1. Dragon Ball Z: Supersonic Warriors 2 (NDS)

Dragon Ball Z: Supersonic Warriors 2 (NDS)

Atari's einde is nabij, nou eigenlijk bestaat het al niet meer. Atari is vanaf Mei 2003 de nieuwe naam van Infogrames, sindsdien bestaat het oorspronkelijke Atari niet meer. Wellicht is dit, Dragon Ball Z: Supersonic Warriors 2, één van 'Atari's' laatste verdiensten. Nu maar hopen dat deze titel niet ten onder gaat aan een hype rondom een andere game....

.... En ja hoor, dat deed het. Dit keer ben ik, in hoogst eigen persoon, de dader. Door inpakkende nieuwtjes over de Wii en DS, door het aankomende Animal Crossing... Dóór het ontbreken van de spotlights rond deze titel. Waren dat de redenen om deze keer Dragonball te vergeten. Totdat op een goede dag(?), mijn broertje met dit spel thuiskwam.

Wat als... ?

Uniek zijn de zogenaamde 'what if?' scenario's in de Story Mode. De Story Mode volgt het originele verhaal zoals we het van de tekenfilmserie kennen. 'What if?' houdt in dat je bepaalde sub-delen van de Story Mode, die onverdeeld is over de belangrijkste characters, alleen kan spelen wanneer je een vaste volgorde van andere al speelbare sub-delen hebt gespeeld. 'What if?' voegt ook veel toe aan de replaywaarde, aangezien je de benodigde combinaties na het overnieuw beginnen waarschijnlijk al vergeten bent. Nadelig hieraan is dat het soms ernstig puzzelen

geblazen is wil je die laatste delen vrijspelen, soms leuk maar soms frustrerend. Daarnaast is de Story Mode erg uitgebreid, zoals ik al zei hebben de belangrijkste characters hun eigen deel. Denk hierbij niet alleen aan Goku, Gohan en Vegeta, maar ook aan de slechterikken als Frieza en Cell. Tevens doen enkele minder belangrijke personages mee in hun eigen onderdeel, Cooler is hier een goed voorbeeld van.

....Ingewikkeld?

Combinaties voor speciale Ki aanvallen zijn er genoeg, bij de één van zijn consolebroeders zeer ingewikkeld om te maken. Deze keer is het gelukkig anders, combinaties zijn zo gemaakt. Makkelijker wordt het er echter niet op, de moeilijkheidsgraad is buitengewoon goed. Het is niet te moeilijk, noch te makkelijk. Characters tot mid-Buu Saga zijn speelbaar, tot zo verre gaat de Story Mode ook. Elk character heeft uiteraard bekende aanvallen, waaronder een aantal unieke vaardigheden per personage. De strijdvelden komen eveneens rechtstreeks uit de serie, wat eigenlijk wel typerend is voor de sfeer in de Story Mode. Over het algemeen is het strijdveld niet meer dan een simpel achtergrondje, zowel kwantitatief als kwalitatief zijn ze waardig genoeg. Naast de Ki attacks verloopt de rest van de besturing insgelijks uiterst soepeltjes, standaard knoppen als A, B, Y, X en het D-pad worden goed gebruikt. Van snelle aanvallen met de Y knop tot langzamere, krachtigere aanvallen met de X knop. Bij het verwisselen van je teamgenoten maakt men gebruik van het aanrakingsgevoelige scherm, niet altijd even accuraat helaas.

Multiplayer zit er helaas niet in, er is wel een optie toe. Deze optie bestaat uit multicard play, helaas is het geen million seller. Dus ontbreken tegenstanders, wellicht had de Nintendo Wi-Fi Connection een uitkomst kunnen bieden. Dit ontbreekt samen met single card play. Concludeer dan maar wat een Dragon Ball titel nou zonder multiplayer is....

Oud en vertrouwd?

Wanneer je naar de Dragon Ball serie gekeken hebt, hoop je in de games iets vertrouwds tegen te komen. Nu is het echter het geval dat mensen die de engelstalige versie van de serie hebben gekeken, het moeten doen met Japanse, soms kinderachtige stemmen. Die van bijvoorbeeld Goku is niet te harden, dit kan je er misschien van weerhouden hem als character te nemen. Ik zelf had het al niet zo op Goku, helaas werd dit versterkt door zijn stemgeluid. Een gelukje is dat er niet veel gepraat wordt in deze handheldtitel, wat bij de console games vaak wel het geval was. De soundtrack is noch vertrouwd, helaas alleen een beetje elektrisch gitaar getengel.

Grafisch is het absoluut niet indrukwekkend te

noemen, en eigenlijk zou de Nintendo DS meer aan moeten kunnen. Natuurlijk is het kijken naar de graphics alleen niet genoeg, het sluit namelijk heerlijk aan op de gameplay. Het is niet te druk, en laat de vechters goed tot hun recht komen. Hiermee bedoel ik dat duidelijk te zien is waar je gekoze vechter is, en of hij/zij nou de gene is die de klappen uitdeeld. Na een Ki uitbarsting van een strijder vertekent het beeld zich aardig, helemaal tijdens een Ultimate Attack. De lichteffecten zijn leuk gemaakt, en niet te vergeten zeer duidelijk. Het beïnvloedt je zicht niet zo dat je je personage niet meer ziet. Grafisch is het een uitermate geslaagd festijn!

Conclusie en beoordeling

None

Zeker een aanrader, naar dit cijfer en de aankomende conclusie schaam ik me nog meer voor het feit dat ik deze misdaad heb begaan. De gameplay is soepel uitgewerkt, terwijl de characters in de strijdvelden nog goed tot hun recht komen ook. Duidelijke knoppen acties zijn zeer belangrijk, voor zowel de gewone aanvallen als de Ki attacks. Helaas krijgen we te maken met een jammerlijke multiplayer, waardeloos geluid en Touch Screen gebruik die niet accuraat is. Dit neemt niet weg dat dit een heerlijke fighter is. Als dit Atari's laatste verdiensten zijn: Terecht!
8
Score
80
Score: 80
  • Pluspunten
  • What if?' goed uitgewerkt,
  • Gehele gameplay,
  • Graphics.
  • Minpunten
  • Touch Screen gebruik niet accuraat genoeg,
  • Multiplayer,
  • Geluid in zijn geheel niet veel aan.

Dit artikel delen

Over de auteur

VIP

Reacties

  • Wat een butt-ugly Boxart….

  • That's your opinion, ik vind hem persoonlijk heel erg vet.



    Ik hoop dat de pal-versie net zo'n boxart krijgt of een nog mooiere.



    En laat nu het gezeur maar komen, dat mensen liever Prototype hebben, dat hebben we pas 100x gezien.



  • zo lelijk dat die een kruisje geeft??



    Even naar het pad kijken Gerard ;)

  • box art vind ik nog wel leuk, alleen het spel lijkt me niks an :P

  • Ik wil toch echt de demo spelen, maar ik heb hier wel vertrouwen in

  • Ik wil toch echt de demo spelen, maar ik heb hier wel vertrouwen in

  • ik heb denk ik tog liever prototype :P

  • maar by the way ik zie niks van het voorkantje :S

  • Ik wil eerst een demo spelen voordat ik hem koop, het ziet er erg vet uit en het idee is ook erg goed, maar alleen lijkt het mij te eentonig.

  • Heeft wel een beetje weg van de game primal,maar dan in een GTA stijl.De trailer in home ziet er in ieder geval goed uit.Ben er wel benieuwd naar.

  • Ik heb hier erg veel vertrouwen in. Staat een prachtieg preview in de laatste EGDE ( 199 ) voor de liefhebbers.



    Mooie releasetijd ook…in die periode komt niet bijster veel.

  • @ Son_Goten: echt niet, ben bang dat Prototype teveel overhyped is en uit is worden gesteld voor niet de meest positieve redenen… daarbij vond ik de laatste trailer tegemvallen, terwijl deze titel me echt verrast heeft en als de gameplay variatie klopt hebben we er echt een toppertje bij!!!

  • Ik heb best wel interesse in deze game. Spreekt me wel aan, erg origineel concept ook. En ook de box-art ziet er wel puik uit! Eerst moeten ze maar eens een demo uitbrengen.

  • @ bjornbeijer



    Ik ben blij om dat te horen, ik had het idee dat iedereen weer zou gaan roepen dat ze liever Prototype hebben. Iets wat bijna bij elk bericht van InFamous staat. Wat ik wel jammer vind, maar ik heb beide games niet gespeeld ik kan er ook goed naast zitten, alleen wat ik gezien heb van beide games spreekt InFamous mij meer aan dan Prototype.

  • De boxart ziet er toch best nice uit… Of het spel ook nice wordt, is nog maar even afwachten.

  • Gelukkig, een demo. Het concept van InFamous klinkt erg goed, maar ik mis sfeer bij iedere trailer die ik van de game heb gezien. Het lijkt allemaal zo… doods?

  • Ik heb liever Prototype..

    Nee ff serieus, ik wacht gewoon af, kijken naar cijfers van de game maar ik denk dat dit wel een goede game wordt.

  • liever prototype

  • Volgens mij wordt dit een zwaar onderschatte topper. Alleen al gezien de ontwikkelaar die er achter zit. Ook weet Sony dat het nu van groot belang is om goede exclusive games neer te zetten, deze is er één van, mark my words.

  • k ga em cker wel halen:P ziet er wel dope uit en heb er wel vertrouwen in…kan ook niet w8e op Prototype:P

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren