1. The Legend of Zelda: Phantom Hourglass (NDS)

The Legend of Zelda: Phantom Hourglass (NDS)

Ik kan me het nog goed herinneren, de dag dat ik The Legend of Zelda: Ocarina of Time voor het eerst speelde. Het spel was zo verschrikkelijk mooi, verbijsterend en prachtig dat ik sindsdien een enorme fan ben van de Zelda reeks. Dan kan ik uiteraard een nieuwe titel niet voorbij mijn neus laten gaan, deze keer betreft het spel dat ik speelde The Legend of Zelda: Phantom Hourglass. Een vernieuwing in de Zelda reeks, laten we eens kijken of het spel wel de naam van zijn broer waard is.

The Legend of Zelda: Phantom Hourglass is het vervolg op The Legend of Zelda: The Wind Waker die op de Nintendo Gamecube werd uitgebracht. Op de terug weg naar Link's thuis eiland komt er plotseling een spookschip op dagen, Tetra stelt voor om het te gaan verkennen. Na een paar seconden klinkt een luid gegil en vaart de boot weg. Link springt er in een wanhopige poging achteraan, maar zonder succes. Link valt van de boot en drijft af naar een klein eilandje midden in de zee. Hij wordt al snel gevonden door een Fairy die hem helpt om zich te herinneren wat er gebeurd was. Al snel wordt het duidelijk dat Link zijn vriendin Tetra verloren was op het spookschip. Hij zal en moet haar redden, en dit gaat uiteraard niet gepaard zonder geweldige dungeons, wapens en bazen om je na elke dungeon een leuke uitdaging te geven.

Net zoals in The Wind Waker vaar je over de zee om nieuwe gebieden te bereiken. Iets wat in The Wind Waker een hoop gamers irriteerde. Nintendo heeft besloten om dat in Phantom Hourglass anders te doen, in plaats van in een zeilschip vaar je nu in een stoomboot, je tekent simpelweg de route met je stylus en je boot vaart er automatisch heen. Denk daarentegen nu niet dat je in de tussentijd rustig een bakkie koffie kan zetten, want er zijn zat wezens die je rustige reisje dolgraag willen verstoren. Het tekenen van de route die je met je schip gaat varen is maar een van de vele dingen in Phantom Hourglass waarbij je de mogelijkheden van de DS benut. Het varieerd van in een microfoon schreeuwen om iemand te bereiken, wezens van je af pulken en zelfs aantekeningen maken op het bovenste scherm (zie afbeelding 1).

Een traditionele Zelda game gaat natuurlijk gepaard met Dungeons en ijzersterke puzzels. De typische Zelda gamer zal zich af en toe wel achter de oren krabben bij het oplossen van de puzzels, het is makkelijker en korter gemaakt om korte speelsessies en de 'Casual Gamer' te helpen. Dit haalt daarentegen niet het Zelda gevoel weg, je krijgt nog altijd een heerlijk gevoel als je je hersens hoort kraken op een puzzel die daarna heel erg voor de hand blijkt te liggen. Een nieuwe toevoeging is de Temple of the Sea King, in deze dungeon werk je met tijd. De Phantom Hourglass (waarvan de titel dus is afgeleid) dient als een soort tegengif voor de dungeon, als je zonder de Hourglass de dungeon in zou gaan zou je leven langzaam opgaan. Daarom is het een race tegen de tijd om iedere keer het einde te halen voordat de Phantom Hourglass leeg is en je langzaam dood gaat.

Conclusie en beoordeling

None

Er zit altijd wel een hoop verschil tussen de Console en de Handheld versies, maar Zelda Phantom Hourglass heeft dat makkelijk overbrugt. Phantom Hourglass mag gezien worden als een volwaardig vervolg van The Wind Waker en zeker niet als een mindere in de serie. Het is dus een dikke 9+ waard!
9,3
Score
93
Score: 95
  • Pluspunten
  • De Gameplay werkt goed.
  • Vernieuwende puzzels door de mogelijkheden van de DS.
  • Een volwaardig vervolg op The Wind Waker.
  • Minpunten
  • Soms is het wat te makkelijk.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • … I think I just pooped a little…



    Anyhoo, afwachten dan maar. Ben echt super benieuwd naar Fable, maar twijfel nog steeds of ik niet beter Fallour3 moet aanschaffen.



    Btw, de vrouw van je vriend ombrengen lijkt me wel erg chill. Zou helemaal geinig zijn om met haar naar bed te gaan :P



    Eerste reactie trouwens, whoohoo!





  • Wordt vet, alleen jammer dat het niet vanaf het begin kan…

  • Vind ik idioot, breng dan de game een week later uit!



    En dat iemand jouw vrouw of kind om kan brengen vind ik ook maar lomp. Ben je dagen bezig geweest iets op te bouwen verziekt de ander het.



    Het lijkt me een toffe game, maar de multiplayer gaat het hem denk ik niet worden.



  • Nou, ze hadden de game al helemaal klaar, alleen de online functie fungeerde niet precies als Molyneux vond. Hij is dus op 't laatste moment hiermee bezig geweest, en brengt die update dus een weekje later uit. Ik vind het niet erg, liever een weekje later dan een slecht werkende Co-Op.

  • Leuk dat het mogelijk is, alleen wel jammer dat het wat later komt.

    Het lijkt me een toffe game, maar de multiplayer gaat het hem denk ik niet worden

    Ik heb er mijn twijfels over, maar multiplayer is altijd een hele goede extra. Bij een game als Fable 2 zijn er altijd mensen die spelen.

  • Waarom komt het nou later :(

  • Helaas, dan maar een week langer wachten met de aanschaf.

  • ik vind het zeer slecht dat ze tegenwoordig niet meer rekening houden met mensen die hun console niet op het internet hebben aangesloten..

  • Dit was toch al eerder gepost? :S

    Ach ik zit er niet mee dat het een weekje extra komt, heb ik in ieder geval genoeg tijd om de single-player te checken ;)



    @ Diplodocus



    Fable 2 is in eerste instantie gewoon een single-player RPG, de multi-player is alleen een extraatje ;)




  • De vrouw van je vriend ombrengen is inderdaad ziekelijk… Heb je voor niets al die tijd erin gestoken.

    Dat het een weekje later uitkomt, vind ik persoonlijk niet zo'n probleem. Kan je eerste nog rustig de single-player bekijken :)

  • haha ik vind het ook niet zo erg, kunnen de mensen uit mijn friendlist nog een weekje van hun vrouw genieten:P:P



    wat me ook vet lijkt is de hond van je vriend, de hele tijd slaan zodat het zo'n kut hond word… hehe:P

  • Op 1 scherm lijkt me nog altijd ontzettend vervelend. Bij San Andreas vond ik het ook niet tof. En je hebt trouwens een safety mode waardoor er in co-op geen burgers, familieleden etc. kunnen worden gekilled.

  • Maar er is toch ook een Achievement waarbij je de hele Campain met Co-Op moet spelen? dat gaat dan lastig worden

  • Jammer maar niet onoverkomelijk. Zolang ze maar niet het idee krijgen om co-op update betalend te maken maakt hij mij echt niet uit. Ik speel de game toch eerst door in single player.

  • Ik hoop dat fable zo een beetje men vervanger voor men oblivion verslaving gaat worden…

  • Ach who cares, er komen vast en zeker nog meer features uit nadat het spel uit is. Dus om hierover de aanschaf van de game uit te stellen is een beetje doelloos. Ben benieuwd of het nog echt word en belooftes volbrengt. Deel 1 was in dat aspect helaas wat minder!

  • de vrouw van je vriend vermoorden whaha, dan zie je pas echt wie je ECHTE vrienden zijn:P



    OT: Jammer dat het ietsje later komt, maar dan heb je ook wat;)

  • ach ja dan maar afw8ten

  • niet zo erg, heb toch geen gold ;) of eigenlijk :'(maarja dan nog zou ik wel een weekje kunnen wachten hoor :P

  • kan interessant worden, maar wel jammer dat het later komt

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren