1. Black (PS2)

Black (PS2)

Je bent een man, je houdt wel is van een potje virtueel knallen of niet soms.Kijk maar naar al die oorlogen. Ik zie vrouwen niet 1-2-3 een gun pakken als iets ze niet bevalt. Dat moeten ze ook bij Criterion gedacht hebben. Gewoon het barbaarse opzoeken in de man. Niet praten maar knallen.

Maar heeft Criterion hier goed op in gespeeld met Black?

Zeker weten van wel. Toen ik het eerste level speelde wilde ik meer. Meteen meer dan de helft van het spel uitgespeeld. De adrenaline bleef maar stromen door me aderen. In de hoop dat ik me zou uitleven op het geweld dat op het scherm werd getoverd.

Ik wist wat goed voor me bloeddruk was. Ik stopte met spelen. Nog even op me stoel blijven zitten. Bij komen van al het geweld dat ik in korte tijd heb moeten incasseren. Toen stond ik op.Ik liep de kamer uit. Suf liep ik weg. Moeilijk terugdenkend aan wat ik had meegemaakt. Het ging allemaal zo snel. Even later zat ik weer op de bank achter de tv te hangen. De controller lag heel verleidelijk daar een stukje verderop. Hij riep me. Pak me, speel Black. Je weet dat je het wilt. Ik wou bijna zeggen ‘ja ik wil het’. Maar ik wist me in te houden. Ik ging uiteindelijk spelen. Wetend dat de vorige speelsessie al geweldig was. Tijd voor een potje knallen mensen.

Size matters, dit was vast heel belangrijk bij het ontwikkelingsteam van Black. Je hebt van die momenten dat je met een 9mm loopt met een silencer erop gemonteerd. Maar bij dat huisje daar ligt een rocket launcher. Je denkt weg met die 9mm, alles moet zo snel en hard mogelijk kapot. De rocket launcher is tenslotte build to destroy.

Dus alles moet kapot.

Nu komt het echter het addertje onder het gras vandaan. Op de E3 van een tijdje geleden, wat zullen we zeggen 2 jaar geleden. Kwam Criterion met de slogan voor Black. Die slogan luidde ‘If you can’t break it, we don’t put it in our game’. Iedereen ging uit zijn dak. Ik bedoel hoe vaak hoor je dat alles kapot kan in een game. Nu kan eindelijk is een keer legaal vandaal spelen. Met guns nog wel te verstaan. Dit viel echt tegen, dat alles kan kapot verhaal.

Die auto daar verderop zag ik in duizend stukjes uit elkaar spatten. De glasscherven vlogen me om de oren. Ik had nog steeds die rocket launcher. Ik stond naast een deur. Door een raampje zag ik vijanden staan. Ik dacht ‘knal de deur overhoop samen met huis en al’. Dus ging ik op een afstandje staan, klaar voor de knal. Oorverdovend kabaal, ramen gaan kapot. muren die omvallen. De rook en stof verdween. Maar wacht is even die deur staat nog overeind. Nog een keer schieten. Weer de grootste knal en een dikke rookwolk als gevolg. Die deur staat er nog. Die deur moet wel van 2 meter dik beton zijn, wil ie 2 raketten overleven. Hard maar waar. Niet alles kan verrot.

Als extra klapper was het de korte duur van het spel. Het is net als een rit in een opgevoerde bak. Meteen plankgas en meteen weer stoppen voor dat stoplicht. Ik heb een kleine minuut in me stoel gedrukt gezeten en toen was het over. Net als in Black. Na 7 uur aan non-stop geweld te moeten opnemen op mijn netvlies was het opeens over.

Jammer dan, misschien dat de multi player het wel weer compenseert.

No!!!geen multiplayer. Ik wilde mijn maat met overweldigende explosies en special effects door een raam zien vallen op 6 meter hoogte. Dat kan dan weer niet. Dit zorgt tevens voor een veel lagere replay waarde. Alleen de single player is een geweldsexplosie en daar houdt het ook bij op.

Maar daar had Criterion iets dat het zou moeten compenseren. Dat was het verzamelen van verborgen objecten in een missie. Daar heb ik Black niet voor gekocht, anders had ik wel Splinter Cell genomen.

Gemiste kans beste Criterion. Geen multiplayer dat is jammer.Had veel leuke momenten op kunnen leveren. Hopen dat ze een multiplayer in Black 2 zetten. Dat zouden ze gaan doen. Tenminste zeggen ze. Dus dat wordt afwachten.

Conclusie en beoordeling

None

Leuk voor een dagje knallen. Meer een tussendoortje. Een goed tussendoortje dat zeker. Maar geen game waar je je sociale leven voor op zou moeten geven. Jammer van de ontbrekende multi player, want dan had ik het wel een 9- gegeven. Waarom geen 9? Omdat het spel gewoon te kort is. Hopen dat Black 2 mij wel dat gevoel van een compleet spel kan geven
8,3
Score
83
Score: 85
  • Pluspunten
  • Adrenaline boost
  • Domme AI(dom weg iedereen af knallen)
  • Grafisch geweld
  • Black haalt bijna alles uit de ps2)
  • Minpunten
  • Kort
  • Domme AI
  • Geen tot weinig replay waarde

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Schizofrenie?

  • Euhm…

  • Hmm.

    Ik heb em ook gezien.

    ik vind em niet zo goed eigenlijks, ik had er meer van verwacht.

    Het verhaal is simpeltjes :S

    Naja.

    Opzich qua de ermmm special effects goeie film.

    Naja.

    Moet ie zelf weten wat ie wil tog ;)






  • Dus games worden beter dan films? XD

  • http://www.metacritic.com/film/titles/maxpayne

    euhm…

  • Hij doet het niet al te best. In de bioscoop ga ik hem in ieder geval niet zien.



    Hopen dat een gamefilm als PoP eens een waardige game-verfilming wordt.

  • Reken er maar niet op…

  • Er komt misschien wel een LittleBigPlanet-serie/film!

  • Hahahaha.. Schizofrenie? XD

  • Vaaaaag…

    Op Metacritic staat de film inderdaad iets van een 3 ofzo. Echt iets om trots op te zijn! XD

  • Apart.. Ik moet de film nog zien (en de game uitspelen ;)) Maar ik ga er niet voor naar de bios..

  • Zo'n een gevoel had ik ook al bij het zien van de trailers.

  • ja met die kut vliegende beesten enzo:S wtf man max payne heeft een van de beste verhalen die ik ooit heb gezien in een game zoveel spul om gewoon een pracht film van te maken mjaa ze dachten natuurlijk makkelijk geld verdienen

  • Leuk dat het wordt verfilmd, maar als er een aantal delen niet kloppen is het als maker van de game natuurlijk wel balen.

  • Een dubbelzijdige reactie dus, dat vind ik altijd nogal verdacht!

  • ach max payne was zoiezo geen goede film game om mee te beginnen.

  • max payne geen goede film game?

    Het was een spel dat een story noir was. Niets beters voor een film.



    De film doet het best goed in de bioscopen en hij is echt niet slecht voor mensen die Max Payne kennen.



    VOor de gemiddelde filmbezoeker is het inderdaad meer van hetzelfde in een ander jasje, a lot plot twists en zo. Maar zo is het spel ook. Het enige wat jammer is, is dat ze bepaalde elementen van het spel uit de film hebben gelaten.

    De flash backs zijn gewoon flash backs hier, in plaats van nachtmerries door surreele werelden. En in de film komt geen enkele Painkiller voor. Terwijl Max Payne er nogal van leeft.



    Dat soort dingen zijn jammer.

    Je kan gewoon zien dat ze probeerde een PG12 rating te krijgen.

    Neemt niet weg dat de film wel de moeite waard is om te kijken als max payne fan.









  • Die engelen en demonen dat begrijp ik nie van die trailer!

  • Lijkt me ook niet echt een boeiende film.

  • Ik heb geen zin om Max Pain ook al verneukt te zien worden door een verfilming…

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren