1. NDS Meningen

NDS Meningen

De meningen over de Nintendo Dual Screen zijn erg verdeeld. Wij hebben de InsideGamer redactie bij elkaar geroepen en iedereen zijn zegje laten doen. Intern leverde dit vele verhitte discussies op. We hebben ook gemerkt dat op het forum niet alle neuzen dezelfde kant op stonden. Hieronder kun je in ieder geval lezen waarom wij wel of niet te spreken zijn over Nintendo's nieuwste speeltje.

Marcel Beeks

Columnist

De Nintendo Dual Screen doet mij eigenlijk weinig. In het begin, de onthulling op de E3 beurs, klonk het allemaal erg interessant wat Nintendo over de Nintendo Dual Screen vertelde. Maar na wat dingen gelezen te hebben moet ik toch zeggen dat ik niet echt sta te springen om de Nintendo Dual Screen aan te schaffen. De line-up is redelijk, maar ik ben niet echt te spreken over het uiterlijk en ik zie het nut nog niet zo van de dubbele schermen. Ik begrijp het doel wel, maar ik heb nog geen spel gezien die hier echt optimaal gebruik van zal maken. Dit is namelijk allemaal giswerk van mij, gezien ik dat ding nog niet eens heb aangeraakt. Maar ik kijk toch meer uit naar de concurrent.
Kris Boon

Content Manager

Terwijl ik voorlopig nog niets moet hebben van de PlayStation Portable, ben ik wel helemaal gek van de Nintendo Dual Screen. En dat heeft niets te maken met het bedrijf dat er achter zit, of met de spellen die er op komen. Het gaat me simpelweg erom dat Nintendo probeert iets innovatiefs op de markt te brengen dat ook nog eens niet onder doet voor de concurrentie. Toen ik het ding in mijn handen kreeg tijdens de E3, was ik al gelijk verliefd op het ontwerp omdat het een stoere, grotere Game Boy is geworden. Daarnaast verbaasde ik me over het visuele kunnen van dit apparaat en vond de minispelletjes die met de pen gedaan moesten worden erg leuk. Enig minpunt is dat de besturing van Metroid: Hunters nog niet helemaal naar behoren werkte, maar daar wordt volgens Miyamoto nog aan gewerkt.
Jakob Dieckmann

Adjunct-Hoofdredacteur

Dit is het apparaatje waar ik al mijn zakcentjes voor opzij zal leggen. Niet alleen is de Nintendo Dual Screen vreselijk innovatief, er verschijnen ook nog eens leuke spellen op. Animal Crossing zal nooit meer hetzelfde zijn en bijvoorbeeld een nieuwe Pokémonavontuur online, zal toch iedereen aanspreken? Er zullen op de Nintendo Dual Screen weer een hoop vervolgen uitkomen vrees ik, hopelijk weet Nintendo er dit keer een leuke draai aan te geven. Ik denk niet dat het apparaatje de concurrentieslag met Sony zal winnen, maar dat hoeft ook helemaal niet. Nintendo houdt immers nog een nieuwe Game Boy achter de hand. Het spel waar ik het meest naar uitkijk is Wario Ware Inc. Op de Game Boy Advance heb ik dit spel een vakantie lang mogen spelen en met de nieuwe Stylus, zal ik vast nog een vakantie weten te vullen.
Jelle van Es

Hoofdredacteur

Op de E3 heb ik verdomme anderhalf uur voor dit apparaat in de rij gestaan. Oorspronkelijk zou ik een afspraak met Nintendo hebben, maar doordat deze lamzak zijn tas op een feestje was vergeten, miste hij deze afspraak. Anderhalf uur dus, maar het was het zwaar waard. De Nintendo Dual Screen brengt enorm veel mogelijkheden met zich mee. Touchscreen, Wi-Fi, de mogelijkheid om oude Game Boy Advance titels af te spelen en natuurlijk de twee schermen. Daarnaast komen er een aantal compleet nieuwe spellen, waaronder een nieuwe Zelda en een nieuwe Final Fantasy. Bovendien heeft Nintendo ons verzekerd dat ze het apparaat niet al te duur zullen maken. Ik kijk er in elk geval naar uit.
Remco Greeve

Redacteur / Leiding Database

Op de afgelopen E3 werd de Nintendo Dual Screem dan eindelijk getoond. Ik moet zeggen dat ik het uiterlijk van de Nintendo Dual Screen wat minder vind. Wel ben ik erg tevreden over de verschillende spelfuncties van de Nintendo Dual Screem, zoals touchscreen en het gebruik van een microfoon. Zo'n tweede schermpje is natuurlijk een leuke gimmick, maar de grote vraag is of de ontwikkelaars dit tweede schermpje daadwerkelijk goed gaan gebruiken. Ik moet het nog maar zien. Grafisch vond ik de Nintendo Dual Screen redelijk, maar het kon niet opboksen tegen de kracht van de PlayStation Portable.
Wouter van Halen

Redacteur

De Nintendo Dual Screen is een ongelooflijk gedurfde stap van Nintendo, maar enerzijds was het te verwachten van de koning der innovatie. Helaas voor hun ben ik wel onder de indruk van de spellen die er op uit gaan komen en de ideeën omtrent het gebruik van twee beeldschermen, maar heb ik een sterk vermoeden dat Nintendo met de Nintendo Dual Screen een nieuw soort RSI naar voren gaat brengen. Hoe moet je in hemelsnaam een handheld vasthouden waar je gebruik maakt van de controls en een pennetje? Tuurlijk gebruikt niet ieder spel dit, maar het lijkt me nogal onhandig. Dus momenteel ben ik zeer sceptisch over de Nintendo Dual Screen, een innovatieve handheld, maar of het werkelijk lekker in de hand zal liggen is voor mij nog de vraag.
Daniël de Keizer

Redacteur / Leiding Nieuwsdienst

Ik had vooraf aan de E3 weinig vertrouwen in Nintendo, maar hoopte desondanks dat Nintendo eindelijk weer eens dat men een nieuw pad zou betreden. Het design van de Nintendo Dual Screen, waar cult-held Reggie mee het podium betrad, viel mij in eerste instantie vies tegen. Toen zij even later de mogelijkheden toonden van de machine, was ik direct in de wolken. De zee aan mogelijkheden trokken als een roze wolk aan mij voorbij. Laat ik alleen niet direct de Nintendo Dual Screen als dé handheld-machine aanprijzen, maar ook wat kritiek geven. Zo is het aanbod dat tot nog toe écht gebruik maakt van de unieke mogelijkheden van de Dual Screen beperkt. Metroid Prime: Hunters en Wario Ware, Inc. lijken echter het goede voorbeeld te gaan geven, waar ik sowieso al veel vertrouwen in de toekomst van de Dual Screen heb. Laten wij hopen dat Nintendo haar beloftes waarmaakt en weer eens ouderwets de spellenindustrie op haar kop zet.
Mark van der Kruit

Nieuwsdienstmedewerker

De Dual Screen van Nintendo doet een iets gewaagdere stap en is zeer innovatief met het gebruik van de twee schermen en het touchscreen. Zelf heb ik nog niet kunnen ervaren hoe de gameplay is, wat denk ik wel nodig is om een goed oordeel te kunnen vellen. De videobeelden die ik van Metroid heb gezien zagen er echter zeer indrukwekkend uit, hoewel ook ik mijn twijfels heb over het bedienen van het apparaat met het pennetje om dat je de handheld zelf ook nog moet vasthouden. Qua ontwerp vind ik de Dual Screen wat tegenvallen maar mede door dit wat eenvoudigere ontwerp zal het apparaat voor een wat vriendelijkere prijs over de toonbank gaan. Toch heb ik gemengde gevoelens en betwijfel ik of de DS net zo’n groot publiek kan bereiken als met de Game Boy’s.
Joost Vogel

Adjunct-Eindredacteur

Niemand zal ontkennen dat Nintendo's Dual Screen een innovatief stukje hardware is. Beide schermen bieden zeker geheel nieuwe mogelijkheden, maar tegelijkertijd vraag ik me af in hoeverre ontwikkelaars gebruik maken van dat tweede scherm. Is het in de meeste gevallen een standaard landkaartje, dan zie ik het nog niet zo zitten. Dankzij functies als draadloze multiplayer, microfoon en touchscreen geef ik de Nintendo Dual Screen voorlopig het voordeel van de twijfel, maar ik blijf sceptisch over het gebruik van het tweede scherm en indirect dus het spelaanbod. Natuurlijk zal Nintendo een aantal regelrechte klassiekers maken, maar meer ontwikkelaars moeten de mogelijkheden van de Dual Screen benutten voor het succes ervan. Kwantiteit is wat dat betreft ook belangrijk.
Robert van der Werf

Nieuwsdienstmedewerker

De Nintendo Dual Screen is een typisch Nintendo product en daar houd ik wel van. De innovatieve ideeën zien er goed uit en zal in de Nintendo spellen goed gebruikt worden. Wario Ware Inc. is denk ik het meest geschikte spel om de kracht achter de touchscreen te laten zien. Daarnaast ziet de draadloze multiplayer er erg interessant uit vooral als het ook mogelijk wordt om spellen online te spelen. Ook kunnen we weer genoeg typische Nintendo titels verwachten. Toch moeten we oppassen. De link tussen de GameCube en de Game Boy Advance leek ook een super idee te zijn maar in de praktijk valt deze optie ook zwaar tegen. De draadloze multiplayer kan denk ik niet mislukken maar hopelijk kunnen ontwikkelteams wat met de microfoon en twee beeldschermen. Mensen zitten niet te wachten op duizend spellen waar het tweede beeldscherm standaard als kaart dient.

Dit artikel delen

Over de auteur

Crew De redactie van InsideGamer.nl

Reacties

  • Cool , het DS weekend is aangebroken :D. Ik kijk erg uit naar de DS, wat vooral komt door de games en de mogelijkheden. Touchscreen lijkt me echt tof bij bepaalde spellen en games als Metroid Prime: Hunters doen mijn hartje sneller kloppen (nou ja, bijna dan, besturing is nog raar). De PSP kan me non niet echt boeien, wat vooral ligt aan alle extra zooi die erbij komt (ik heb geen zin om een heleboel meer te betalen zodat ik filmpies kan kijken wat ik nooit ga doen), de batterijduur en de games. Ik sta nu eenmaal niet echt te springen bij games als Gran Turismo en Metal Gear Acid.

  • HMmja.. ik zal me verder niet bemoeien met het Nintendo gebeuren,..

    aangezien ik niks met Nintendo hebt, en al hellemaal niet met de DS.

    Wel leuk dat er aandacht aan geschonken wordt.



    succes er mee :D



    hierbij benoem ik de Flame-War als geopend ;)




  • @ Remco, Wouter, Marcel en Mark…

    HELEMAAL MET JULLIE EENS, goed idee, maar ik heb zelf ook mn twijfels of er echt spellen komen die het vol op gaan gebruiken…

    en over het gerbuiken van t pennetje en de controls zal waarschijnlijk ook heel erg moeilijk gaan…

  • Sorry hor maar wat je kan wel overdrijven want als je de psp en de Ds hebt gespeeld dan merk je weinig verschil qua graphics en trouwens ik vond dat Metroid Prime Hunters betere graphics had dan elke psp spel (het leek verdomme op de cube) Het is gewoon een feit dat de PSP krachtiger is dan de NDS. Misschien dat het nu nog niet helemaal te zien is, maar in de toekomst zeker wel.

  • kracht betekend niets.

    de xbox is ook de krachtigste console,

    maar de ps2 verkoopt gewoon lekker door.



    tja image en games zullen het moeten gaan bepalen.


  • Ik ga zeker voor de NDS. De NDS bied een nieuwe alternatieve gaming ervaring, waar de PSP gewoon weer het zelfde bied, maar dan draadloos. Waarom wil ik need for speed underground 2 spelen op een PSP als ik em ook op me console kan spelen met veel meer features?

  • @ Rewinder dan zou ik maar eens een bril kopen ik heb met de ds gespeelt en ik heb de psp games op 1 groot scherm gezien op death jr na verpletteren de psp grafx ieder spel van de ds maarja!!

  • de DS: touchscreen, een tweede scherm, microfoon, gratis internet, je kan linken zonder een kabel, mooie spellen



    de PSP: uhmmmm…mp3, dvd, en 8 uur speel plezier (dvd 2 uur!!!!!)

  • enige verschil geen van de PSP games draaide op de PSP maar dat vergeet iedereen! Tot die tijd kan ik niets zeggen over de grfx van de PSP.

  • hmm de DS mag er nog wel wat anders uit zien vind ik. maar dat animal crossing erop komt is cool. ook is het vet dat er gratis internet op zit, misschien ga ik hem wel halen.

  • @Rewinder: De graphics van de DS zijn echt niet gelijk aan de graphics van de PSP. Ik weet niet waar jij naar hebt lopen kijken? Die van de PSP zijn beduidend beter en dat is ook als je naar de specs kijkt een feit.

  • uhm…jij uhm…ip adres, ja jij…(213.118).. wat zit jij nou weer te lullen, Metal Gear Acid is haast niets over bekend (behalve dat het turn-based is) en dan zit jij (en veel anderen) te zeuren dat het een kut spel is, NIEMAND HEEFT HET NOG OOIT GESPEELD!!



    en die 2 screens die jij toont, van Metroid en van Death Jr…..de Death Junior screen is van een camera die een foto maakt van een groot screen, waar het spel op getoont wordt, en die van Prime nie, wat voor vergelijking is dat!? (niet te vergeten dat de Death Jr screen in het donker afspeeld, vandaar de '1' kleur)

  • nou ik ga tog voor de DS die is veel vernieuwender dan de PSP, die is eignelijk maar een opgepoetste gba

  • Waarom moet kiezen tussen een spelcomputer toch direct uitlopen op een soort Ajax - Feyenoord? koop gewoon degene die jou het meest ligt (of het best in je budget past) en koop je die andere niet? laat dan ook die andere spelers met rust en ga niet zeuren van de specs van de mijne zijn beter, of die van jou is gewoon een portable console (wat natuurlijk klopt als een bus :P)

  • Veel speelbare titels waren slechts (tech) demo's gewoon een indicatie van wat we kunnen verwachten, maar het was tenminste speelbaar. De PSP is al bijna een jaar langer in productie dan den DS en er was nog geen enkele titel speelbaar op het apparaat zelf, alles draaide op PC's.

  • deze suckt egt zwaar man de DS dat is echt geen Dope Shit.

    Dat uiterlijk van de DS ziet er niet uit en hij is groot en lomp.

  • @Jalf, ik heb toch echt MGS Acid zien draaien op de PSP. Je kon het spel niet spelen, maar tijdens de 'running demo' wel de camerastandpunten veranderen. Ook was er een techdemo met een ducky (badeendje) aanwezig. :)

  • Juist op de PS2 ;) bedoel je niet PSP? Maar een feit is gewoon dat er geen speelbare demos waren van de PSP alles draaide op een emu. Dus niemand hier kan zeggen dat het beter wordt dan de DS! Verder vindt ik dat death JR niet echt een goed voorbeeld van een mooi PSP spel! In het filmjpe wat ik er van heb gezien kwam het niet verder dan een N64 game, de omgevigen waren zwaar low poly en laat ik maar zwijgen over de maan!

  • yes, ds weekend idd….ben meer enthousiast over de DS dan de psp iig..gewoonweg omdat nintendo wel raad weet met handhelds en ik gewoon nog steeds veel op mijn gba (sp) speel..daarnaast is het aanbod games op dit moment leuker voor de ds dan de psp

  • @Rewinder: Jongen, ik weet niet wat je zeurt, maar Metal Gear Acid liep op de PSP als een 'rolling demo' waarin je de camerastandpunten kon wijzigen. Daarnaast waren er nog wat tech-demo's die gewoon op de PSP liepen. Ik heb het op de E3 met mijn eigen ogen gezien.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren