1. Canis Canem Edit (PS2)

Canis Canem Edit (PS2)

Naar school gaan is geen pretje, tenminste in bepaalde gevallen niet. Zo is het Bullworth Acadamy toch niet de eerste plaats waar ik mijn geliefde kind heen zou willen sturen. Pestkoppen, sporthelden en nerds zijn hier continu met elkaar in conflict op een niet al te vriendelijke manier. De ouders van Jimmy Hopkins zien echter geen andere oplossing dan hun zoon hierheen te sturen, aangezien de kleine rat al van alle andere scholen is afgetrapt. Benieuwd wat deze jongeman beleeft op deze plek vol met rebellen? We lopen gezellig een dagje met hem mee.

Alles lijkt rustig bij de slaapkamers van de jongens op het Bullworth Acadamy, totdat een irritant gepiep een abrupt einde maakt aan de stilte. Het is pas acht uur ’s ochtend, maar de wekker gaat al af! “Zo gaat dat nou elke dag, de lessen beginnen om negen uur en voor die tijd moet ik nog het goeie pak en schoenen aantrekken”, legt Jimmy uit. “Met een niet gepast pak over het terrein lopen, is vragen om problemen. Nog voor je goed en wel je ogen hebt uitgewreven, kun je dan een leraar of ander surveillerend persoon achter je aan verwachten.” Gelukkig zien we in de kast van de kale vijftienjarige middelbare scholier de reguliere schooloutfit en is het veilig om over de drukke pleintjes van de campus rond te dolen. “Ronddolen? Dacht het niet, het is linea recta naar je les of anders is het melden bij het schoolhoofd. Stelletje laaielichters!”

Met een ochtendhumeur staat Jim voor zijn slaapkamer. Om wat frustratie kwijt te raken trapt hij eerst wat te slimme studentjes onderuit, om zich vervolgens op zijn skateboard al ollieënd naar zijn klaslokaal te begeven. Heeft ‘ie nog mazzel dat dit maal geen van de leraren zijn vergaande streken doorhad, want anders zou een taakstraf nog wel eens het gevolg kunnen zijn. Het gaat hier om een grasveldje maaien binnen een bepaalde, vooraf gestelde tijd. Meestal niet zo moeilijk om te voltooien, maar in de tussentijd een paar nieuwe vechtmoves leren van die oude dronken zwerver helemaal achter het schoolterrein is toch iets wat de gemiddelde tiener liever doet in zijn vrije tijd.

Conclusie en beoordeling

None

Als vierentwintig uur uit het leven van Jimmy Hopkins al zo opwindend zijn, kun je nagaan wat de volgende dagen, weken en maanden brengen. Er is altijd wel wat te beleven op het Bullworth Acadamy, zeker voor een stoere dude als Jimmy. Misschien kan hij het zelf nog wel het beste verwoorden: “Dit is geen goede school, deze plek zit vol pestkoppen en ander vervelend tuig”. En in dit geval is dat maar goed ook.
8
Score
80
Score: 80
  • Pluspunten
  • Origineel thema
  • Goed verzorgd
  • Zeer uitgebreid
  • Minpunten
  • Vrij gemakkelijk
  • Soms ietwat eentonige missies

Dit artikel delen

Over de auteur

kuk

Reacties

  • Doordat het veel moeilijker is om op de ps3 te programmeren, is daar rechtstreeks naar poorten vanaf de xbox360 bijna onmogelijk. Andersom kan het wel makkelijk though, wat dus resulteert in twee goede versies…

  • en dit nieuws zetten ze op de xbox pagina ? :P

  • Totaal nutteloze onzin om dit als nieuws te gaan melden. Het is niet interessant welk platform zij als eerste ontwikkelen ze hebben toch elke keer weer andere teams werken aan multiplatform games.

  • Als er maar een goede game uit komt.

  • had dan als 360 bezitter liever gehad dat ze de ps3 versie hadden laten vallen en zich hadden gefocused op de 360. Als het echter totaal geen invloed heeft op de 360 versie boeit het me niet behalve dat hierdoor de release date waarschijnlijk we langer op zich laat wachten (gelukkig toch al te veel must-haves de komende tijd)

  • Achja, dan kan je teminste makkelijk porten.. hahaha

  • heeft totaal geen waarde dit soort nieuwtjes

  • Beide versies zullen toch hetzelfde worden. Ze concentreren zich alleen maar meer op de PS3-versie omdat bij Skate 1 daar de meeste bugs te vinden waren.

  • Maar dan moeten ze niet de xbox gaan verwaarlozen.

  • Xbox 360 > PS3 porten = :X

    PS3 > Xbox 360 porten = :)

  • Veel goed PS3 nieuws vandaag :D

  • effe meestoken voor de grap : … waaruit we dus kunnen verstaan dat de 360 makkelijk PS3-ports aankan maar omgekeerd is het andere koek.

    Ik hoop dan dat Final Fantasy XIII niet minder gaat worden omdat hij ook op PS3 moet kunnen

    :-D

  • iig beter nieuws, dan al dat concurrentie gedoe

    Welke console beter verkoopt etc., want daar wordt

    ik nu toch wel een beetje hiebjé van

  • Nou mooi dan :)

  • YES ik heb als enige een ps3 en zie erg uit naar deze game :D

  • Mooi ik kijk er ook erg naar uit, en laat ik nou net een ps3 hebben :P

  • dat is goed nieuws dan word de ps3 versie wel mooier

  • Ach goed nieuws. :) Laat maar komen :)

  • @ Gemini: Wat een domme opmerking, soms is het gewoon makkelijker om een code naar een andere taal te converteren dan terug, dat kan heel goed voorkomen.

    En zo blijkt dus dat het makkelijker is om een PS3-versie om te zetten naar een 360-versie, dan andersom. Of dat nou aan de 360 of de PS3 ligt, dat maakt op zich niet uit, met die wetenschap schiet niemand iets op natuurlijk. ;)



    FFXIII heeft ook de PS3 als hoofdplatform, dus reken er maar op dat de 360-versie een prima port is.



    Criterion Games heeft dit als een van de eersten goed gedaan, en ik denk dat dit de manier is hoe er voor deze generatie ontwikkeld moet worden.




  • @ Warudin : … waarmee jij dus bewijst dat sommige mensen echt niet door hebben wanneer iemand gewoon ergens de spot mee drijft … :-p



    P.S. de \"White-engine\" (van ff xiii) wordt naar 't schijnt gewoon op pc geprogrammeerd en niet op een PS3-devkit had ik ergens gelezen, wat daar van waar is weet ik ook niet.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren