1. Far Cry Instincts (Xbox)

Far Cry Instincts (Xbox)

Inleiding Farcry Instincts Review

Eind oktober maakte Farcry insticts zijn debuut op de Xbox. Het heeft lang geduurd voordat we Farcry ook op de Xbox konden spelen. De PC versie is inmiddels al weer 2 jaar uit. De PC versie was 2 jaar geleden goed onthaald door de gamers. Het spel was mooi en speelde leuk. Ook online was er een leuke mogelijkheid om tegen elkaar te vechten. Het nadeel van Farcry op de pc was dat er helaas ook zombies in het spel zaten. Gelukkig is de Xbox versie helemaal op nieuw begonnen. Dit word compleet gemaakt met een nieuwe titel. Dit geeft toch wel respect voor de makers van Farcry omdat ze niet als

Singelplayer

In deze versie van Farcry Instincts speel je Jack Carver. Jack is zoals wel vaker in shooters een ex soldaat. Hij is een boten verhuur begonnen in het tropische. In het intro filmpje komt het er op neer dat er een dame een water scooter wil lenen om aan land te gaan. Je raad dit af maar uit eindelijk besluit ze dan toch om de water scooter te huren en aan land te gaan. Hoe dit verder gaat moet je zelf maar zien, anders is het niet leuk als je nu al weet hoe het begin afloopt. In de loop van de tijd krijg je betere wapens omdat je met de hand begint. Een extra optie in Farcry Instincts is dat je ook vallen kunt uitzetten voor je tegenstanders. Door middel van prikkels tegen boom stammen te klemmen en daarna een steen er na toe te gooien lok je de vijand letterlijk de dood in.

Grafisch

Farcry Instincts is een prachtige tropische verrassing. Als je over het strand loopt dan hoor je het water ook gewoon en als je er dan in loopt beweegt het net zoals in het echt. Ook de bomen zijn niet statisch. Maar bewegen ook door de wind. De mensen zijn ook realistisch gemaakt en vormen een mooi geheel. De muziek keuze in Farcry Instincts is ook aangenaam en best spannend zoals bij een goede shooter verwacht mag worden.

Xbox Live

Uiteraard heeft ook Farcry Instincts online mogelijkheden. Je kunt met maximaal 16 spelers in een server. Je kunt makkelijk zelf een server aanmaken. Maar het duurt soms nog wat lang voor dat je eigen server dan vol is. Farcry houd ook de scores van de gamer bij. Toch kun je er ook voor kiezen om unranked te spelen. Je kunt dan samen met je vrienden relaxt spelen zonder. Het Xbox live gedeelte is eind vorig jaar goed in de picture geweest. In de game maanden van TMF was het ook de beurt aan Farcry. 1 week lang werd er gekozen voor Farcry Instincts. In het begin ging dit helaas niet goed omdat er niet goed bekeken was wat de juiste opties waren in het spel. De eerste paar dagen was het dan ook met 16 spelers 1 grote lag partij en won de gamer die bij TMF in de studio was al zijn partijen. Na een paar dagen werd er dan gekozen om dit terug te brengen naar 8 spelers. Een juiste optie zo bleek omdat de partij nu gespeeld werd zonder lag. Wel moest je er snel bij zijn omdat je anders niet meer mee kon doen. Toch heb ik bijna elke avond zelf mee gedaan en zo is het toch leuk als de volgende dag een paar mensen op school tegen je zeggen ‘’ hey, jij was toch op TMF te zien gister avond ‘’. Helaas word het nu erg lastig om een goede room te vinden voor Farcry omdat deze vaak al begonnen zijn en je dan niet zoals in vele andere spellen wel gewoon kunt joinen.

Wat het verder uniek is in Farcry Instincts is de mogelijkheid om met de Level Editor een mooi level te maken. Je kunt alles kiezen om in de map te zetten. Hiermee kan je zelf je eigen tropische map maken. Vol met voertuigen of juist niet. Maar als je dan eindelijk klaar bent met het maken van de map wil je het laten zien ook aan de rest van de wereld. En dit kan nu ook met Farcry Instincts. Als je klaar bent kan je er voor kiezen om met de map te spelen. Andere spelers moeten dan de map wel downloaden, maar als dat gebeurd is spelen ze wel degelijk mee in je eigen unieke map. Deze map kan dus de hele wereld over gaan.

Farcry is een leuk toetje op het einde van de Xbox 1. Het is een bijna het mooiste spel wat er op de Xbox 1 is verschenen. Deze week is ook bekend geworden dat Farcry een vervolg krijgt op de nieuwe Xbox 360. Dit word een geheel nieuw deel met een ander verhaal en nog mooiere grafische mogelijkheden. Dit is dus zeker een titel die in de gaten gehouden moet worden dit jaar. Kan je toch niet wachten of heb je geen Xbox 360 dan doe je er toch goed aan om dit spel te kopen op de huidige Xbox. Het verhaal ziet er goed uit. Het live gedeelte is met 4 opties ook leuk genoeg redenen dus om te kiezen voor Farcry Instincts op de Xbox.
8
80
  • Online