1. Tom Clancy's Rainbow Six: Lockdown (Xbox)

Tom Clancy's Rainbow Six: Lockdown (Xbox)

Rainbow team leider, dit is Six. We hebben berichten doorgekregen dat terroristen een dodelijk virus in handen hebben gekregen. We weten niet precies wat voor virus het is of waar ze zitten. Six, dit is Rainbow team leider. Roger. Wat is de volgende stap? Six: We ondernemen voorlopig geen stappen tegen de terroristen. Ik heb een andere opdracht. We hebben een bericht gekregen dat in Pretoria, Zuid-Afrika rellen zijn uitgebroken. Relschoppers hebben de president ontvoerd. Jullie opdracht is om de president in veiligheid te brengen. Dit is Rainbow team leider: Roger.

Team Rainbow heeft al voor meerdere keren voor hevige vuren gestaan, maar dit keer word het persoonlijk. Terroristen hebben een virus in handen gekregen waarbij het Ebola virus op een griepje lijkt. Niet goed dus. Je speelt zoals gewoonlijk weer team leider Domingo ,,Ding,, Chavez, maar als het erop aankomt ben je nu ook team sluipschutter Dieter Webber. Eddie Price en Lois Loiselle zitten er ook weer bij, maar dit keer is het team uitgebreid. Van vier team leden naar tien leden. Dit zijn ze als volgt: Annika Lofquist (Zweden), Roger McAllen (Canada), Jamal Murad (Egypte), Pak Suo Wan (Zuid-Korea), Renee Raymond (Amerika) en Ayana Jacoby (Israel). Nu dat er meerder nationaliteiten in zitten komt het spel meer tot stand met het boek. Het spel is wat anders dan de rest. Niet alleen doordat er meerdere teamleden in zitten, want er zijn ook meerdere verschillen. Die verschillen zal ik verder in de recensie uitleggen.

In mijn opzicht is één van de belangrijkste onderwerpen waar ik naar kijk als ik een shooter koop of er een grote variatie aan wapens is. Bij Rainbow Six Lockdown is die samenstelling van wapens precies goed. Niet te groot en niet te klein. Er is een goede samenstelling van shotguns, submachineguns en assault rifles. Er zijn geen snipers, want dat zou het werk van Dieter Webber overbodig maken. Er zijn niet overdreven veel wapens om uit te kiezen en op zich is dat wel een plus punt. Ook wordt aangegeven hoe sterk de wapens zijn en hoe precies ze zijn. Zo weet je precies of het gespuis meteen dood is of dat je een paar schoten moet lossen. Denk nou niet dat het sterkste ook het dodelijkste wapen is. Hoe goed je richt is ook van belang. Dus als je op een been schiet zal het gespuis echt niet dood gaan. Je hebt verder ook nog andere uitrusting zoals frag grenades, flash bangs en al dat soort stuff. Wat een klein nieuwtje is de breaching charge en de breaching hammer. Nu kun je ook voortaan zelf een deur opblazen of instampen.

De A.I. is naar mijn mening erg achter uit gegaan. Waarom? Als je de teamleden een bevel geeft zitten ze voor een paar seconden elkaar in de weg te lopen voordat ze eindelijk een opdracht uitvoeren. Wat een pluspunt is dat als je een kamer gaat veilig maken, je team leden voor de deur zichzelf gevechtsklaar maken. Ze herladen hun wapens en wachten op jouw bevel voordat ze de kamer binnen gaan. Dat maakt het een stuk realistischer. De A.I. van de terroristen is ongeveer hetzelfde gebleven. Ze zoeken dekking als ze je zien en proberen je het zo moeilijk mogelijk te maken. Een kleine verandering is als je hard loopt en een vijand vlakbij is laten ze merken dat ze je horen. Dan zeggen ze dingen zoals: ,,I think I heard something,, of ,, I think they’re here!,,. Niet slim, want zo weet je gewoon eigenlijk waar de vijand zit.

Rainbow Six Lockdown ziet er anders uit dan zijn voorgangers. De graphics zijn totaal anders. Niet dat de graphics slecht zijn of zo, maar ze zijn niet geweldig. In Rainbow Six Lockdown ben je zoals ik al zei Ding Chavez en Dieter Webber. Als je Ding Chavez bent kijk je door een bril, die bril is op zich al een gadget. De bril heeft nachtvisie en hittevisie. Een nieuwtje is de hartbeat sensor. Deze sensor zit in je bril en pikt de hartslag op van je vijanden. Dat is best handig voor het opsporen van gespuis wat ergens verstopt zit. Je kunt de hartbeatsensor ook gebruiken als je voor een deur staat en wilt weten hoeveel vijanden achter die deur staan. Zo kom je niet voor verrassing te staan. Belangrijke details zijn ook in het spel gezet zoals bijv: Je bent buiten en het regent.

Dan zie je op je bril regendruppels eraf druipen. Ook een leuk detail is: Je bent in een restaurant en je komt in een vriezer. Je bril beslaat dan door de kou. Al dat soort leuke dingen zijn er in gestopt. Het zicht van Dieter Webber is gewoon met blote ogen. Het gaat vooral om de interface van de sniper. Je bent uitgerust met de WA2000. Dat is een state-of-the-art sluipschuttersgeweer. Je kunt heel ver inzoomen en wanneer je op een vijand richt worden de cross hairs rood. Zo schiet je niet zo snel je teamleden neer. De filmpjes die tussen de missies doorkomen zijn gigantisch goed gemaakt. Explosies en gezichtsuitdrukkingen komen perfect tot stand. Voor deze filmpjes is motion capture gebruikt. Nou zul je denken dat Rainbow Six Lockdown er zo ook zal uit zien als je het spel speelt. Nou, dat valt vies tegen. Het verschil is enorm. Verder is er dan nog het geluid. Dat is vrij goed. Geen één geweer klinkt hetzelfde en natuurgeluiden zoals regen en wind zijn vrij goed tot stand gekomen.

Op zich is Rainbow Six Lockdown een vermakelijk spel voor de fans, maar een beetje teleurstellend in de graphics. Als je verder wilt weten hoe het spel in elkaar steekt moet je het spel zelf kopen. Dat was het weer voor deze keer.

Conclusie en beoordeling

None

Rainbow Six Lockdown is een leuke game met een spannend en leuk verhaal. Dit deel komt ook meer tot stand met het boek. Het spel kon alleen iets beter.
7,3
Score
73
Score: 75
  • Pluspunten
  • Speelt lekker weg
  • goede details
  • perfecte filmpjes
  • goed geluid
  • totaal anders
  • Minpunten
  • teleurstellende graphics
  • Tegenvallende A.I.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Hot, natuurlijk!

  • Spinoff, no thanks. :/

  • Hot!



    Sinds enige tijd ben ik de verschillende boekjes van Halo aan het lezen (Hoe master chief bijv geintroduceerd werd in de UNSC).



    Om eens als een \"normale\" soldaat het oorlogsgeweld van Halo te beleven lijkt me best gaaf!



  • HOT!

  • Halo 3 heeft me teleurgesteld, Not dus. Betekent niet dat dit geen goed spel kan worden, moeten ze wel de zwakke punten van Halo 3 verbeteren (o.a. graphics).

  • Slechte graphics, niet lang boeiende gameplay. Halo verhaal vond ik al niet boeiend. Dus een NOT voor mij

  • Hotterdehot! Ik heb Halo 3 echt helemaal kapot gespeeld. En voor die idioten die zeggen dat het spel slechte graphics zal bevatten: Waren jullie bij de gesloten presentatie van Halo 3: ODST op de Tokyo Game Show?!1?1? WOWOWOWO SOW COOLLL!!11

  • Hot. De Halo games waren goed en vooral buitengewoon populair, dus ik zie niet waarom dit niet zo zou zijn.

  • Moet Halo 3 nog spelen, maar ik geef het spel wel een kans. Een voorzichtige Hot.

  • Zal er ook een co-op optie zijn?

  • Hou niet heel erg van Halo, maar toch een hot.

  • RTS op console, dus NOT

  • RTS?

  • Halo Wars != Halo3: ODST. ^^

  • hmmm meowmix?

    mensen die roepen rts dus not etc lees dan die hele f3$$&^$ tekst is.

    HALO ODST(RECON) is GEEN halo wars!!!



    HOT trouwens



  • @ Meowmiz: Dit is toch wat anders als Halo Wars :S



    Dit is gewoon een Halo 3 uitbreiding.

  • De campagne van Halo 3 viel me wat tegen eerlijk gezegd. Maar Halo 3 heb ik ongelofelijk veel multiplayer, co-op en splitscreen gespeeld. Hot

  • Je ziet in de trailer\"aan het eind\", dat het systeem van de camera

    aangeeft waar de personage heen moet gaan. Ik hoop

    zelf niet dat dit continu in de game zit ik bedoel we zitten

    niet in een Race game


  • HOT!! Het spel waar ik dit jaar het meest naar uitkijk (samen met TRICO)!

  • Hot, hartstikke hot

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren