1. Call of Duty (PC)

Call of Duty (PC)

Call Of Duty, voor iedereen betekent het iets anders. Voor sommigen betekend het dat ze zich moeten melden bij de rechtbank als jurylid, voor anderen betekend het weer dat ze zich moeten melden bij het leger. Maar als ik Call Of Duty hoor denk ik gelijk aan het neerschieten van Duitsers, kruipend over de grond terwijl de bommen je om de oren vliegen. Niet in het echt, maar op de computer.

Don´t think, just shoot.

Ja, Call Of Duty; een on-rails, 2e wereld oorlog shooter die

zich afspeelt in Europa. In dit spel ben jij een soldaat die niet alleen een Amerikaans uniform draagt, maar ook nog is de eer krijgt om een Russische en een Engelse soldaat te zijn.Allemaal uitgerust met verschillenden wapens. Aangezien ik iemand ben van: één verhaal, één held en één goed einde vond ik dit wat jammer. Maar aan de andere kant was het ook niet zo erg aangezien er niet echt de nadruk word gelegd op de persoon met wie je speelt. En je dus ook niet echt een band krijgt met de held, die zich al schietend door het verhaal heen wurmt. Want veel meer hoef je ook niet te doen. Op een paar artillerie punten uitschakelen of af en toe eventjes wat Duitsers af schieten in een tank na ben je verder het hele verhaal aan het schieten. Dit klinkt misschien wat logisch voor een shooter. Maar ze hadden er wel iets meer tactiek in kunnen doen. Want nu kreeg ik op een gegeven moment het gevoel dat ik het hele spel op een rambo achtige manier zou kunnen door rennen zonder maar één keer dekking te hoeven zoeken. Ze hebben nog wel een andere manieren gevonden waardoor je dood kan gaan. Het soms zo chaotisch maken van de levels dat er overal Duitsers om je heen staan en overal granaten vliegen. Persoonlijk vind ik dit niet zo´n probleem want ik hou wel van een beetje chaos terwijl ik lekker blind in de rondte aan het schieten ben. Je hoeft dan ook totaal niet na te denken in het spel. Je doelen worden goed uitgelegd, een kompas wijst je de weg en verder is het gewoon richten en schieten. En zo gaat het dan het hele verhaal door en dat is niet heel erg lang zal ik je zeggen.

How is that headshot looking??

Als je even niet in een chaotisch gevecht zit. Dan kan je, je soms nog wel is gaan vervelen. En dan zoek je afleiding. Dus ga je maar een beetje om je heen kijken. Op wat kapot geschoten en wat dode koeien na is er niet zoveel te zien. En dat is jammer want de dode koeien zijn zo lelijk nog niet. Dus met de graphics is verder niks mis. Tenminste voor een game die ongeveer vier jaar geleden is uitgekomen. Alleen jammer dat het toch wat mist in detail. Verder had ik op het geluid vrij weinig op te merken. De geweren klinken niet heel echt, maar de granaten daarentegen dan weer wel. Verder is er genoeg ander geluid zoals het geschreeuw van je maten. Die overigens ook nog andere dingen doen dan schreeuwen. Ik vond dat ze je vrij goed hielpen met het afschieten van Duitsers en ze liepen verder ook niet op een irritante manier in de weg. Dus daar heb je ook alleen maar profijt van. In tegenstelling tot veel andere games.

Let´s kill some real Germans.

En dan heb je ook nog de multiplayer. En ik zal maar even met de deur in huis vallen door te zeggen dat ik die helemaal geweldig vind. De redes hiervoor zijn simpel. Het heeft een laag instap niveau en hij is gewoon heel erg vermakelijk. Niet alleen vanwege de spanning maar ook omdat je door wil blijven spelen om beter te worden. Het is alsof je, je muis niet meer kan los laten. Je hebt een paar simpele modes zoals: deathmatch en team death match. Het map aanbod is ook goed. Niet alle maps zijn even leuk maar zitten zeker wel wat leuken tussen. Ze zijn ook zeer gevarieerd sommigen zijn in een open veld en andere weer in een haven of in een kapot geschoten stad het zit er allemaal in. Net zoals de maps zijn niet alle servers even leuk maar zodra je een goede hebt gevonden kan je, je zeker voor een tijdje vermaken.

Conclusie en beoordeling

None

Call of duty is zeker niet perfect en heeft wat minpunten. Maar als je het dan weer van de andere kant bekijkt maken die minpunten ook weer niet zoveel uit. Maar toch is het jammer dat ze er zijn. En dan is er ook nog de geweldige multiplayer die je zeker voor een lange tijd bezig houdt.
9
Score
90
Score: 90
  • Pluspunten
  • Multiplayer.
  • Spannend.
  • Intens.
  • Graphics/geluid is ok.
  • Minpunten
  • Mist detail.
  • eentonige en korte singeplayer.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • ouch

  • Dat ze Dyjack maar de straat opschoppen.

    Dit is alweer een voorbeeld van een dev die dacht beter af te zijn bij MS…..kuch..*rare*…kuch

  • Die gasten moeten eens een keer aan het werk.

    Waar blijft Eternal Darkness 2. Zou leuk zijn als ze die aankondigen voor de Wii. Ach ik blijf nog steeds hopen….dus niet echt een reden om ze te onslaan vind ik.

  • Bale! Too Human zuigt toch

  • ach het leven is hARD

  • Too Human werd toch een trilogie? Lijkt mij dat de voorbereidingen voor Too Human 2 al klaar zouden moeten zijn…

  • en die medewerkers pikken da en dan dan denkt dat bedrijf nog dat ze terug komen als ze een nieuw project beginnen? ik zou zeggen NO WAY

  • Wel hoopt het bedrijf dat de medewerkers terugkeren als de voorbereidingen voor nieuwe projecten beginnen.



    Haha, kom op zeg. Eerst ontslaan ze je, maar als er nieuwe projecten komen kan je weer vrolijk terugkomen..

  • Arme rakkers maar Too Human zuigt gewoon.

  • @knirfie: de hint lijkt me hierbij dan toch wel duidelijk? :P

  • Ze ontslaan ze en dan hopen ze nog dat ze terugkomen voor een ander project? Ik zou echt zoiets hebben van wtf ik ga echt niet meer voor die mofo's werken!

  • Ontslagen of contract niet verlengd?



    Als je als bedrijf extra volk aanneemt om een project af te werken dat vertraging heeft opgelopen, dan veronderstel ik dat je die mensen geen contract van onbepaalde duur aanbiedt. Zo gaat dat alleszins in andere takken van het bedrijfsleven.



    Mij lijkt het dus eerder dat ze het contract van 26 tijdelijke werkkrachten niet hebben verlengd en wees maar gerust dat die mensen dat op voorhand wisten toen ze voor dat project werden aangenomen.



    Ondertussen hebben deze mensen dan weer extra ervaring opgedaan wat op hun cv kan en waardoor ze makkelijker bij een andere dev aan de slag kunnen.



    Je vraagt je soms af wie dit soort verhalen tot nieuws bombardeert want hier is echt niks nieuws aan.







  • Dat komt hard aan: heb je je uit de naad gewerkt voor een game, mag je daarna je koffertje pakken…

  • Too Human zuigt niet…

    Probleem is…. het hoogtepunt bereikt de game pas rond level 40.

    En het begin is echt doorbijten want ja, het begin is ongebalanceerd helaas. Vooral als beginner.



    Ik spendeer geen 200 uur aan een slechte game :P.



    Star Wars daar ent egen…. heb ik nog steeds niet uitgespeeld >.>.





Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren