1. Metroid Prime 2: Echoes

Metroid Prime 2: Echoes

Gisteren verschenen er veel nieuwe gegevens over het vervolg van Metroid Prime. De nieuwe gegevens komen van het Duitse Game Informer. Eerst wat technische gegevens rond Metroid Prime 2: Echoes. Echoes zal namelijk het Amerikaanse Progressive Scan (480p) ondersteunen. Retro Studios is nog in discussie over een breedbeeld optie. Daarnaast zal het spel op 60 frames per seconden in de multiplayer draaien. Ook zal Metroid Prime 2: Echoes zijn voorganger overtreffen als het over de visuele pracht van het spel gaat. Men kan ook verder kijken in sommige werelden en zijn er meer filmpjes aanwezig.

De Morphball zal in de multiplayer erg belangrijk zijn. Ten eerste kan de bal als verdediging gebruikt worden om te vluchten van personen. In de aanval kun je jouw vrienden rammen als je een Morphball bent. Als laatste is er ook nog een speciale optie voor de Morphball. Je kunt namelijk veranderen in een Death Ball waardoor je met één aanraking je tegenstander kunt doden.

Op de eerste beelden van het spel was al een donkere Samus te zien. In Metroid Prime 2: Echoes zal jij het moeten opnemen tegen deze ‘Dark Samus’. In het tweede deel krijg je ook weer wat oude wapens en functies terug namelijk de Grapple Beam, de Morphball Bomb en Power Bomb, de Boostball en de Spiderball. Deze wapens krijgen wel extra mogelijkheden en opties. Ook het zwaartekrachtpak komt terug. Net als in het vorige deel was het hierdoor mogelijk om je onder water te bewegen. Met een speciale toevoeging is het zelfs mogelijk om grote zeeën over te steken. Naast de oude spullen komen er ook enkele nieuwe toevoegingen van Visors en wapens door de toevoeging van de donkere en lichte wereld.

In de donkere wereld zijn er speciale gebieden met zogenaamde Luminoth kristallen. Als de speler met de lichtstraal op een van deze kristallen schiet zal hij een tijdelijk schild dragen. Zoals gezegd komen er twee nieuwe Visors. Naast de standaard Scan Visor zal er ook een Echo- en een Dark Visor zijn. De Echo Visor zal de omgeving in licht of donker veranderen waardoor sommige vijanden zichtbaar worden. Met de Dark Visor is het ook mogelijk om bepaalde dingen te zien die je normaal niet ziet. Als laatste heb je nu ook Seeker raketten. Met deze raketten kun je meerdere doelen tegelijk aanvallen. Zowel de Dark Visor als de Seeker raketten moeten gebruikt worden tijdens puzzels.

Er waren al enkele speelvelden te zien: het moeras, de woestijn en nog een onbekende wereld zijn veelal te zien op de nieuwe beelden. Retro Studios probeert de lava- en ijswereld zo veel mogelijk te vermijden. Waarom Retro Studios dit doet is nog niet bekend. De speelvelden bevinden zich op de planeet Aether, die door een Phazon meteoor is getroffen, net als Tallon IV in Metroid Prime 1. Door die inslag is de planeet dus opgesplitst in een donkere en een lichte wereld. De beide kanten zijn in gevecht met elkaar. Ondertussen moet Samus op zoek gaan naar de verdwenen Galactic Federation Troopers.

Dit alles gebeurt vanuit de tempelwereld wat het centrale punt is van Metroid Prime 2: Echoes. De donkere wereld van het spel zal bewoond worden door de Ing, terwijl de lichte wereld wordt bewoond door de Luminoth. Enkele vijanden uit het spel zijn de:

Space Pirate Commando: Deze Space Pirate heeft de beschikking over een Pulse Cannon en een granaatwerper. Deze vijand is alleen te zien met de Dark Visor. Daarnaast hebben ze een raketaandrijving en een schild. Space Pirates zijn niet constant in het spel te vinden.

Grenchler: Deze wezens leven op het land of in het water. Zij kunnen stroomschokken veroorzaken of bijten.

Armorbis: Een eindbaas die bestaat uit drie zandwormen. Je kunt hem verwonden door te veranderen in een Morphball en je dan vervolgens laten opeten om hem van binnen aan te vallen. De zandwormen gebruiken donkere projectielen om jou aan te vallen.

Shrieker: Bevindt zich half onder de grond en is alleen te zien met de Echo Visor. Het is een plantachtig wezen.

Inglet: Het kleinste slijmwezen valt alleen aan wanneer ze in gevaar is. Wanneer ze in grote groepen aanvallen kunnen ze gevaarlijk zijn.

Warrior Ing: Deze wezens zijn de grootste vijand van Lumonoth. Zij hebben de mogelijkheid om deuren te openen en kunnen ook hun eigen soort aanvallen

Hunter Ing: Deze vliegende wezen kunnen aanvallen met hun tentakels en hebben de mogelijkheid om door muren en obstakels heen te vliegen.

Naast informatie over deze wezens is er ook nog wat bekend geworden over het normale wapen en de Charged Beam. De Power Beam van Metroid Prime 2: Echoes wordt uitgebreid met een lichte en een donkere variant. Beide hebben een limiet aan munitie. Met de lichte variant kun je de donkere wezens uit de donkere wereld aanvallen. In de lichte wereld kun je de wezens logischerwijs met de donkere variant aanvallen. De donkere wezens geven als ze dood zijn ook donkere munitie af. Hetzelfde gebeurt bij de lichte wezens.

Als laatste is er ook wat bekend gemaakt over de opbouw van de speelvelden. Zo worden de velden op gameplay ontworpen en komen er later pas textures in die gemaakt worden door een ander team. Als laatste heeft het team nog zitten denken aan een andere knoppenindeling maar waarschijnlijk blijft het vertrouwde Metroid Prime 1 systeem grotendeels overeind.

Dit artikel delen

Over de auteur

Crew De redactie van InsideGamer.nl

Reacties

  • Meer van hetzelfde, maar dat is in dit geval niet erg.

  • ohhhhhh multiplayer lijkt me stoer

  • wauw kicke game

  • Meer van het zelfde, maar wel meer van iets wat al helemaal de top in de gamewereld is … dus dat is niet erg … wel compleet nieuw verhaal dus we mogen eigenlijk niet zeuren.

  • Is wel bijna hetzelfde. Maar ben benieuwt of het nu wel wat moeilijker is dan de 1e deel.

  • Waarom worden de vuur en ijs werelden zoveel mogelijk vermeden dan?

  • Oow ik wacht heel erg op deze game :) multiplayer heb ik nog steeds mijn twijfels over trouwens, had dat dan online gedaan. splitscreens kan echt niet meer.

  • vuur en ijs gaat niet samen ;)

  • Vette shit, ik ga em zeker halen!

  • vind het alleen een beetje jammer dat er niet gezegt is dat er spoilers in dit bericht zitten

  • Hey Jalf dat vind ik een foute gedachten, waarom moet alles online? Je kan toch ook gewoon met je maten op de bank lekker knallen? Kijk naar Halo, die heeft toch ook een splitsreen optie? Dat online gedoe met een console kost alleen maar geld. Ik blijf er bij dat je gewoon het beste online kan gamen met je pc.

  • nou Big_J ik vind het wel chill online, die ene keer in het jaar dat jij en de andere naar mij komen wil ik wel online…….vette shit!

  • Online is voor mij geen must t belangrijkste aan een game vind ik vaak wel een goede singleplayer mode en een goede online mode vind ik vaak een leuk extratje.

  • en sommige zeggen dat nintendo kiddy is :P

  • mwa vond deel 1 niet leuk en denk ook niet al teveel van deze, multiplayer lijkt me niks voor deze game

  • hmm….lijkt me een vette multiplayer na iets van 8 jaar geen metroid spellen meer te hebben gekocht (voor gb en snes) kan ik niet w8en tot deze uitkomt.

  • @Big_J. ik heb een hekel aan splitscreen. Je kan gewoon bij elkaar op het scherm kijken, waar je tegenstander zich bevind. Ik denk dat jij nog geen games via Xbox live hebt gespeeld, want online gamen op de console heeft wel degellijk toekomst.



    Metroid speel ik toch alleen, dus voor mij maakt het geen moer uit DAT er uberhaupt een multiplayer in zit…

  • Wow!!! Ik raak steeds enthousiaster over deze game, hebben hebben hebben! Naar deze game kijk ik 10 keer zoveel uit als naar Zelda, aangezien deeltje 1 het beste spel is wat ik ooit heb gespeeld, en nu ik er steeds meer over hoor lijkt deze game nog beter te worden! *zucht* Jammer dat ik nog godsgruwelijk lang hierop moet wachten :(



    ,,Retro Studios probeert de lava- en ijswereld zo veel mogelijk te vermijden. Waarom Retro Studios dit doet is nog niet bekend."



    Ik denk van wel, aangezien je in MP1 die delen al had, als respectievelijk Magmoor Caverns en Phendrana Drifts. Waarschijnlijk willen Retro Studios (of Nintendo) er nieuwe landen indoen, omdat ze anders te veel op de oude gaan lijken.



    Multiplayer lijkt me trouwens ook vet :D!





  • leuke plaatjes

  • Ja idd de graphics waren uitmuntend op de cube. MP Echoes wordt echt 1 van de beste games op cube samen met Zelda.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren