1. Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi (PS2)

Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi (PS2)

Dit is na DBZ Budokai(1,2 en 3) en Sagas nummertje 5 in de serie. de beste als je het mij vraagt.

GRAPHICS

Een van de mooiste dingen uit het spel zijn de graphics.De personages zien er mooi uit en de omgeving niet vergeten natuurlijk. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de omgeving van Kami's Tower zijn ze schitterend.

CAMERA

Maar misschien komt dat wel door de nieuwe camera. Normaal zag je alles van de zijkant maar nu is dat (schuin)achter de personage. Een goede zet.

MODES.

De belangrijkste is natuurlijk de verhaallijn. Dit heet de Battlegate. In deze mode volg je de verhalen van het begin van DBZ tot het einde van DBZ. er zijn zelfs dingen uit Dragonball (Nog voor DBZ) en dingen uit GT(Het vervolg van DBZ). Je begint natuurlijk bij de Saiyan Saga. Als je die 100% uitgespeeld hebt kun je weer extra gates unlocken.

Een andere mode is de toernooimode. In deze Mode is niet zoveel verandert behalve dat als je een toernooi gewonnen hebt je het toernooi van een niveau hoger vrijspeeld.

Een nieuwe mode is de Ultimate Tower. In deze mode moet je proberen met je personage van de 100ste plek naar de 1ste te komen.iedere keer als je een gevecht wint krijg je punten maar ik weet alleen niet waar ze voor bedoeld zijn.

PERSONAGES

Er zijn zoals gewoonlijk weer heel veel personages te unlocken. Je krijgt in de Battlegate soms na een gevecht een item die je kan combineren met een ander gekregen item om een personage te unlocken. In de battlegate kun je ook nog Dragonballs verzamelen om personages te wensen. Maar natuurlijk kun je ze ook nog op de oude manier vrijspelen door een personage vrij te spelen. Je kan bijvoorbeeld in dit spel Oozaru, SSJ4 Gogeta, Baby vegeta, Master Roshi, Kid Goku en General Tao vrijspelen.

Besturing.

De hele besturing is op de schop genomen.echt alles is anders. normaal had je 1 knop voor slaan en 1 knop voor trapen om combo's mee uit te voeren. nu heb je 1 knop voor melee combat. en een knop een een paar trappen en stoten uit te delen waarna een keiharde trap of stomp volgt dat je vijand door bergen en huizen gaat. dit is redelijk goed uitgewerkt moet ik zeggen.Eerst had je ook dat je combo's moest uitvoeren voordat je bijvoorbeeld een Kamehameha moest doen.Dat is ook niet meer zo. nu moet je zorgen dat je genoeg KI hebbt en 2 a 3 knoppen tergelijk indrukken. Dat vindt ik persoonlijk jammer.

Conclusie en beoordeling

None

dit is als je het mij vraagt de beste Dragonballz game tot nu toe.Ik kan niet wachten op tenkaichi 2.
8,3
Score
83
Score: 85
  • Pluspunten
  • De camera
  • de besturing
  • De vele personages
  • De Battlegate
  • Minpunten
  • De besturing.
  • Weinig Modes

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Goede zaak, vorig jaar was het aantal vette titels ook niet normaal meer. Dan zijn er altijd titels die er de dupe van zijn.

  • EA snapt het!

  • Ja het is een feit dat er zoveel uitkomt in die periode dat er titels ondergesneeuwd raken. Ik merk het aan mezelf. Dead Space en Mirrors Edge wil ik absoluut nog een keer kopen maar ik ben ook voor andere games gegaan afgelopen najaar. Je moet keuzes maken, je kan toch niet alles spelen.

  • Mooi zo, Dead Space is een ondergewaardeerde game, imo. Deze verdient zoveel meer!

  • Het najaar zal toch altijd de extreem drukke periode blijven door alle feestdagen. Ze kunnen wel iets spreiden, of gewoon goede games later nog wat extra promoten.

  • Goed plan, hadden ook wel mogen doen!

  • Wow ik hoop wel dat door de verlaagde prijzen deze game stuk wordt gekocht, speel hem nu op het moment, echt te bruut :)

  • \"Het argument daarvoor is dat wanneer de game goed genoeg is, het niet uitmaakt wanneer die uitkomt.\"



    Helaas is deze regel wel erg zwart wit. Dead Space was dan wel een erg goede game, maar de grootste hoeveelheid gamers heeft liever een shooter zoals Call of Duty dan een horror shooter (hoewel dat niet helemaal de juiste beschrijving voor Dead Space is)



    Mirror's Egde nam een element wat in een aantal games tevoorschijn is gekomen, een element dat geaccepteerd en bejubeld werd, en borduurde erop voort, maar het spel was erg kort. Bij elk spel is dat een afknapper, maar aan het eind van het jaar is dat zéker een afknapper. In die periode staan gamers voor de keuze tussen grootse games ; ze kunnen niet alles kopen. In dat geval neem je dus maar de games die je het langste bezig zullen houden en dat is niet Mirror's Edge.



    Je hoeft niet zo nodig de beste in een periode te zijn voor de meeste sales, je moet kijken naar speelduur, naar genres en inderdaad ook naar ander aanbod van de afgelopen en komende maanden. Een holiday release is voor veel games een doodstraf.





  • Beter laat dan nooit. Het is toch ook veel logischer om verspreid over het jaar een aantal games uit te brengen.

  • Ze snappen het, eindelijk.

  • Goed zo EA! Jullie snappen ut!

  • Het ging tijd worden.

  • Misschien dat ik ooit nog eens mirror's edge ga kopen.

  • Ja, daar hebben ze wel gelijk in. Vooral omdat de topgames even duur waren als Mirror's Edge en Dead Space kocht men natuurlijk eerder een toptitel.

  • De maand november van 2008 was totaal gestoord qua releases. EA doet er inderdaad beter aan hun games wat te spreiden en te kijken wanneer de concurrentie met hun topgames op de markt komt.

  • Nu nog een nieuwe FIFA-slogan en dan is het allemaal goed!

  • Dead space is egt sprvet!

    Echt een ongewaardeerde topper!

    Mirror's Edge vind ik maar een raar sfeertje hebben.

  • Dead space vond ik persoonlijk ook wel een toppertje hoor. Ook Mirror's Edge wist me te boeien.



    Zulk initiatief kan je enkel toejuichen.

  • LoL

  • Een geleidelijke stroom toppers vind ik ook wat aangenamer dan die gamesboom op het eind van het jaar.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren