1. Ghost Rider (PS2)

Ghost Rider (PS2)

Ik kan me nog het kopieerapparaat van de basisschool herinneren. De kopie was in het zwart-wit waardoor de plaatjes soms niet eens meer goed te zien waren en er kwamen ook wel eens inktafdrukken op de kopie terecht. Uit deze informatie zou je de conclusie kunnen trekken dat de kopie altijd slechter is dan het origineel. Is dit ook het geval bij Ghost Rider?

Het verhaal begint waar de film zo ongeveer ophoudt. Als je het verhaal van de film niet goed kent en dat van de stripboeken dan is het allemaal erg lastig te volgen. Je moet dus aardig wat voorkennis hebben om het verhaal te kunnen begrijpen. Het verhaal van de film begint met Johnny Blaze die een deal gesloten heeft met Mephisto uit de onderwereld. In ruil voor de ziel van Johnny zal Mephisto zijn vader van de dood redden. Jammer genoeg komt de vader van Johnny op een andere manier om het leven dus jij hebt je ziel gegeven voor niets en daar mag je best kwaad om zijn. Mephisto dwingt je echter om een opdracht te voltooien namelijk het verslaan van allerlei helse demonen die je pad kruisen. Weigeren kan Johnny niet want zijn vriendin en de aardbol staan op het punt vernietigd te worden als hij niet gehoorzaamt naar de bevelen van zijn heerser. Dit verhaal wordt uitgelegd aan de hand van tussenfilmpjes in stripvorm die naar mijn mening behoorlijk lastig te zijn begrijpen. De ene na de andere gebeurtenis zoeft langs je heen en begrijpen waarom je in een bepaalde situatie zit verwikkeld, is bijna onmogelijk.

Als je Ghost Rider speelt dan valt ook gelijk op dat het niet bijster origineel is en dat het veel van andere spellen jat maar ze zeggen soms wel ‘beter goed gejat dan slecht bedacht’. Dus met die instelling ben ik de game verder gaan spelen. Als Ghost Rider heb je de mogelijkheid om met je kettingen en met je geweer gespuis af te rekenen. Het verslaan van vijanden levert zielen op waarmee je combo’s en extra’s vrij kunt spelen. Ook zijn er groene orbs die vijanden achterlaten waarmee je een ‘schakelmove’ kunt activeren mits je genoeg van dat spul hebt verzamelt. Met een schakelmove kun je iedereen omver blazen met een krachtige explosie of je kan tijdelijk je kracht versterken en dan een specifieke vijand verslaan dat je meer zielen oplevert dan gebruikelijk. Het inhakken op vijanden gaat echter na een tijdje behoorlijk vervelen want na ongeveer anderhalf uur had ik alle combo’s vrijgespeeld en het enige wat je doet gedurende de game is vechten en heel af en toe door een deurtje heen lopen of een lift activeren. Wat ook verveling oproept zijn de zogenaamde finishing moves die je kunt uitvoeren door op het ronde knopje van je Joystick te drukken. Ditzelfde kan je ook in God of War maar daar moet je een aaneenschakeling van knoppen indrukken en alles wat er in dat spel in beeld wordt gebracht ziet er tien keer beter uit dan in Ghost Rider.

In de finishing moves waarin je stijlvol je vijand verslaat zit ook erg weinig variatie. Dat komt vooral doordat er nogal weinig vijanden in het spel voorkomen maar ook omdat sommige verschillende soorten vijanden te doden zijn op dezelfde manier.

Conclusie en beoordeling

None

Het moge duidelijk wezen dat Ghost Rider zijn inspiratie haalt uit toppers zoals God of War en Devil May Cry. Dat is iets waar je trots op zou mogen zijn als je de kwaliteit van die spellen zou kopiëren maar bij Ghost Rider is dit jammer genoeg niet het geval.
4,3
Score
43
Score: 45
  • Pluspunten
  • in het begin is de gameplay best te pruimen
  • een paar leuke finishing moves
  • extra's voor de liefhebbers
  • Minpunten
  • heel weinig variatie
  • motor bestuurt niet lekker
  • middelmatige graphics
  • cameraproblemen
  • geen puzzels of platformonderdelen

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • vind dat ze dat ene nummer wel gratis hadden kunnen geven eigenlijk

  • Eigenlijk belachelijk dat je voor dit nummer moet betalen. Het is toch een fucking promotie voor de film?!?!



    Harmonix heeft ooit hetzelfde geflikt in Rock Band, maar gelukkig is dat nummer nog de helft van de prijs…



    EDIT: En daarbij faalt dit nummer best wel als James Bond theme song. Ik vond You Know My Name uit Casino Royale echt geniaal, maar dit is echt bagger :')



  • Slecht nummer, doe maar maar dat deuntje; dedeudeuem :P

  • slecht nummer inderdaad en ook niet in de stijl voor een bondfilm

  • Eigenlijk zou ie goedkoper moeten zijn inderdaad.



    Maar ik vind 't best een lekker nummer dus ik ga 'm zeker halen op de rlease

  • Vind de combi Alicia Keys - Jack White niet echt lekker lopen. Los van elkaar goede artiesten, maar dit…. nee. Vorige titelsong was idd stukken beter. Ook belachelijk dat ze er zoveel voor durven te vragen.

  • ik vond de vorige intro van Casino Royal veel mooier!

  • Leuk dat je die kunt downloaden, maar doe het dan is een keer gratis…

  • Casino royale intro was veel beter

  • heel erg vet, maar dat ze der geld voor gaan vragen vinik wel aso opzich, ze vieren toch iets… bter doen ze em gratis voor de ps3:P

  • Jezus.. als ze dan toch de game 'James Bond: Quantum of Solace' willen promoten, geef het dan gratis weg :s

  • Gadverdamme. Het is ook nog eens een nummer van niks.

  • klinkt wel lekker, geen wii download? :(

  • Jammer dat het nummer nog niet eens gratis de moeite waard is. Ongelofelijk poepnummer.

  • hey gaaf :) maja dan zal sony toch echt eerst met prepaid cards moeten komen XD was niet vanplan om een creditcard aan te schaffen alleen maar voor de ps3 ;)

  • @SnapZz

    Ik denk eerder dat dit een promotie is voor de film…

  • KutLiedje :P

    - dat van Casino Royal was veel beter, stel die maar beschikbaar… ^^

  • De intro van Casino Royal die je HIER kunt beluisteren is veel mooier, leuker en vetter dan die van Quantum of Solace, en zal vet zijn met Guitar Hero en ROCKBAND :P

  • Casino royale was duidelijke beter

    Hopelijk gaat de film iets worden, de vorige vond ik best wel goed :D

  • Oja, allebei van activison he.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren