1. Daxter (PSP)

Daxter (PSP)

Iedere gamer kent Daxter. Mischien van Jak & Daxter op de PS2 of gewoon van het PSP spel Daxter zelf. Ik ben zelf een grote fan van de Jak & Daxter reeks en vond het een poging waard om dit spel te proberen. Hieronder vind je mijn recensie over het spel.

Je begint in Haven City, de stad waar de meeste Jak & Daxter spellen zich afspelen. Je maat Jak wordt ontvoerd maar Daxter weet te ontkomen. Daxter neemt (per ongeluk) een baan aan als insectenverdelger in de zaak van Osmo waar Osmo een paar klusjes voor je heeft. Jij mag bijvoorbeeld gezellig met een elektronische vliegenmepper aan de slag mag gaan bij een hotel in de buurt. Gelukkig ontbreekt de humor van Daxter niet in dit doldwaze spel. Zoals altijd komt Daxter wel met een paar leuke opmerkingen aan en doet hij weer alsof hij de beste van de beste is. Soms ook om met de meiden te flirten.

Naast de vliegenmepper krijg je later in het spel een soort verdelg-apparaat waarmee je je vijanden kunt verlammen, verbranden en meer. Met deze wapens vernietig je de insecten en krijg je orbs. In bijna elk level moet je flink wat vijanden spletten en zo de benodigde aantal orbs te bemachtigen, maar natuurlijk is er wel meer variatie in de levels. Zo zijn er de normale levels waarin je zoveel mogenlijk beestjes plet, maar er zijn ook levels met grote eindbazen en levels waarbij je in een soort hovercraft vliegt en daar een eindbaas te grazen neemt. Jammer genoeg kunnen de levels gaan vervelen naar verloop van tijd. Ikzelf heb dat niet heel erg gehad, maar ik hoor van een aantal mensen dat ze het op een gegeven moment zat zijn om steeds maar weer insecten te doden. Maar de prachtige omgevingen maken voor mij alles weer goed, want de omgevingen zijn mooi afgewerkt en erg varierend. Ook de sounds zijn een duidenlijk pluspunt van de game en mag zeker niet onderschat worden. Maar nu iets meer over de ''geheimen'' van de omgevingen, hier bedoel ik het verzamelen van eieren mee. Naast de gewone orbs die je nodig hebt zijn er namenlijk ook nog eieren die je in de levels zult moeten vinden. Hierdoor speel je telkens dingen vrij zoals mini-games en filmpjes.

Je krijgt een minigame telkens als je honderd eieren hebt verzameld. Het verzamelen is trouwens best grappig en je zult goed moeten zoeken. Maar even over de minigames. Deze zijn erg grappig en het gaat er bij alle minigames om dat je de knoppen op het juiste moment indrukt. Ze zijn trouwens allemaal gebaseerd op scènes uit een film maar dan met Daxter in de hoofdrol. Je zit dan in films zoals The Matrix, Lord of the Rings, Indiana Jones maar dan met Daxter als de held. Door deze minigames te voltooien, krijg je nieuwe vaardigheden of meer levens.

Deze nieuwe vaardigheden kun je vooral gebruiken om de eindbazen te verslaan. Want ja, wat is een platform game zonder een paar eindbazen ?

De eindbazen in het spel zijn varierend op het gebied van gedrag en moeilijkheidsgraad. De een is erg makkelijk te raken maar is wel erg sterk. En de ander is weer moeilijk te raken maar is niet zo sterk. Natuurlijk is de grote eindbaas een combinatie van sterk en veel levens. Ook de eindbazen verslaan is weer varierend. De een moet je achtervolgen en beuken met je hovercraft, de ander moet je weer uitschakelen met je vliegenmepper. Kortom, over de variatie valt niet te klagen.

Conclusie en beoordeling

None

Ik vind Daxter echt een van de leukste spellen die ik heb. Ik houd erg van deze spellen dus daar zal het wel aan liggen, maar ook omdat ik er lang mee bezig ben geweest om het honderd procent uit te spelen. Verder zit er veel humor en variatie in waardoor het spelen veel leuker is. Ofwel, Ready At Dawn heeft volgens mijn mening een prachtig spel in elkaar weten te zetten !!
9
Score
90
Score: 90
  • Pluspunten
  • Graphics en Sounds
  • Humor
  • Wapens
  • Variatie
  • Minpunten
  • Kan gaan vervelen

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Afzonderlijke kleurtjes? Dus ik speel straks met een gele leonardo? :(

  • Wat wou je dan Piet, niet goed herkennen met wie je speelt?:') Misschien is ook wel in te stellen in welke mate je wilt dat hij geaccentueerd is, je weet het niet he… Met Sora wordt dit in elk geval wel wat :).

  • Vroeger op de snes herkende ik het wel aan de kleur band die ze om hadden en aan de wapens hoor.

  • Cowabunga dudes!

  • @piet



    hey hier ook een old skool turtle fan

    vroegah hadden de turtels zelf ook al

    verschillende kleuren groen hoor!

    zo was donatelo (paars) altijd veel donkerder groen

    en mas mikey (orange) de lichte qua kleur ;)



    -pies out



    (edit)

    dit in de stripboeken en films, en latere afleveringen van de TVserie










  • Cowaflunka dudes. Epic Fail right here. Kom liever met een turtles game die eer doet aan de games uit het NES tijdperk.

  • fijn dat ze weet zo'n soort game maken maar ik had liever een andere serie gezien….

  • dus een brawl maar dan met turtles???

  • Inderdaad GamerDave, liever een turtles arcade-game dan een party fighter.

    Time will tell….

  • Tjah, het is misschien wel het team maar niet dezelfde developer. Dus dit zegt niet veel.

  • Ubisoft!



    Sidder en beef wii fans. xD

  • supervet :) kan de wii altijd gebruiken

  • brawl was fantastisch, maar ik vind die schildpadden echt ruk, ik denk niet dat dit echt heel vet gaat worden, waarschijnlijk wor dhij ondergesneeuwd in de middenmoot.

  • Ubisoft!



    Sidder en beef wii fans. xD

    Sora en ex-team Ninja medewerkers!



    Logica is nie tje sterkste punt no?




  • Hmm, weet niet wat ik hiervan moet gaan denken…

  • Alweer Turtles. Saai!

  • Vind geen bal aan aan de Turtels, laat staan aan Brawl. Niks voor mij dus.

  • misschien worden de hoofdbanden gewoon een stuk feller gemaakt, zou voor mij al genoeg zijn, hoef zelf ook niet echt met een turtle te spelen met alle kleuren van de regenboog :P

  • brawl met turtles :D

  • Liever geen turtles!!

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren