1. Escape from Paradise City (PC)

Escape from Paradise City (PC)

Tegenwoordig wordt er mij overal verteld dat je schrijven voor het web anders moet aanpakken. Je zou korte, bondige tekstjes moeten schrijven van een zeshonderdtal woorden die gewoon to-the-point zijn en verder niks. Normaal gesproken heb ik het daar niet zo mee, maar in dit geval vond ik het helemaal niet zo erg om mijn tekst wat korter te houden. Ik wil in eerste instantie niet te veel woorden vuil maken aan dit spel en bovendien is het ook maar saai als ik twee pagina’s lang dit spel lig af te kraken. Voor één keer kan ik me dus wel vinden in deze ‘nieuwe aanpak’.

Een cocktail van genres om van over te geven

Nu ik het daar toch over heb… Escape from Paradise City is eigenlijk een speciale game, in een soort van ‘nieuw genre', zo je wil. Het combineert namelijk verschillende RPG-elementen met een beetje strategie toestanden en heeft ook wat weg van een Grand Theft Auto.

Dat klinkt op het eerste zicht allemaal best interessant, maar dat is het helaas allerminst. Je bestuurt je personage vanuit een bovenaanzicht wat je een goed overzicht geeft van de omgeving. Met de muis klik je dan verschillende plekken aan om acties en bewegingen uit te voeren. Het vechten gebeurt zoals in een doorsnee MMORPG, maar is uiterst saai. Het is klikken, klikken, klikken en hopen dat jij niet eerder dood valt dan je tegenstander. Je leert naarmate je in het spel vordert wel verschillende speciale dingen: zo heb je verschillende passive en active skills die je kunt aanleren. Die interface en al wat met het RPG-luik van het spel te maken heeft, lijkt echter klakkeloos overgenomen van World of Warcraft. Dat is op zich geen probleem natuurlijk en meteen ook één van de weinige dingen aan dit spel die wel goed werken.

Inspiratie is ver zoek

Jij loopt dus als één van de vier speelbare karakters rond doorheen Paradise City en het is jouw doel om de buurt over te nemen. Dit doe je door een soort van maffiabaas om te leggen waarna je verschillende handeltjes kunt overnemen: hotels, cafés, restaurantjes, enz. Hier gaat de game opnieuw in de fout en zelfs op alle gebieden.

Je speelt doorheen het spel als vier verschillende personages, elk met een eigen achtergrond. Dat zou je toch denken in alle geval. Bij deze game zijn die verhalen echter totaal ongeïnspireerd en saai; de karakters verschillen enkel in vechtstijl van elkaar en voor de rest komt het er opnieuw op neer om weer datzelfde te doen.

Ik wil ontsnappen aan Escape from Paradise City

Steeds hetzelfde doe je meer bepaald in ‘Paradise City’. Wanneer je de stad echter te zien krijgt, vraag je je toch af waarom ze deze naam gekozen hebben. Ook de stad ziet er namelijk volledig ongeïnspireerd uit. Je komt een boel mensen tegen die steeds hetzelfde doen, de gebouwen en de straten zien er ook haast allemaal hetzelfde uit en het geheel straalt gewoon helemaal geen sfeer uit.

De game weet het gevoel uit de titel dus zeer goed over te brengen, gezien je zo snel mogelijk weg wilt uit de stad. Daar komt dan nog eens bij dat ik ook gewoon zo snel mogelijk weg wou van achter mijn computer; dat was waarschijnlijk een gevoel dat men liever niet opriep...

Is er dan gewoon niks goed aan deze game? Wel, ‘niks’, dat zou ik niet zeggen. Grafisch ziet het er niet zó slecht uit en het concept op zich was ook best goed bedacht; de uitwerking laat echter spijtig genoeg te wensen over.

Conclusie en beoordeling

None

Escape from Paradise City is een game die ik je niet meteen kan aanraden. De levels,het verhaal, zo niet het geheel is ongeïnspireerd en straalt zelfs geen klein beetje sfeer uit. Het RPG-luik van het spel werkt best aardig, maar voor de rest kan het allemaal niet boeien. Zeker niet als je bekijkt wat er binnenkort nog allemaal op de markt komt. Jammer, want het was een goed concept; spijtig dat de uitwerking te wensen overliet.
3
Score
30
Score: 30
  • Pluspunten
  • Weet het gevoel uit de titel naadloos over te brengen, Goed concept, RPG-luik
  • Minpunten
  • Eentonig, ongeïnspireerd, opzet

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • joepie meteen halen -_-

  • Het zijn in ieder geval een heleboel leuke feel-good nummers… Jammer dat het spel zelf me dan weer totaal niet aanspreekt.

  • barf

  • Moby maakt mooie muziek, maar bodyrock vind ik niet echt geweldig. Ik heb haast de behoefte om iets te zeggen met koeien of melk zonder dat er een franchise is.

  • Born For This – Paramore

    Het minst kutte nummer van de lijst.

  • De tracklist van de pomponschudgame We Cheer is bekend geworden.

    pomponschudgame… het moet niet gekker worden

  • Quote:Born For This – Paramore





    Het minst kutte nummer van de lijst.



    Born for this is geniaal! Voor de rest is het casual scheize!




  • pfff deze game ga ik niet halen.

  • oke wat moet dit nou weer voorstellen

  • Born for this is geniaal! Voor de rest is het casual scheize!

    Geniaal, geniaal. Ik vind That's What You Get leuker.

  • Bleh

  • Huh wat is dit?

  • Overzoete poep…

  • M'n zusje wil m gaan halen, snel dr WII verkopen xD

    Even serieus: dit is gewoon de manier van nintendo om uit een hype een slaatje te slaan.

  • Allemaal van die blije shitliedjes.

  • We cry :(

  • @vaquing, het wordt niet eens door Nintendo ontwikkeld, of uitgegeven.

  • Tsjonge Gerard, je zal je lol niet op kunnen :)

  • Had ik niet verwacht van NamcoBandai.

  • uhm.. nee…

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren