1. Crackdown (X360)

Crackdown (X360)

Crackdown: Springt naar hoger niveau

Het genre van de game Crackdown is free-roaming. De vergelijkenis met Rockstar’s game Grand Theft Auto is eigenlijk niet te mijden, aangezien dit genre nog niet zo lang bestaat. Toch zal ik deze game niet meer noemen in mijn review. Crackdown is een op zich staande game, die ook weer zijn eigen unieke spelbeleving heeft.

Jouw character

Het eerste wat je doet in de game is een character kiezen. Daarna werd ik gedropt in The Agency Tower. In Crackdown zit je aan de goede kant van de wet, en zul je als politieagent drie verschillende gangs moeten uitschakelen, Los Muertos, The Volk en Shai-Gen. Deze drie bendes zijn verdeeld over vier eilanden in Pacific City, welke ieder met een stel lange wegen aan elkaar verbonden zijn. The Agency Tower, het hoofdbureau van de politie ligt in een klein eilandje tussen de andere in. In de grote toren krijg je informatie van een instructeur, die je de rest van de game een aantal dingen zal vertellen, variërend van informatie over de game tot de opdracht zoals het uitschakelen van een baas. Gelukkig heeft hij een rustgevende stem, en zal hij je gedurende de game niet gaan irriteren. Je krijgt de beschikking over drie verschillende Agency Cars, waarvan ik The Agency Supercar heb gekozen. Met zijn grote snelheid scheur ik de garage uit en ik sta meteen voor de opening van een tunnel. Mijn instructeur vertelt me dat ik op het eiland van Los Muertos kom als ik deze route volg. Ik rijd eens een andere kant op en zie nog twee andere ingangen van tunnels, maar deze zijn jammer genoeg gelocked totdat ik genoeg ervaring heb opgedaan.

Conclusie en beoordeling

None

Real Time Worlds brengt het Free-roaming genre met Crackdown weer een niveau omhoog. Niet alleen ziet alles er grafisch veel beter uit, ook de vernieuwde gameplayelementen brengen bij mij een glimlach op mijn gezicht. Het geluid van alle voorwerpen, mensen en voertuigen klinkt prima, en de Cell-Shaded look heeft ook iets. Jammer genoeg werkt het locken met je wapen niet altijd mee, iets wat af en toe frustrerend kan zijn. Toch maakt het upgraden van je skills veel goed. Al met al ben je vele uren zoet met deze game, en zul je af en toe toch even op de wekker moeten kijken om te zien of het niet eens tijd wordt om te gaan slapen.
8
Score
80
Score: 80
  • Pluspunten
  • Geluid, skills, veel ruimte, Co-op
  • Minpunten
  • Locken, respawnen gangleden

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Boeien! Ik wel.



    De demo zelfs al binnen 4 dagen. :)



    Dat dit deel de genialiteit van Code Veronica (Dreamcast versie uiteraard !) niet zal halen lijkt me onvermijdelijk. Het beklemmende is eraf sinds deel 4. Maar desalniettemin een top action game met hier en daar een survival horror elementje.


  • En dat willen wij weten? Als hij een game uit zijn eigen serie niet wil spelen dan is dat zijn pakkie aan.

  • Oud Nieuws !!.. mensen check www.gamersnet.nl

  • whouw whouw .

    ik heb 3 worden



    Whouw



    Gooie shit



    ik kan niet wagten!





  • Wat een watje, hij is gewoon pissig omdat hij ontslagen is bij Capcom

  • Haha, is er tenminste nog eentje (ola Shenmue3) die code Veronica geniaal vindt!!! De survival horror is er inderdaad helaas van af, desalnietemin wordt het een strakke action game!!! en hey, waar blijft toch shenmue3?!? zit hier al jaren op te wachten…zucht

  • @ Shenmue: RE:CV DC! idd beste verhaal in een Resi-game ooit! (ik heb uiteraard ook de originele DC-versie ;)



    Shinji baalt gewoon omdat hij niet meer bij het ontwikkel team hoort en baalt ook nog steeds omdat hij toen boos was dat RE4 toch op de PS2 uit kwam, ipv van een Gamecube exclusive te blijven.

  • Beste RE deel blijft 'gewoon' deeltje 1 bij mij op de PSX

  • Wat een blaaskaak , hij is gwn jaloers dat zijn eigen ontwerp door iemand anders goed verkoopt

    resident evil 5 zal ik zeeeeeeeker spelen

  • Mikami = frusti?



    Als je als 'bedenker' van iets dat uit handen moet geven kan ik me wel voorstellen dat je het niet leuk vind als er afgeweken wordt van wat jij hebt verzonnen of als het een andere kant opgaat dan dat jij bedacht hebt. Aan de andere kant moet je het ook kunnen loslaten… je werkt er tenslotte niet meer aan.

  • Ik sluit me bij deze ook aan bij de groep die erkent dat RE:CV voor de Dreamcast geniaal was. Vooral op het moment dat je langs de barakken loopt en er een paar keer niets gebeurt en net op het moment dat je het niet verwacht een hond door het raam springt. Nooit in m'n leven zo geschrokken…



    ontopic: Ik ben wel benieuwd naar wat er volkens Mikami niet klopt aan RE5.

  • Wat jij wil, ik wil hem in ieder geval wel spelen XD

  • Ik kan Mikami begrijpen. Het gaat niet zozeer om de kwaliteit van 5, maar wat hij zelf anders had gedaan.



    @Koppa

    Slecht geinformeerd weer, want Mikami is zelf opgestapt.

  • Ik kan hem ook goed begrijpen. Mikami weet precies hoe je een geweldige sfeer en goede schrik effecten neerzet. Als je dan ziet dat de RE serie beide niet echt meer heeft, dan zou ik daar zelf ook treurig om worden.

  • Als je niet achter je fouten komt weet je de volgende keer ook niet wat eraan verbeterd moet worden.

  • hij jaloeeers..

  • back to racoon city dat wil ik zien 100% hale deze game

  • ik moet hem hebben….

  • Ach zo :P

  • Och och, één gamer minder…

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren