1. James Bond 007: Everything or Nothing (Xbox)

James Bond 007: Everything or Nothing (Xbox)

James Bond: Goldeneye is volgens velen de beste James Bond game ooit. EA probeert steeds het niveau van Goldeneye te halen, alleen het lukt ze steeds niet. Dus EA gooit het eens over een andere boeg. Zal het ze nu lukken om net zo`n goed Bond game te maken als Goldeneye, alleen dan in een andere setting? Je zult het in deze recensie lezen.

In Oxford wordt een zeer geheim nano- robotproject gestolen. Daarbij wordt ook nog de projectleider Dr. Katya Nadanova vermist. M1-6 vindt dit verdacht, en stuurt 007 op onderzoek uit. Je gaat daarom naar verschillende locatie`s, waaronder Egypte, Peru, New Orleans en Moskou. James komt erachter dat achter dit hele plan voormalig KGB officier Nicolai Diavolo zit. En niet alleen hij, maar heeft ook veel handlangers waaronder de bekende Jaws. Je zult dus wel zien, dat het verhaal veel plotwendingen met zich mee brengt.

Als je een nieuwe game maakt, moet je natuurlijk ook de nodige dingen beter maken, en ook nieuwe dingen erin zetten. Dat is in deze James Bond wel gelukt, al is niet iedere vernieuwing even goed. Een vernieuwing waar ik zeker over te spreken ben is de mogelijkheid om mensen te besluipen en dan uit te schakelen. Ook zit er een goed vechtsysteem in, en kun je achter muurtjes schuilen. Een vernieuwing waar ik dan weer minder over te spreken ben is het automatisch richten. Bij andere games kan het goed werken, maar hier vind ik het niet goed werken. Soms is er nog een iemand over en die wil je dan proberen uit te schakelen, alleen dan rent hij langs je heen en dan ben je hem in een keer kwijt. Dan moet je hem achterna rennen en weer proberen neer te schieten. En je snapt al, dit kan af en toe behoorlijk frustrerend zijn. Verder speelt het spel lekker, ook de missies waarin je in voertuigen mag rijden zijn het vermelden waard. Het is leuk om te doen, alleen doet het zich allemaal wel wat lineair voor. Er is namelijk een missie waar je moet racen tegen een aantal tegenstanders en standaard bij de eerste bocht vliegt er dan een iemand in de explosieve tonnen. Als je dan in andere missies de tegenstanders ook nog steeds op hetzelfde plekje tegen komt begint dat toch een beetje te vervelen. Maar het leuke van de voertuigenmissies is dat er veel afwisseling in zit. De ene keer race je om in de buurt van Diavolo te komen, en de andere keer moet je door de stad rijden om een nachtclub te vinden. Je kunt in de voertuigenmissies ook nog veel afsnijroutes gebruiken, dus je ziet wel dat het zeker afwisselend is.

Waar ik ook nog erg over te spreken ben, zijn de graphics en het geluid. De graphics zijn flink verbeterd, als je de laatste James Bond (Nightfire) erbij haalt. De omgevingen zien er scherper uit, de personages kennen meer detail en het is allemaal wat helderder. De voertuigen zien er ook mooi uit, maar kennen niet het detail wat je bijvoorbeeld in Forza Motorsport ziet.(wat natuurlijk begrijpelijk is, het gaat hier potverjanhiddekont niet om een racegame) Dan gaan we het nog over het geluid hebben. De muziek is goed, alle bekende James Bond deuntjes zitten erin en zijn geremixed. Ook zijn er nieuwe stukken gecomponeerd die je alleen in het spel hoort als je een level speelt. De bekende deuntjes hoor je namelijk (bijna) alleen maar in de menu`s. Dat is wel jammer, maar de nieuwe stukken zijn ook goed, dus wat maakt het uit ? De wapens klinken niet zo goed, vind ik, het geeft je niet het gevoel dat je ook echt mensen naar de filistijnen helpt. Dat is jammer, want er zijn games waar je wel dat gevoel hebt. De geluidseffecten die je bij het selecteren van een optie hoort, vind ik ook van lage kwaliteit, dat begint op den duur zelfs irritant te worden.

Het puntensysteem dat in Everything or Nothing gebruikt wordt vind ik erg leuk gedaan. Je hebt een aantal Bond-momenten in de missies, en als je die volbrengt krijg je extra punten. Ook krijg je weer punten voor de manier waarop je speelt en als je het helemaal goed doet krijg je erg hoge scores. Vervolgens, als je genoeg punten hebt, kun je weer op een hogere moeilijkheidsgraad spelen. Dat zet je zeker een tijdje aan het spelen, maar niet super lang. En als het je niet echt interesseert, dan houdt het ook snel op. Dan heb je nog de multiplayer en dit vind ik echt een groot minpunt. In Nightfire vermaakte ik me enorm met de arena, maar hier is het een kleine arena, waarin je met maximaal 4 mensen kan spelen. Dat kon in Nightfire ook, alleen daar kon je er nog bots in doen. Het is wel intenser dan in Nightfire, maar dan houdt het ook op. Iets nieuws in de multiplayer is de mogelijkheid om samen met iemand een missie te doorlopen. Dit zijn niet de missies die je in het verhaal ook speelt, maar het zijn andere missies die je als “00- leerlingen” moet doorlopen. Je krijgt informatie van M, en moet vervolgens de doelstellingen volbrengen. Hier heb je wel minder opties dan in het verhaal, maar daar zijn de missies ook weer op aangepast. Dit is leuker dan de arena, maar ook hier houdt het voor mij snel op.

James Bond: Everything or Nothing is leuk voor de mensen die de James Bond films leuk vinden en is ook wel een leuke actiegame. Het komt niet in het lijstje van beste (film)games te staan, maar mag zeker niet vergeten worden. Dit omdat je je er goed mee kan vermaken, althans in de singleplayer. De multyplayer is leuk voor de mensen die voor intense actie houden en niet de hele tijd door grote landschappen willen lopen.

Conclusie en beoordeling

None

Al met al is James Bond: Everything or Nothing een geslaagd project geworden. Het haalt Goldeneye zeker niet in, en het niveau van Nightfire haalt hij naar mijn mening net ook niet, maar dan blijft de game nog steeds vrij goed. Want deze game genoeg afwisseling om je ongeveer 15 uurtjes bezig te houden en dat is toch wel veel.De graphics zijn goed, dus je hoeft niet tegen allemaal lelijke hoofdjes aan te kijken en de muziek is ook erg goed. Alle bekende deuntjes zitten erin, en er zijn ook nog nieuwe stukken gemaakt. Dus als je een James Bond fan bent en je hebt deze game nog niet, dan zou ik zegen: Kopen!!
7
Score
70
Score: 70
  • Pluspunten
  • Afwisseling
  • Muziek
  • Graphics
  • Minpunten
  • Multiplayer
  • Geluid van wapens en menu`s
  • Richtsysteem

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Nog een?

  • Man die was ik al helemaal vergeten.

    Die heb 'k nog ergens alle drie liggen samen met FF Adventure die hier Mystic Quest noemde.



    Als ze bij SE echt hun volledige backcatalogue gaan herwerken zijn we nog even zoet :-/


  • Hè ik had op FFV gehoopt maar goed waren de legend games niet ports van de secret of mana games?

  • Dit is nu de soul reason waarom er geen FF games op de virtual console staan, mss als die NDSi uitkomt er eentje aanschaffen.

  • @ The Advancer : Final Fantasy Adventure (aka Mystic Quest op gameboy bij ons) was Seiken Densetsu en Seiken Densetsu 2 is hier uiteindelijk Secret of Mana geworden (als ik het me nog goed herinner).

  • Nou ja als ze denken dat het een succes wordt laat maar komen?

  • V en VI zullen ook wel komen maar nooit een een remake van VII

    zijn ze bang dat de game verkracht word ofzo?

  • Secret of Mana staat op zich zelf toch, of zijn de FF Legend-games daarop gebaseerd? Op de eerste twee Mana-delen?

  • Beetje jammer dat ze niet gewoon verder gaan bij deeltje V en VI(of zelfs VII?), maar toch dope. Ik kijk er naar uit.

  • @ Dariofrigo : Bij mijn weten waren de Legends-delen gewoon gebaseerd op de gewone FF's. Ze gebruiken ook een turnbased-systeem dacht ik.



    De mana-delen staan daar volgens mij los van behalve dan dat de eerste in de US FF Adventure noemde en een gameboy-spel was dat hier bij ons de naam Mystic Quest meekreeg.

    Mystic Quest op SNES was dan weer op zijn beurt een gedowngrade turnbased FF ('k zal straks m'n dozen es nakijken om zeker te zijn)


  • ik vind die remakes niet erg:P ik heb ze nooit gespeeld, en nu zijn ze beter dan vroeger (helemaal als je ze dan voor 't eerst speelt) dus ik zeg kom maar bij papaXD

  • Dit is eigenlijk geen Final Fantasy. Het is van de SaGa serie (ook van Square-Enix). Maar het was in het westen uitgebracht onder de naam Final Fantasy omdat die naam zo populair was.

  • He kijk! Een koe.

  • Die Mystic Quest, was dat niet die Zelda-rip off? Die is echt te gek!!

  • Mystic Quest op de Gameboy was/is een geweldig spel. Ben de tel kwijtgeraakt hoe vaak ik die heb uitgespeeld. Deel 2 helaas nooit gespeeld, maar ben zeer benieuwd :)

  • Hoezo even je hele franchise recyclen..

  • Oh ja, Mystic Quest heb ik op zowel Gameboy als SNes gespeeld. deze 2 versies waren wel héél verschillend van elkaar tough.



    En als SquarEnix toch bezig is, waarom niet een ouwe Quintet/Enix klassieker \"Illusion of Time\" (Illusion of Gaia in USA )op de VC of zo?

  • Again with the remake -__-\"



    Games als Kingdom Hearts 3 misschien een idee SE ?

  • Had ik wel verwacht.

  • Heb nog nooit Final Fantasy Legend II gespeeld. Misschien dat ik 'm ga halen wanneer die uitkomt. =)

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren