1. Crackdown (X360)

Crackdown (X360)

“Is it a bird? Is it Spider-Man? No! It’s Superagent Rutger06!!” Zo voel ik me nou als ik in de schoenen sta van mijn held in de wereld van Crackdown. Auto’s oppakken, met mensen smijten, wie zou dat nou niet willen? Als je Crackdown zult spelen, kan je dit allemaal verwachten.. Real Time Worlds heeft ons een game geschonken om van te smullen, of niet?

Crackdown vertelt het verhaal van jouw superagent, die voor de befaamde ‘Agency’ werkt. Pacific City is naar de knoppen, door de drie bendes, The Los Meurtos, The Volk en The Shaigen. Jij zult als superagent de vele problemen in Pacific City moeten oplossen. Als superagent zul je over veel krachten beschikken, zoals: de mogelijkheid om auto’s op te tillen, tientallen meters te springen en om in een zogenaamde ‘Batmobile’ te rijden. Om de bendes uit te schakelen zul je eerst de onderbazen moeten zien te verslaan. Elke bende heeft zes kopstukken en één grote baas. De volgorde waarin je dit doet, beslis je zelf. Het is tenslotte ook een Free-Roamer, maar dan komen we aan bij het volgende punt, het verhaal is flinterdun. Niet dat dit veel uitmaakt, maar een goed verhaal is altijd leuk meegenomen. De game is op zich zelf ook erg kort, dat komt ook omdat je maar 21 bazen hoeft te verslaan. Al is dit wel een leuke bezigheid. Naast de ‘main-story’ heeft Crackdown ook zij-missies. Je hebt normale straat races en een unieke dakenrace. De daken races laten je proberen het snelst over de daken heen te springen/rennen en de straat races zijn wat minder afwisselend. Je hebt in totaal 12 dakraces en 14 straatraces.

Er zijn ook mogelijkheden om jouw karakter te ‘upgraden’. Als je veel zal schieten, zal je ‘fire arms’ sneller stijgen. Dit is zo met elke skill(Sterkte, Bommen, Rijden), behalve ‘agility’. Jouw ‘agility’ zal je doormiddel van orbs moeten ‘upgraden’. Deze orbs kun je bijna op elk dak in Pacific City vinden. Dit houdt de game lang leuk en is ook een leuke bezigheid.

Het is vast opgevallen dat de graphics van Crackdown, cell-shaded zijn. Dit houdt in dat het een soort ‘cartoony’ uiterlijk heeft. Ik vind dit persoonlijk best aardig gelukt en heeft een unieke look. Dit zal ook extra mooi weergegeven worden op een HD-TV. Op een normale TV wordt dit natuurlijk ook mooi weergegeven.

Wat Crackdown uniek maakt, is de online co-op modus. De actie in Crackdown is al vet, maar als je dit met z’n tweeën doet, maakt dit de game stukken leuker. Ik heb zelf geen last gehad van lag en werkte ook perfect. Met z’n tweeën de wereld ontdekken, is hartstikke leuk om te doen. Deze co-op houdt je heel lang betrokken bij de game. Ook de vele nieuwe gametypes zijn leuk om met z'n tweeën te doen. Denk hierbij aan een gametype rocket-tag. Dat is een soort tikkertje alleen dan met bazooka's! Dit houdt de co-op heel lang gezellig.

Conclusie en beoordeling

None

Crackdown is al met al een hele leuke game geworden. Ik kan ook niet meer wachten op DLC. De game biedt veel vernieuwing ten opzichte van GTA en verdient een plek in de top van de games-wereld. Een 9 lijkt me dus erg gepast!
9
Score
90
Score: 90
  • Pluspunten
  • Lange houdbaarheid
  • Online Co-Op
  • DLC die verschijnt
  • Vette Actie!
  • Minpunten
  • De vervelende foutjes
  • Het flinterdunne verhaal

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Ach ja, ik zie hier verder geen problemen in.

  • Laat ze maar een goede first-personshooter maken voor de playstation 3!!!

  • toch verbaasd mij dit niet zoveel. ook de playstation verliest zijn exclusieven. een ontwikkelaar moet toch kijken naar wat ze kunnen verdienen, en een multi platform release levert nou eenmaal meer op dan een console exclusive titel.

  • Dun,dun dun?

  • bungie en halo boeit mij toch niet zo heel veel dus laat het maar een exclusive blijven

  • @musicmaniac1965



    Verliest Microsoft Halo? Dit heeft toch niks te maken met het verliezen van exclusives.

  • Microsoft heeft de rechten van Halo dus er komen vast nog wel Halo games voor de Xbox.



    Ook lijkt me het stug dat Bungie de banden met microsoft helemaal opzegt aangezien het een goede relatie is om te hebben als onafhankelijk bedrijf.

  • als het ook maar op de pc komt:P

  • In het verleden pakte dit soort acties 9 van de 10 keer verkeerd uit. Bungie is bij mij inmiddels uitgegroeit tot een Nintendo/Team ICO developersniveau. Ik zou dit niet graag zien kelderen.

  • @ sl00tje: nee, dat had ik niet gezegd. ik reageerde eigenlijk alleen maar op Sinds vorig jaar heeft uitgever Microsoft haar grootste ontwikkelstudio, Bungie, losgelaten. maar was dat erbij te quoten. oeps, foutje, bedankt :-P

  • tsja ze moeten toch denken aan de centen.

  • Hoeft geen probleem te worden hoor. Ik heb eerlijk gezegd het gevoel dat Bungie behalve met Halo verder niet meer veel groots zal presteren helaas. Echt een one-game-developper naar mijn mening. Maarja het hoeft niet per se zo te zijn natuurlijk.

  • we see what happens

  • Halo 3 was boring,

  • Boeiend Bungie is een erg over het paard getilt kind, zonder Microsoft waren ze nooit zo groot geworden.

  • Bungie heeft alleen wat minder geld te spenderen nu ze los van Microsoft staan!

  • Meer artistieke vrijheid kan geen kwaad zolang ze voor zichzelf de discipline behouden om hun games goed af te maken alvorens ze uit te brengen.



    @ de enkele PS3-hopers : Microsoft blijft hoofdaandeelhouder, Microsoft blijft hun uitgever, Microsoft is mede-eigenaar van de Halo-naam dus nee, no, njet, nope, nada, niente, non …

  • Bungie rulez, Microsoft rulet iets minder, kan ik toch nog zonder dubbele gevoelens de volgende game van bungie spelen :)



    Kheb een 360 dus wat maakt het ook uit of de game mede van MS is, het is ook hun console xD (en hij is nog heel OMG!)

  • Dus zo te horen gaan ze toekomstige game niet uitbrengen onder microsoft game studios.

  • Gemini, MS hoofdaandeelhouder? dat zou toch betekenen dat Bungie nog van MS is? of bedoel je hoofdaandeelhouder toch nog minder dan 51%?

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren