1. Devil May Cry 3: Dante's Awakening (PS2)

Devil May Cry 3: Dante's Awakening (PS2)

Ik moet zeggen, ik heb normaal niet iets met Japanse games, maar voor DMC3 maakte ik een eenmalige uitzondering. Gelukkig maar dat ik dat gedaan heb.

Het verhaal

Ik geef toe, voor DMC3 wist ik niet eens dat de Devil May Cry-reeks bestond. Shame on me. De hoofdrolspeler is Dante, in mijn eerste impressie een blonde mafkees, maar toen ik de cutscenes zag veranderde dat beeld. Het verhaal speelt zich af tussen de twee broers Dante en Vergil. Dante en Vergil zijn allebei zoon van Sparda, een demoon die de portal tussen de demonenwereld en de mensenwereld heeft afgesloten om de mensheid van de ondergang te redden. Voordat hij dat deed, heeft hij alseerst even een vrouw zwanger gemaakt, die Dante én Vergil een amulet heeft gegeven. Door dit 'ongelukje' zijn Dante en Vergil veranderd in half-demonen waarvan Vergil de evil guy is, terwijl Dante een good guy is die de aarde moet redden van zijn ondergang. Dante heeft geen flauw idee wat het amulet nou doet, maar Vergil weet het donders goed. Op een dag komt vanuit het niets een gigantische toren uit de grond. Wat blijkt nou? Deze toren is de portal tussen de demonenwereld en de mensenwereld. Dante, als nieuwsgierig knaapje, komt er natuurlijk op af. Hij moet zoals Superman de wereld redden.

Graphics & The Sound

De graphics van DMC3 zijn voor het prehistorische jaartal genaamd 2005 goed. De omgevingen ogen mooi, en Dante ziet er gelikt uit. De textures zijn ook goed. Hoewel het soms wat donker is, zijn de graphics geslaagd. De sound. Soms een beetje teveel, in mijn mening. Je moet maar van de hard rock houden die zich in gevechten afspeelt. De stem van Dante is mooi ingesproken. Als hij slaat maakt hij zoals we verwacht zijn van een goed betaamde Japanse game een 'uh' geluidje er bij. De sound is goed. Net zoals de stemmen van alle andere NPC's in het spel. Nou, stemmen? Meer gebraak van de demonen.

Le Gameplay

Het is een hack & slash game. Dit betekend dat je jezelf door de levels moet gaan hakken met diverse wapens, doch je soms wel moet puzzelen. Wapens krijg je meestal als je een boss hebt gedood. Maak je zoveel mogelijk combo's, krijg je combopoints, die je aantal 'red orbs' (het betaalmiddel in DMC3, waarmee je dingen zoals potions mee kan kopen) bepalen. Het uiterst originele wapen moet toch wel het elektrisch gitaar zijn. Hier mee voer je als het ware een concert op, waardoor je vleermuizen kan bedienen. Om maar te zwijgen over de twee pratende zwaarden.

Aan het begin van elke missie kan je items kopen (tevens ook bij bepaalde standbeelden). Deze varieren van potions tot nieuwe aanvallen. Dit wordt betaald met red orbs. Na elke missie krijg je aan de hand van je status red orbs. Je kan S, A, B, C, of D halen. S is als je het geweldig hebt gedaan, terwijl B 'mwah' is. Je kan aan een begin van een missie ook van klasse kiezen; Gunslinger, Swordmaster, Trickster, en Royal Guard. Hoe meer demonen je het stof laat bijten, hoe meer experience je krijgt in die bepaalde klasse. Elke klasse heeft zijn eigen 'style' attack, zo heeft Gunslinger een attack waarmee je met twee pistolen op meerdere targets tegelijkertijd kan schieten. Dit zorgt er voor dat het spel een hoge replay waarde heeft. Ook heeft het spel een groot aanbod van een reeks bosses. Het is jammer dat ze niet allemaal even origineel zijn.

De cutscenes voegen ook iets extra's toe aan het spel. Ze vertellen het verhaal in vloeiend lopende filmpjes. Jammer genoeg zijn deze meestal overdreven.

Nog een paar extra punten

Door het spel heen zijn er secret missions. Deze kan je krijgen door bijvoorbeeld een rode diamant te bekijken of ergens van af te springen. Door deze secret missions krijgt het spel een nog hogere replaywaarde dan het al had. Je kan namelijk niet al de secret missions in een keer uitspelen zonder dood te gaan. Dit is ook een pluspunt.

De omgevingen zijn ook gevarieerd; van een straat tot de ingewanden van een vliegende slang. De omgeving biedt meestal mogelijkheden om meer orbs op te halen, die je weer kan besteden aan mooie items om de levensduur van Dante te verhogen.

Met dit ben ik aan het einde gekomen van deze review.

- Mijn eerste review, don't play hard on me.

Conclusie en beoordeling

None

DMC3 is een volwaardige game geworden in het hack 'n slash genre.
9
Score
90
Score: 90
  • Pluspunten
  • graphics
  • de omgevingen
  • replay waarde
  • vechtsysteem
  • Minpunten
  • overdreven cutscenes
  • minder originele eindbazen

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • het is leuk maar waarom deden ze die character er niet bij toen het spel uitkwam?

    nu betaal je alsnog extra

  • Leuke toevoeging :)

  • tof hoor, maar ervoor betalen..? =|

  • Slappe actie om daar geld voor te vragen!

    Het is toch geen grote moeite om het karakter toe te voegen? Het is niet zo dat er iets nieuws is gecreëerd

  • Wel een laffe actie om er dan nog geld voor te gaan vragen…

    Vind dat ze die eigenlijk gratis erbij moeten doen, ze zetten dat stomme mannetje alleen over van de ene naar de andere console.. Wss hadden ze die al klaar voor de 360 en ps3 voordat het spel op de markt kwam >,>

  • Ze kunnen me rug op met dat betalen voor iets wat al op de disc staat. 30 Karakters voor 60 euro, 1 voor 4? Dikke lul, ze mogen die groene muppet houden.



    Bandai Namco zijn echt te erg met de DLC.

  • Wel een vette actie, alleen is het een beetje duur…

  • heel handig gedaan door Namco, gewoon iedereen laten verlangen naar de andere Jedi/Darth-master en er dan een \"bescheiden\" prijskaartje aanhangen… petje af om gamers zo te bedriegen Namco, driewerf hulde!

  • gsus wat een afzetterij. voor 1 character? doe gewoon gratis man. of max 100 punten.

  • Het kan hun geen reet schelen, de echte fans kopen de character toch wel. Kaching.

  • zo 400 dat is echt te veel maar

    er zullen vast star wars gekken zijn die dat er voor over hebben

  • Al die downloadable content is te gek voor woorden. Het idee is verzonnen (hoop ik) om gamers meer uit een game te laten halen. Het is alleen zo commercieel geworden in no time.



    Een game hoor je gewoon af te maken voor je hem uitbrengt en als je achteraf iets wilt toevoegen dan maak je dat gratis, of je laat betalen voor eht werk wat er in is gegaan. Maar dit moet gebeuren als het onvoorzien was.



    Als een developer al weet dat hij achteraf iets gaat toevoegen is het geldklopperij!! Dan hoort dit gewoon gelijk in de game te zitten. Het mag niet zo zijn dat developers steeds meer weg gaan laten uit originele releases, met als enige reden er later geld voor te kunnen vragen.



    Waardeloze ontwikkeling die downloadable content zoals het er nu naar uitziet.





  • Yoda tegen Vader voor 5 dollar? Nee dank u!

  • Dus je moest niet alleen tot nu w8ten, nu moet je ook nog eens gaan betalen? Pfff, te laat, moesten ze maar veel eerder mee afkomen imo

  • Dat is echt héél erg duur! :S

  • Echt uitzuigerij, ze stonden trouwens al zelfs op de discs, je unlockt ze alleen maar als je die woekerprijzen betaald.

  • Lame…. moet je weer voor betalen :(

    Dat Darth Vader (of Yoda op de PS3) er ooit aan zou komen was wel duidelijk, want naast Yoda en the Aprentice was nog een vakje leeg, dus…

  • het is leuk maar waarom deden ze die character er niet bij toen het spel uitkwam?

    nu betaal je alsnog extra

    En daarmee beantwoord je in 1 ruk ook je eigen vraag.

  • Dat heet nou marketing jongens

  • leuke toevoeging als je er niet voor hoefde te betalen.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren