1. The Warriors (PS2)

The Warriors (PS2)

Toen The Warriors uitkwam, waren maar weinigen bekend met het feit dat dit spel de belichaming moest vormen van een game-incarnatie van de beruchte gelijknamige cultfilm uit 1979. Hierdoor kwam deze game, toen hij uitkwam, als een complete verassing in de gaming-scene. Een zeer aangename verassing, zo zou algauw blijken.

Want The Warriors bleek een uitstekend spel te zijn, dat nieuw leven bracht in een genre dat op sterven na dood was, tot grote bedroevenis van velen nostalgische gamers: de brawler, waarin je al side-scrollend al het tuig dat op je pad kwam van het scherm sloeg. Na de legendarische Streets of Rage cyclus die begin jaren 90 uitkwam op de MegaDrive en een van de vlaggenschepen van het Sega-imperium vormde, ontstond er een grote leemte in het genre. Geen spel dat qua kwaliteit ook maar in de buurt kon komen van Streets of Rage, en in mindere maten series als Dubble Dragon. Nu, na ruim 10 jaar, weet The Warriors de leemte die deze spellen hebben achtergelaten op te vullen. The Warriors heeft alles wat een echte kwaliteits-brawler doet kenmerken: de juiste sfeer, muziek, soepele natuurlijke besturing en, als allerbelangrijkste: het echte, authentieke straatvechtgevoel.

Conclusie en beoordeling

None

The Warriors zorgt hoogstpersoonlijk voor de wederopstanding de authentieke brawler. De sfeer is geweldig, de co-op mode indrukwekkend. The Warriors zet de standaard voor de nieuwe generatie brawlers.
9
Score
90
Score: 90
  • Pluspunten
  • Eerste echt geslaagde brawler in jaren
  • toegankelijke co-op mode
  • perfect uitgewerkte sfeer
  • de co-op mode!
  • Minpunten
  • grafisch onder de huidige standaard
  • saving systeem
  • Enigzins aan de korte kant

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Dat is wel nice :D

  • Vet! Gelukkig dat ze met deel 2 bezig zijn!

  • Slim bedacht door hen:



    - Gratis steun en tegelijkertijd reclame

    - Zo hebben spelers ook eigen inbreng en kan het spel populairder worden aangezien spelers hun dingen erin terug zien (of dat het meer bij hen past)!


  • slim dat ze naar de spelers gaan luisteren ;)

  • Als ze daar nu nog aan moeten beginnen zie ik 'm niet meer in 2009 verschijnen !!

  • Ik denk dat het meer om de perks gaat en dat soort dingen…..

  • Bijna een week oud nieuws alweer…



    http://www.gamersnet.nl/nieuws/200902/infinity_ward_lanceert_twitter_voor_call_of_duty_modern_warfare_2



    Misschien tijd dat IG ook eens wat gaat werken in het weekend? ;)



  • ik denk dat de community wel met wat hele toffe ideeën voor gamemodi kan komen. Kijk maar naar Team Fortress 2, daar zijn al een paar variaties op bestaande gamemodi aangebracht door de community (cp_steel).



    Als dat zo is, dan zal ik misschien deze game wel aanschaffen, maar dan voor de PC. Op de Xbox 360 is de resolutie gewoon onacceptabel, de besturing shooter-onwaardig en (nog) geen mogelijkheid tot mods.

  • Reclame, ook voor Twitter. En natuurlijk inspelen op community! Dat is toch de toekomst. Sony zet er ook zwaar op in (bijv LBP).

  • Oh my God wat kijk ik uit naar deze game!!! Eindelijk verlost van world at war… Alé verlost, ik game er eigenlijk nooit meer op…

  • Hmm, dit lijkt me heel tof worden, btw dit nieuws is niet echt recent meer, stond 2 weken geleden ook al op andere sites

  • @ gamer arjen: de resolutie onacceptabel??? Het is gewoon HD! Hoe kan ie dan niet acceptabel zijn??? Kijk zelf eerst even of je pc scherm HD kan weergeven… Er zit veel kans in van niet…

  • Vet zon onderzoek dat zal de game flink verbeteren denk ik, ik heb zelf weinig te zeuren op MW1.

  • Ow ja nu gaan ze opeens doen alsof de community hen interesseert. Nou als de mening van de community ze zouden interesseren dan hadden ze allang trophies en dualshock 3 ondersteuning in de PS3 versie gedaan. Daar wordt namelijk ook een behoorlijke tijd om gevraagd en daar moet de community eigenlijk niet eens om horen vragen, dit moet IW uit zichzelf doen als je één van de best verkochte games op de PS3 hebt gemaakt is dat een ondersteuning die niet meer als normaal is.



    Maar nee, ondanks dat dit één van mijn favoriete ontwikkelaars is, vind ik dit nog steeds een rare bedoeling van IW, bijna een soort arrogantie. En het is vooral ook raar omdat de rest van de ontwikkelaars die trophy en DS3 support er zo in deed.



    Waarschijnlijk krijg ik nu weer reacties hoe geweldig IW wel niet is, maar goed jullie weten net als ik dat dit een kleine moeite is. Ze hebben het immers in de 360 versie al geïmplementeerd. Als dit nou niet het geval was, dan had ik er nog begrip gehad.



    Voor de rest zou ik niks aan de gameplay veranderen, misschien een nieuwe engine. En ik zou er een nieuwe spelmodus in doen.



    Een missie gebaseerde modus, waar de ene team een brug moet zien te maken en het andere team dit moet zien te voorkomen. Als de brug ongeveer 30 seconden staat dan is het vast en volgt de volgende missie een deur opblazen ofzo enz tot je bij de laatste objective komt en deze haalt, dan heb je het spel gewonnen, heeft het andere team de verdediging weten vol te houden tot de tijd om is, hebben hun gewonnen. Hele grote maps, maar elke keer een kleiner speelveld zoals in de gewone maps enz (je kent het wel uit Wolfenstein: Enemy Territory (voorbeeld fuel depo) )







  • Das wel goed, maar zulle ze er naar luisteren?

  • Dat is wel een leuk idee, beetje als het cover kiezen van de vorige jaren.

  • die mortindrop ofzo mogen ze wel weg hallen .als je gekild woord dat er dan zo flut granaat nog ff uit je broek zak valt ,gaat nergens over.

    meest trieste perk van cod 4 vind ik dat.

  • @CerandoX



    Een nieuwe engine gaan ze echt niet maken.

  • Chill, maar als ze eerst zorgen dat het niet zoals met CoD5 mensen onder de grond kunnen zitten:s. Verder hoop ik dat hij net zo goed/beter wordt als CoD 4, maar er mogen wel iets meer wapens in komen. Verder nog wat chille maps en perks erbij en hij is helemaal perfect.



    @ CerandoX



    Met die missie gebaseerde modus word CoD echt slecht, dat werkt alleen bij games als BF BC (Gold Rush). CoD is gewoon een shooter op kleine maps, veel kills en potjes die niet te lang duren. (meestal max 10 a 15 minuten)



  • Goede zaak!

    Er zijn vast veel creatievelingen die wel wat kunnen bedenken.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren