1. Two Worlds (X360)

Two Worlds (X360)

Wat nu? Heb ik het verkeerde spel gekocht? Die gedachte dwaalt door mij heen bij het opstarten van de RPG Two Worlds. De link naar het spel Oblivion was het eerste dat mij opviel. Is het spel nu precies hetzelfde? Of is toch wat anders?

A comforting thought or a deliberate illusion?

Neen, het spel is anders dan Oblivion. Het verhaal is dan ook veel anders. 300 jaar voordat het huidige spel zich afspeelt, is "The God of Destruction", Aziraal, losgebroken. Deze egoïstische god negeerde het verbond geemaakt door de goden en ging het maar op zijn eigen manier doen. Hij bracht de horde Orcs (tja, hoe kan het ook anders) weer samen, en viel de bewoonde wereld aan. Dit lieten de mensen en goden natuurlijk niet toe, en zorgden ervoor dat hij werd verbannen. Ze zeiden dat hij vermoord was. Wat blijkt nou? Volgens de legendes van de Orcs was Aziraal niet vermoord, maar opgesloten. Hoe kan jij, als simpele bounty hunter, hiet nou wat mee te maken hebben? Jij bent de afstammeling van de mensen die de "seal" van de deur van de tomb waar Aziraal in zit kunnen openen met een sleutel. Jouw ouders dachten niet na, en verkochten de sleutel. Deze sleutel werd in stukjes gebroken, en deze bevinden zich in verscheidende stukken delen van het land. Jij als afstammeling mag het natuurlijk weer fiksen. Kan het nog erger? Ja dus. Jouw zus wordt ontvoerd door een groepje mensen die Aziraal weer terug naar de aarde willen brengen. Deze eisen de sleutel in ruil voor je zus. Pfft...

Maar het lijkt toch wel op elkaar?

Ja, Oblivion en Two Worlds lijken opelkaar. Dit komt vooral door de omgeving en de 3rd person view. Hoewel Two Worlds zich focust op de 3rd person view, en Oblivion meer op de 1st person, lijken deze nog steeds bijzonder veel op elkaar. De sfeer hoewel, is opmerkelijk anders. Als ik Two Worlds speel heb ik op sommige plaatsen een Zelda gevoel met een Fable tintje er aan. Ook is de omgeving groter dan die van Oblivion, de speelwereld van Two Worlds heeft inclusief een woestijn en een strandje erbij. De variatie in de speelomgeving is dan ook een stuk groter dan in Oblivion. Maar genoeg over deze eindeloze vergelijking van Two Worlds en Oblivion!

Audiovisueel & Animaties De graphics zijn niet om naar huis te

schrijven, net zoals het geluid. De voiceacting is belachelijk slecht, en dat geeft het spel een grote minpunt. Veel minder slecht zijn de graphics; ze zijn niet lelijk, maar niet een "visueel spectakel". Het levelscalen is ook niet echt een groot succes, maar niettemin, de gebieden zien er wel gelikt uit. Je kan van het mooie uitzicht genieten als je op een berg staat, en dat geeft je wel die bepaalde "fantasy feeling" die veel games je niet kunnen brengen. De animaties van je character loopt redelijk soepel, hoewel wanneer je springt je opeens statisch in de lucht blijft zweven en dan terecht komt. Ook de bewegingen die je maakt met het vechten zien er ook leuk uit, en geeft de game toch wat extra.

What's that? [p]In Two Worlds vecht je tegen een redelijk groot aanbod van fantasy creatures, zoals de niet zo heel originele Orcs, Ogres, en draken, maar ook tegen bijvoorbeeld skeletten. Ook leuk is dat er 's avonds geesten verschijnen van de NPC's die jij hebt afgemaakt, en die extra moeilijk, maar leuk zijn om tegen te vechten. In het spel speel je meestal tegen dieren, dus het is moeilijk te bepalen hoe de A.L. is. Wat ik van de Orcs en sommige mensen waartegen ik gevochten heb gezien, zijn ze best wel slim. Een boogschieter rent bijvoorbeeld voor je weg als je hem probeert aan te vallen en schiet van een verre afstand op je. [p] Een RPG met een multiplayer?! Jazeker dames en heren! Two Worlds [p]

is een van de eerste RPG's met een multiplayer via Xbox live. Maar, hoe gaat dit in zijn werking denken jullie waarschijnlijk. Dat gaat als volgt, je kiest een character, en joinen maar! Dan kom je in een match terecht waar twee teams elkaar moeten proberen te doden. Als je een match joined zijn er twee "portals" in twee verschillende kleuren. Jij moet als player zo snel mogelijk naar de portal rennen. De kleur van de portal bepaalt met wie jij speelt. Als je goed bent, rent iedereen natuurlijk naar de portal waar jij in zit, als je slecht bent, proberen ze dat juist te vermijden...[p]">

What's that? [p]In Two Worlds vecht je tegen een redelijk groot aanbod van fantasy creatures, zoals de niet zo heel originele Orcs, Ogres, en draken, maar ook tegen bijvoorbeeld skeletten. Ook leuk is dat er 's avonds geesten verschijnen van de NPC's die jij hebt afgemaakt, en die extra moeilijk, maar leuk zijn om tegen te vechten. In het spel speel je meestal tegen dieren, dus het is moeilijk te bepalen hoe de A.L. is. Wat ik van de Orcs en sommige mensen waartegen ik gevochten heb gezien, zijn ze best wel slim. Een boogschieter rent bijvoorbeeld voor je weg als je hem probeert aan te vallen en schiet van een verre afstand op je. [p] Een RPG met een multiplayer?! Jazeker dames en heren! Two Worlds [p]

[p] is een van de eerste RPG's met een multiplayer via Xbox live. Maar, hoe gaat dit in zijn werking denken jullie waarschijnlijk. Dat gaat als volgt, je kiest een character, en joinen maar! Dan kom je in een match terecht waar twee teams elkaar moeten proberen te doden. Als je een match joined zijn er twee "portals" in twee verschillende kleuren. Jij moet als player zo snel mogelijk naar de portal rennen. De kleur van de portal bepaalt met wie jij speelt. Als je goed bent, rent iedereen natuurlijk naar de portal waar jij in zit, als je slecht bent, proberen ze dat juist te vermijden...[p]">

Conclusie en beoordeling

Als het aan mij ligt, mag Two Worlds zich meten met Oblivion. Het unieke vechtsysteem, de eindeloze mogelijkheden en de sidequests zorgen voor een lange speelduur!
8,7
Score
87
Score: 85
  • Pluspunten
  • Vechtsysteem
  • Now this' real free roaming!
  • Multiplayer
  • Variatie in speelomgeving
  • Minpunten
  • Slechte voiceacting
  • Soms vage quests
  • Gebruiksonvriendelijke inventory

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren