1. S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl (PC)

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl (PC)

Systeem gebruikt:

Asus P5B + Dual core2 E6600 (2.4Ghz)+ Club 3D 7600GT + 1GB ram PC6400.

Ik het de "tweak" gebruikt om levels iets sneller te laden.

zoals -noprefetch in de startup line.

Dit maakt het inderdaad minder lang wachten tijdens map laden, alleen de frequentie neemt iets toe, dit vond ik minder erg en speel plezier neemt toe.

Ik had alles max gezet... als je dynamic lighting uitzet zal performance inderdaad enorm toenemen.

Zoals anderen had ook ik dit spel bijna als onderzettertje in de kast gelegd, maar verderop in het spel ging het langzaam aan beter.

uiteindelijk heb ik um zelfs uitgespeeld (enorm vaag einde trouwens!!) ben nu nog eens begonnen in 3e graad en met de patch, maar wat toch ENORM waardeloos blijft is dat gedoe met savegame momenten... ik bedoel als ik een beetje aan het rondkruipen ben in een level en maak links en rechts wat af met silencer en/of mes en het alarm gaat gelukkig nog steeds niet af... en je saved op een veilig plekkie.. en laadt daarna weer hetzelfde plekje.. dan is alles ineens in rep en roer!!! zelfs lokaties van vijanden zijn soms anders.. EN je schijnt tijdens een quickload te moeten herladen.. en dat duurt net te lang om die ene vent voor je neus neer te knallen :( dit was erg lastig in de tunnels waar best wel veel vijanden aanwezig waren. op het moment van saven waren deze in een kamertje naast mij, en tijdens reload stonden ze gewoon voor mijn neus. het eerste wat mijn karakter dan doet is het wapen doorladen ?!?!? en de spontaan aanwezige tegenstander knalt mij ondertussen weer het spel uit.

Ook lastig zijn de soms enorm langdradige dialogen die figuren afsteken tegen je, terwijl je aan het dood bloeden bent, zoals die vent die buiten de tunnels op je wacht. en wederom als je dan op dat punt ge-saved hebt.. tja dan zit je gewoon een minuut tegen zijn gezever aan te luisteren en ben je nog voordat hij klaar is dood....

De bugfix deed voor mij niets

De professor die steeds in de deur vast zat bij het lab was de enige herkenbare bug, en als je die gewoon een paar keer met quickload deed dan was ie weer vrij (aangezien karakters blijven verplaatsen na een reload)

Het gedoe met die steentje in je riem vond ik een beetje over de top, begreep niet dat ik steeds radioactief kapot ging.. na 2x A4 tje gelezen te hebben begreep ik het eindelijk. niet de blabla en de artifact zus en zo gebruiken want dan ga je langzaam dood. (zucht)

Misschien een tip: wapen op single shot zetten en NIET de zoom gebruiken (zeer vreemd) maar dan kun je nog wel eens een single headshot maken.

Nog iets: Missies eerst afmaken... niet naar het einde racen, en helaas enorm veel lopen. De makers hadden iets van een werkend voertuig in dit game moeten stoppen.. of tenminste dat je voor 1000 kudos of een flesh eye meat monster part !? voor mijn part een ritje aangeboden kunt krijgen.

Grafisch is het wel mooi allemaal! effecten ook mooi! storm regen enz.

De honden zijn trouwens wel de meest irritante aanvallers ook in hoeveelheid en dat ras met een soort mensenkop is nog net wat erger.

Dit was ff mijn ervaring met S.T.A.L.K.E.R....

Conclusie en beoordeling

None

Begin is slecht inkomen, daarna pakt het je wel, uiteindelijk blijven er helaas irritaties over. toch steeds weer nieuwsgierig naar volgende map met grafische noviteiten. spel had potentie. bugs verpesten het.
8
Score
80
Score: 80
  • Pluspunten
  • Sfeer is ok.
  • Effecten zoals storm/anomalieën
  • Minpunten
  • menu's onduidelijk.
  • vele bugs.
  • het mist nog iets...

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • dat zou dan toch wel een reden zijn om de LE te kopen

  • Had ik nu maar de LE gekocht zeg! (not!)

  • Lollystokje, wat is dat voor bullshit. Je koopt een spel toch niet voor zogenaamde exp? Ga jij buiten je exp maar eens verdubbelen.

  • Hhaha, wie koop er nou een Limited Edition?;)

  • vindt ik wel raar. geef gewoon iedereen ff dubbele punten.

  • Het is nog niet bekend of de PlayStation 3-bezitters van de speciale uitvoering ook een soortgelijke actie kunnen verwachten.



    De Ps3 heeft geen LE editie.

  • Hehe Verkoopt de limited edition niet goed ofzo? :)

  • LE is wel grappig….

    Zit een zakflaconnetje bij voor de whiskey tijdens het gamen…

  • Opzich is dat niet heel eerlijk maargoed…

  • Ik vind dit echt een slechte actie!

    Net als Gears 2 een gouden wapen krijgen vind ik tof!



    Maar iemand voortrekken en sneller recht geven op betere wapens, of te wel een voordeel in het spel geven vind ik slecht!


  • Nu is er ook dubbele XP week hoor.

    Alleen heb je het met Team D.M en War.

    Als je een redelijk potje HQ speelt heb je nog meer XP.

    Dus wat schiet je ermee op ?!


  • Das kut :( heb een normale editie…

  • Waarom wordt de LE voorgetrokken?

    Ik heb sinds de release van Halo3 de LE, maar volgens mij kreeg ik nooit dubbele XP…

  • Zuigactie, maar ja, dan maar geen dxp-points. lekker boeien.

  • Leuk…

  • Zou ik aan iedereen geven.. mensen die de game sowieso wilden hebben hem toch al gekocht.. LE of Geen LE

  • ze slaan PS3 weer over natuurlijk… maargoed, ik moest Cod 5 gewoon hebben, maar toen kocht ik de full band Guitar hero, en dat is toch veeel leuker xD de wapens zijn gewoon echt niet leuk in Cod 5

  • @Ps3&XBox360, Halo 3 heeft al tig keer een double XP weekend gehad. Tenminste gewoon voor iedereen.



    @mdog93, De PS3 heeft geen LE zoals al eerder is gezegd.

  • Nu baal ik dat ik die speciale editie niet heb! Voor iederen kill 20 punten dat is echt fokking veel!

  • Haha

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren