1. Need for Speed ProStreet (PS3)

Need for Speed ProStreet (PS3)

Vergeet Carbon en Most Wanted, ProStreet is een totaal andere game dan zijn voorgangers. De voorgaande games waren voornamelijk gericht op de hele "underground" straatracing scene. ProStreet doet een totale ommekeer en gaat bovengronds. Georganiseerde racedagen op afgezette vliegvelden, industrieterreinen en in woestijngebieden vormen de hoofdzaak in ProStreet. Geen neonbalken meer, geen spinners en geen stad waarin je rond kan rijden maar puur en alleen performance auto's op circuits.

Naast deze omkeer in de setting heeft EA ook voor een totale verandering van het besturingssysteem gezorgd. Niet langer de arcade besturing in de stijl van Underground of Carbon waar je vaak met vol gas de bocht door kon, of via de vangrail een bocht met gemak kon nemen. Je rem zal je vaker gebruiken dan dat je in de voorgaande NFS games hebt gedaan, een scherpe bocht met 100 km/h nemen is iets wat je niet meer kunt doen. Het spel neigt meer richting een simulatie-game als Forza Motorsport, maar kan denk ik het beste vergeleken worden met Project Gotham Racing op sommige punten.

ProStreet lijkt totaal niet op de vorige games met zijn graphics. De plastic looks van de voorgaande games zijn vervangen met hardere, metalen looks, er is geen neon meer te vinden in het spel en alles ziet er gewoon stukken realistischer uit, en het spel is grafisch zeker vergelijkbaar met Forza Motorsport. Ook zijn er voor het eerst in een hele reeks NFS games weer schademodellen aanwezig: je auto's gaan geheid wat klappen krijgen, en dat is zichtbaar en merkbaar. Teveel schade zorgt voor slechtere performance, zo zal je minder goed sturen en je trekt minder snel op.

Naast gevolgen voor het uiterlijk en de besturing voor je auto is er ook een negatief effect voor je portemonnee: de schade zul je zelf moeten betalen. Gelukkig krijg je voor elke racedag een aantal "(total) repair makers", waarmee je lichte schade kan repareren, of je volledige auto kan laten herstellen indien je hem total-loss rijdt. Zijn deze tegoedbonnen op, dan moet je het zelf betalen, en helaas: een simpele restart bij een crash om onbeschadigd opnieuw te beginnen is niet mogelijk, de schade blijft aanwezig totdat je het gerepareerd hebt.

Dit is in combinatie met het hogere realisme in de game iets wat er voor zorgt dat je voorzichtiger moet gaan rijden, even een tegenstander opzij rammen resulteert in schade, de kans om van de baan te vliegen en een deuk in je portemonnee.

De game bevat deze modes:

Grip Mode:

Grip Race: De standaard race, neem het op tegen 7 tegenstanders op een (afgezet) circuit.

Grip Class: Vergelijkbaar met de Grip Race, alleen met 2 klassen, afhankelijk van je auto wordt je in Class A of Class B ingedeeld met 3 tegenstanders.

Time Attack: Zet de snelste tijd neer in 3 ronden. Er zijn 3 andere coureurs op de baan die hetzelfde proberen.

Sector Shootout: Zet in 4 sectoren de snelste tijd neer. Elke keer dat je de tijd verbeterd (je eigen of die van de AI) krijg je punten. Degene met de meeste punten wint.

Drag Mode:

1/4 Mile: Dragrace over een kwartmijl (ongeveer 402 meter). Perfect shifts zorgen er voor dat je de beste tijd neerzet in 3 pogingen.

1/2 Mile: Zelfde principe als de 1/4 Mile, maar dan over een halve mijl (804 meter).

Wheelie: Zet de langste "wheelie" neer, daarmee wordt bedoeld dat je op je achterwielen rijdt. Alleen mogelijk met auto's die genoeg PK hebben.

Drift Mode:

Drift: Drift door de bochten met de meeste stijl en snelheid, en scoor de meeste punten.

Speed Challenge:

Speed Challenge: Een point-to-point race met extreem hoge snelheden tegen 7 tegenstanders. Kleine foutjes kunnen fataal zijn dus pas goed op waar je rijdt.

Top Speed Challenge: Op eenzelfde baan als voor de Speed Challenge zet je nu bij een aantal vaste checkpoints een topsnelheid neer. De hoogste totale snelheid (elke checkpoint wordt opgeteld) wint de race.

Uiteindelijk zal je door het winnen van de bovenstaande gametypes de mogelijkheid krijgen om de King van elk discipline uit te dagen, met als einddoel de ultieme Showdown King te worden.

Conclusie en beoordeling

None

Als je geen zin hebt om te wachten op toppers, is dit een aanrader!
9
Score
90
Score: 90
  • Pluspunten
  • Hele goede NFS Game
  • Minpunten
  • irritante menu's

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Overigens gaf Cook wel toe dat dingen snel kunnen veranderen in de gamesindustrie en dat de zaken er volgende week weer heel anders voor zouden kunnen staan….



    -> met andere woorden ; VOLLEDIG NUTTELOOS BERICHT

  • Mooi

  • Ik ken het tweede deel uiteraard nog niet maar ik denk jammer…

    Het eerste deel vond ik erg leuk!

  • vond het tog al saai

  • Geen DL content voor zoiets ?Wat is dat nu voor een gezwam? of is gebleken dat de DLC voor het 1e deel niet aansloeg? Kan me er wel iets bij voorstellen , die rare petjes , enzo

    Dan moeten ze de de DLC koppelen aan nieuwe achievements , dan zijn er zat mensen die het downloaden vanwege die achievements.



    Tuinieren met Pinata poppen ….. Dat gegeven op zich zou al verboden moeten worden.


  • Kan natuurlijk nog veranderen maar ik vind het wel positief dat ze viva pinata een tijdje in de kast zouden steken en met iets nieuw komen na Trouble in Paradise.

  • Als ze heel erg gaan cashen dan lijkt het me onlogisch dat er geen deel drie komt.

  • hmpf het was toch een saai spel

  • De eerste DLC was crap, als ze nieuwe pinata's haddden toegevoegd had ik ze allemaal gekocht, maar die hoedjes had je geen reet aan.



    Verder ga ik deze game meteen halen, ben ik wel mijn 360 kwijt an mijn vriendin de komende maand:P

  • @braakneiging



    Dat DLC hoeft ook niet want viva pinhata 2 ondersteund de xbox live vision cam en er komen kaarten in de winkel met artwork/plaatjes van pinhata's en allerlei dingen voor de game. Die kaarten hou je dan voor de cam en het word ingeladen (meer ge-unlocked dus) in de game. Zo hebben ze wat meer geld in het laadje en je hopelijk verkopen ze zo meer live vision cams.



    De redactie had dit er wel even bij kunnen zetten zodat men ook zou begrijpen waarom er geen downloadbare content verschijnt voor de game



  • Wel jammer vond de eerste deel wel grappig en deze 2 deel ga ik denk ik ook halen.. Is iets anders dan het schooter geweld :P:P

  • lol, team pinata gaat gewoon met Conker aan de slag….





    Viva pinata is wel een leuk concept, maar na 2 delen lijkt het wel effe op te gaan zijn.



    je ziet aan de sequel al dat ze gewoon wat verder gaan op de basis en er geen supergrote veranderingen zijn, dus een derde deel lijkt ook niet echt interresant




  • Waarschijnlijk is dit toch niet de ultieme casual-game geworden waar Microsoft op gehoopt had. Zolang ik maar geen LittleBigPlanet rip-off zie, mogen ze van mij zoveel nieuwe dingen proberen als ze willen.

  • was te verwachten lijkt me

  • hmpf het was toch een saai spel



    Gast heb je het wel gespeeld..?

  • Geef mij maar Banjo!

  • Tja zo zul je maar zien dat als je met casual games gaat komen, ze allemaal langzamerhand zichzelf doodgraven.

  • Heb het spel ooit als demo gespeeld in een demo-pod van de X360, en vond het toen niet echt spannend. Als het team nou eens aan een conker game ging werken, zal je mij niet horen klagen :)

  • Geweldig spel is Viva Pinata. Wellicht dat ik deel 2 wel haal, maar deel 3 zou iets teveel van het goede worden…



    @ broodje_kroket

    Persoonlijk vind ik deze game iets te moeilijk voor casual. Niet dat het moeilijk is, maar die happy family's die je altijd op de (Wii)reclames ziet zouden dit niet aankunnen denk ik xD


  • Terecht, de games zijn nu niet bepaald een succes…

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren