kunt vertellen.

  • @Asgorath



    De Cutscenes in MGS4 waren allemaal interactief. Of je kon de camera inzoomen, flashbacks, of zelfs met de MKII (kleine robotje) rijden inzoomen en items pakken tijdens de cutscene. Dingen ontdekken die je anders nooit zou zien in de game! Ze waren soms idd erg lang, maar er was toch wel wat te doen tijdens die cutscenes.

  • @ Bassie_NL Jah, druk op start en dan skip cutscene



    OT: Dat maakt MGS uniek, houden die zooi!

  • ik vind die cutscenes juist geweldig

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren